Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Sprzedali już 400 tysięcy kopii 'Wiedźmina 2'

0
Podziel się:

Spółka zakładała, że w tym roku sprzeda około milion egzemplarzy gry.

Sprzedali już 400 tysięcy kopii 'Wiedźmina 2'
(Winterling/Dreamstime)

*CD Projekt sprzedał na całym świecie 400 tysięcy kopii gry komputerowej _ Wiedźmin 2 _ w pierwszym tygodniu dystrybucji, poinformował członek zarządu spółki Optimus Marcin Iwiński na konferencji w Los Angeles. *

Spółka zakładała, że w tym roku sprzeda ok. 1 mln egzemplarzy gry, ale prezes Optimusa (właściciela CD Projekt) Adam Kiciński już wcześniej informował, że po udanej premierze ten cel może zostać podwyższony.

- _ Ilość gier jaką już sprzedaliśmy jest bardzo duża. Jedynie w pierwszym tygodniu sprzedaliśmy 400 tys. egzemplarzy _ - poinformował Iwiński podczas transmitowanej przez internet konferencji. Dodał, że liczba ta obejmuje metody sprzedaży tradycyjnej, jak i cyfrową dystrybucję.

Iwiński zwrócił też uwagę na pozytywne recenzje gry, zarówno w prasie branżowej, jak i u graczy. Spółka zapowiada dalsze wspieranie gry przez wydawanie poprawek i darmowych dodatków.

Wcześniej serwis VGChartz, opierając się o przybliżenia statystyczne, podał, że w pierwszym tygodniu sprzedano 212 tys. sztuk gry, z czego dużą część w Polsce. Taki wynik oznaczał, że _ Wiedźmin 2 _ był w tym okresie najlepiej sprzedającą się grą w wersji na PC.

W oparciu o ten raport analitycy DM BZ WBK potwierdzili swoje wcześniejsze prognozy, zgodnie z którymi spodziewają się, że gra sprzeda się w tym roku w 1,2 mln egz. Analitycy ocenili jednak, że stosunkowo słabe były wyniki _ Wiedźmina 2 _ w Ameryce.

Optimus zapowiedział, że będzie chciał poprawić sprzedaż na amerykańskim rynku m.in. przez promocje w amerykańskich sklepach Amazon i Gamestop, a także na platformie Steam.

Gry _ Wiedźmin _ są oparte o bestsellerową serię opowiadań i powieści Andrzeja Sapkowskiego. Pierwsza część serii została sprzedana w ponad 1,7 mln egzemplarzy.

giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)