Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Sprzedaż paliw w sieci PKN Orlen osiągnęła 11 mld litrów w br.

1
Podziel się:

Sprzedaż paliw w całej sieci PKN Orlen w Polsce, Czechach, Niemczech i na Litwie osiągnęła od początku roku - po raz pierwszy w historii - poziom 11 mld litrów, podała spółka.

Sprzedaż paliw w sieci PKN Orlen osiągnęła 11 mld litrów w br.

"Jeszcze przed zakończeniem roku, PKN Orlen po raz pierwszy w historii osiągnął sprzedaż paliw w całej sieci w Polsce, Czechach, Niemczech i Litwie na poziomie 11 mld litrów. Taki wolumen wystarczyłby na zatankowanie co piątego auta na świecie. Oznacza to, że oferta paliwowa spółki cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów" - czytamy w komunikacie.

Spółka podała, że to ilość odpowiadająca np. rocznej konsumpcji paliw w Holandii.

Według prezesa Daniela Obajtka, wzrost wolumenów sprzedaży paliw jest jednym z priorytetów w obszarze Detalu.

"Dlatego z wyprzedzeniem reagujemy na zmieniające się oczekiwania klientów. To, co nas wyróżnia na konkurencyjnym rynku to wysoka jakość produktów i usług. I to procentuje. Inwestujemy w rozwój sieci, wdrażamy nowatorskie rozwiązania w zakresie obsługi i poszerzamy ofertę o innowacyjne paliwa. Wzrost wolumenów sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku świadczy o słuszności przyjętych przez nas kierunków" - powiedział Obajtek, cytowany w komunikacie.

Spółka przypomina, że w kwietniu br. wprowadzone zostały na stacjach Orlen w całej Polsce nowe paliwa. Wtedy do dyspozycji klientów oddane zostały innowacyjne EFECTA 95 i EFECTA Diesel. Ich lepsze właściwości czyszczące i redukcja emisji zostały potwierdzone w rygorystycznych testach niezależnych instytucji - SGS i Bosmal. W ramach wykonanych badań potwierdzono również skalę redukcji emisji możliwą do uzyskania dzięki stosowaniu paliw EFECTA.

"PKN Orlen sukcesywnie odnotowuje rekordowe wyniki w segmencie sprzedaży detalicznej. Tylko po 3 kwartałach br. PKN Orlen odnotował 20-proc. (r/r) wzrost EBITDA LIFO segmentu detalicznego. Natomiast w III kwartale br. udało się osiągnąć historyczny rezultat EBITDA LIFO na poziomie 723 mln zł. Sprzedaż w tym obszarze realizowana jest z wykorzystaniem blisko 2 800 nowoczesnych i stacji paliw w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W odpowiedzi na oczekiwania klientów, PKN Orlen na bieżąco wdraża nowe usługi i produkty zarówno w zakresie paliw, jak i sprzedaży pozapaliwowej czy jakości obsługi" - czytamy także.

Koncern konsekwentnie pracuje także nad innowacyjnymi rozwiązaniami mającymi na celu dalszą poprawę jakości obsługi na swoich obiektach. Rozpoczęte w 2016 r. prace nad nowym modułem płatniczym zaowocowały uruchomieniem w październiku br. uruchomieniem Orlen Pay w aplikacji mobilnej Orlen Mobile. Dzięki niej kierowcy mogą płacić za paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze. To rozwiązanie realnie skraca czas obsługi w przypadku płatności za paliwo i stanowi udogodnienie dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową czy też rodziców podróżujących z małymi dziećmi. Także w październiku br. oddana do użytku została najnowocześniejsza stacja w całej Europie - Orlen Drive. Rozwiązanie w formacie drive through pozwala zatankować, zamówić produkty gastronomiczne oraz zapłacić za wszystkie usługi bez konieczności wysiadania z samochodu, przypomniano również w materiale.

Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 95,36 mld zł w 2017 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
Nick....
5 lata temu
Smutne to jest bo pracownicy zarabiają mniej niż np w Lidlu czy Biedronce a mają mnóstwo obowiązków na sobie i cały czas dochodzą nowe obowiązki. Orlen też nie daje pieniędzy na paczki na święta, a co to jest dostać w obecnych czasach po 50 zł z dobrej intencji kierownika, a orlen jako orlen to jest dno jeśli chodzi o wypłatę pieniędzy i tylko patrzą aby więcej zostało w ich kieszeni...