Grupa NG2 liczy, że jej zysk netto w 2012 roku wzrośnie o 25 proc. w skali roku, a przychody o 15-20 proc. - poinformował wiceprezes NG2 Piotr Nowjalis. W tym roku zysk netto firmy będzie wyższy w porównaniu z poprzednim rokiem o około 20 proc., ale nie przekroczy on 150 mln zł.
_ - Wynika to z niższych kosztów sprzedaży na metr kwadratowy powierzchni, lepszej logistyki i wzrostu sprzedaży w sklepach porównywalnych _ - dodał.
Zarząd spółki zakłada, że zysk netto firmy na koniec 2011 roku będzie wyższy w porównaniu z poprzednim rokiem o około 20 proc., ale nie przekroczy on 150 mln zł.
_ - Czwarty kwartał 2011 roku będzie najlepszy w historii spółki, sugerują to wyniki sprzedaży w październiku i listopadzie. Na koniec 2011 roku spodziewamy się o około 20 proc. wyższego zysku netto w stosunku do 2010 roku. Wyniesie on jednak mniej niż 150 mln zł _ - powiedział Nowjalis.
_ - Przychody ze sprzedaży na koniec roku powinny wynieść 1,1 mld zł _ - dodał.
Wiceprezes poinformował, że wzrost sprzedaży porównywalnej w sklepach CCC wynieść może w tym roku 3-5 proc.
_ - Na początku roku prognozowaliśmy wzrost sprzedaży LFL w CCC na poziomie 8-15 proc., obecnie to niestety wynosi minus 1 proc. A na koniec roku spodziewamy się w przedziale 3-5 proc. _ - powiedział Nowjalis.
W pierwszych trzech kwartałach 2011 roku NG2 odnotowała przychody ze sprzedaży na poziomie 726,8 mln zł, zysk operacyjny 78,4 mln zł, a zysk netto 58,8 mln zł.
W samym III kwartale przychody ze sprzedaży NG2 wyniosły 243 mln zł, zysk operacyjny 22,9 mln zł, a zysk netto 17,1 mln zł.
_ - Wyniki III kwartale były gorsze od oczekiwanych. Na wyniki duży wpływ miała wyjątkowo kapryśna w tym roku aura. W zimnym i deszczowym lipcu, bardzo słabo sprzedawały się buty letnie. Z kolei wrzesień przyniósł temperatury niespotykane jak na tę porę roku _ - powiedział Nowjalis.
Wiceprezes poinformował, że w III kwartale spadła liczba odwiedzających sklepy należące do NG2.
_ W związku z tym spadła również sprzedaż, jednak co warte podkreślenia, efektywność sprzedaży wzrosła o 8-11 proc. _ - powiedział.
Większość sprzedawanych w swoich sklepach produktów grupa NG2 pozyskuje na rynkach azjatyckich.
_ - Struktura zakupów w 2011 roku jest podobna jak w roku ubiegłym. Zmieniliśmy jednak sposób składania zamówień w Chinach. Ze względu na rosnącą w tym kraju inflację zdecydowaliśmy się podpisywać umowy średnioterminowe. Nasze towary kupujemy więc z większym wyprzedzeniem, sięga ono już następnej kolekcji _ - powiedział wiceprezes NG2.
Jego zdaniem, choć taka polityka wiąże się z wyższymi kosztami magazynowania zapewnia jednak stabilność marży.
_ - Osłabienie złotówki względem dolara i euro nie wpłynie na nasze wyniki. Produkty kupowaliśmy przy kursie 2,8-2,85 zł za dolara. Dzięki takiej polityce nasze marże na produktach z Azji sięgają poziomu 70 proc. _ - dodał.
Wiceprezes NG2 poinformował, że plany dotyczące dywidendy nie zmieniają się. Zarząd będzie rekomendował dywidendę za 2011 rok wyższą niż 1,5 zł na akcję.
Porównaj na wykresach spółki i indeksy src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1312754400&de=1313186340&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=WIG20&w=460&h=300&cm=0"/>