Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Uniwheels wejdzie na giełdę. Producent felg chce zebrać ponad 200 mln zł

0
Podziel się:

KNF zatwierdziła prospekt emisyjny spółki. Zobacz, na co firma przeznaczy pozyskany kapitał.

Uniwheels wejdzie na giełdę. Producent felg chce zebrać ponad 200 mln zł
(Auto-blog.pl)

Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła dziś prospekt emisyjny sporządzony przez spółkę Uniwheels w związku z ofertą publiczną akcji. Uniwheels planuje pozyskać do ok. 271 mln zł z nowej emisji. Publikacja prospektu przewidziana jest na 14 kwietnia.

Oferta publiczna Uniwheels obejmie 2,4 mln akcji nowej emisji oraz 2,4 mln akcji sprzedawanych przez Uniwheels Holding Ltd. Maksymalna wartość oferty to ok. 547,5 mln zł, z czego spółka może pozyskać do ok. 271 mln zł.

"Cena Akcji Oferowanych nie będzie wyższa niż 119 zł za jedną akcję oferowaną i będzie jednakowa w przypadku nowych akcji oraz akcji sprzedawanych i dla wszystkich inwestorów" - czytamy w komunikacie.

Ostateczna liczba akcji oferowanych zostanie określona w dniu ustalenia ceny za jedną akcję (23 kwietnia). Oferta składać się będzie z oferty publicznej skierowanej do inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych w Polsce oraz oferty prywatnej skierowanej do inwestorów instytucjonalnych poza Stanami Zjednoczonymi, podano także.

Spółka planuje wykorzystać środki pozyskane z emisji do częściowego sfinansowania budowy nowego zakładu produkcyjnego w Polsce.

Grupa Uniwheels jest producentem felg aluminiowych na europejskim rynku akcesoriów oraz jednym z największych w Europie dostawców felg dla producentów samochodów. Przychody grupy Uniwheels w 2013 roku wyniosły 337,2 mln euro. Grupa posiada obecnie trzy zakłady produkcyjne: dwa w Polsce (oba w Stalowej Woli) oraz jeden w Niemczech (w Werdohl). Dwie fabryki zlokalizowane w Stalowej Woli odpowiadają za ok. 83% całej produkcji grupy i zatrudniają 1800 osób. W 2014 r. grupa sprzedała ponad 6 mln felg wyprodukowanych w zakładach zlokalizowanych w Polsce.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)