Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Zysk netto ING Banku Śląskiego wyniósł 360,4 mln zł w II kw. 2017 r.

0
Podziel się:
Zysk netto ING Banku Śląskiego wyniósł 360,4 mln zł w II kw. 2017 r.

ING Bank Śląski odnotował 360,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2017 r. wobec 406,9 mln zł zysku rok wcześniej, podał bank w raporcie.

Wynik z tytułu odsetek wyniósł 849,3 mln zł wobec 690,9 mln zł rok wcześniej. Wynik z tytułu prowizji i opłat sięgnął 291,3 mln zł wobec 258,1 mln zł rok wcześniej.

Aktywa razem banku wyniosły 120,2 mld zł na koniec II kw. 2017 r. wobec 117,48 mld na koniec 2016 r.

W I poł. 2017 r. bank miał 660,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 666,1 mln zł zysku rok wcześniej.

Zysk brutto w I poł. br. wzrósł o 3% r/r do 889,9 mln zł.

"Na koniec pierwszego półrocza ING Bank Śląski zanotował zysk brutto o wartości 890 mln zł. Porównując ten wynik z pierwszym półroczem ub.r. należy zwrócić uwagę, że rok temu w drugim kwartale, bank odnotował nadzwyczajny przychód ze sprzedaży akcji Visa Europe w wysokości 190 mln zł. Tak wiec wskazywany przez nas wzrost wyniku brutto o 3% jest w rzeczywistości znacznie wyższy" - skomentował prezes Brunon Bartkiewicz, cytowany w komunikacie poświęconym wynikom.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2017 r. wyniósł 630,8 mln zł wobec 661,1 mln zł zysku rok wcześniej.

W I poł. 2017 r. przychody ogółem wzrosły o 9% do 2 325 mln zł, zaś koszty ogółem - o 5% do 1 075 mln zł. Wynik przed kosztami ryzyka wzrósł w tym okresie o 13% do 1 250 mln zł.

Wskaźnik koszty/przychody wyniósł w I poł. br. 46,2% w porównaniu z 48,2% w ub. r., łączny współczynnik kapitałowy wyniósł 15,3% w porównaniu z 14,6% w ub.r., zwrot z kapitału (ROE) osiągnął poziom 11,5% w porównaniu z 11,4% w ub.r.

ING Bank Śląski jest notowany na GPW od 2004 r. Jego głównym akcjonariuszem jest holenderska grupa ING.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)