Grupa Redan zamierza przeznaczyć na inwestycje 15-16 mln zł w tym roku. Większość środków posłuży zwiększeniu sieci sklepów o 65 nowych placówek oraz przebudowie już istniejących w segmencie dyskontowym. Spółka stawia także na intensywny rozwój sklepów franczyzowych na Ukrainie i w Rosji oraz platformy e-commerce, poinformowali przedstawiciele spółki.
Na zdjęciu prezes grupy Redan Bogusz Kruszyński
Redan zamierza otworzyć w tym roku w kraju 65 sklepów własnych pod marką Textillmarket, na co przeznaczy ok. 8 mln zł oraz 6 sklepów własnych w segmencie modowym pod marką Top Secret nakładem 2-3 mln zł.
W segmencie dyskontowym Redan otworzył w ub. roku 53 sklepy o powierzchni 11,3 tys. metrów kwadratowych, co wpłynęło w dużej mierze na wzrost kosztów o 32 proc. wobec wzrostu przychodów o 16 procent.. Na koniec ubiegłego roku liczba sklepów Textillmarket sięgnęła 251.
W ocenie prezesa Bogusza Kruszyńskiego, szybki przyrost liczby sklepów jest kluczowym elementem rozwoju tego segmentu w dłuższym terminie.
_ Poziom konkurencji powoduje, że nasza sprzedaż nie jest na takim poziomie, jak byśmy chcieli ją widzieć, dlatego ustaliliśmy pakiet działań, które będziemy wdrażać zarówno w obecnych, jak i nowych sklepach. Są to działania zarówno pro sprzedażowe, jak również redukujące koszty _ - powiedział Kruszyński.
Redan zamierza także w tym roku przebudować 43 sklepy Textillmarket (koszt to 85 tys. zł na 1 sklep), zmodyfikować ofertę i prezentację towarów oraz zwiększyć skalę działań reklamowych. Spółka chce także zredukować 120 etaty, które są głównym czynnikiem wzrostu kosztów oraz uprościć pracę obsługi sklepów.
W segmencie modowym Redan zamierza osiągnąć wzrost sprzedaży poprzez dotarcie do nowych grup klientów, również poprzez sklep internetowy. Spółka chce także zawalczyć o rynki wschodnie i zwiększyć tam swoją obecność w formacie franczyzowym.
_ Wypracowaliśmy nową koncepcję dla części modowej, gdyż wyniki tego segmentu nie są dla nas zadowalające. Koncepcja Express Yourself, którą wdrażamy, zakłada budowę wyrazistego wizerunku marki. Chcemy zwiększyć liczbę akcesoriów, wejść w segment elementów wyposażenia wnętrz, kosmetyków, win, które będą dostępne w kanale e-commerce i pozwolą zwiększyć średnią wartość paragonu _ - powiedział wiceprezes Michał Kałużyński.
W 2011 roku przychody z kanału e-commerce stanowiły 7 proc. przychodów ogółem. Liczba nowych otwarć w segmencie modowym nie będzie duża i obejmie 6 sklepów. Na koniec 2011 r. pod markami Top Secret, i Troll działało łącznie 212 sklepów.
_ - To, jak rozwijamy się na Ukrainie, napawa nas optymizmem - konkurencja jest mniejsza, powstaje wiele centrów handlowych. Testujemy też nowe modele współpracy franczyzowej _ - powiedział Kałużyński. Redan chce podwoić liczbę sklepów franczyzowych na Ukrainie do 40 oraz zwiększyć liczbę sklepów w Rosji z 4 na koniec 2011 r. do 20 na koniec tego roku.