Ruch zamierza w II połowie tego roku poszerzyć działalność o sieć kawiarń, które mają służyć poprawie wizerunku spółki. Firma rozważa kupno sieci lub stworzenie jej od podstaw, nie wykluczone, że z udziałem zewnętrznego partnera - poinformował prezes Ruchu.
"Rozważamy kupno gotowej sieci, jak i utworzenie jej od podstaw" - powiedział w poniedziałek na konferencji prasowej prezes Ruchu Adam Pawłowicz.
"Mamy wstępne projekty. Chcemy, aby kawiarnie sąsiadowały z punktami sprzedaży prasy lub w nich można było kupić prasę" - dodał.
Prezes zaznaczył, że projekt ten nie będzie się wiązał z dużymi wydatkami inwestycyjnymi.
"Tu nie chodzi o duże akwizycje czy inwestycje. Istotne jest to, że chcemy pokazać, że Ruch się zmienia. Ten projekt będzie ważny przede wszystkim z punktu wizerunkowego" - powiedział.
Poinformował, że gdyby spółka zdecydowała się na kupno kawiarń, to przejęłaby kilka-kilkanaście kawiarń, płacąc za nie w sumie kilka-kilkanaście milionów złotych.
Prezes poinformował, że gdyby jednak spółka sama zdecydowała się na stworzenie sieci kawiarń, to mogłaby ewentualnie w tym celu wykorzystać część ze swoich obecnych punktów sprzedaży.
Szef Ruchu nie wyklucza też pozyskania partnera do wspólnego przedsięwzięcia.
"Jeślibyśmy zdecydowali się na uruchomienie tego projektu wspólnie z partnerem, to kosztowałby nas kilka milionów złotych" - poinformował.