Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wiceprezes Pekao: Klienci będą oczekiwali spersonalizowanej bankowości mobilnej

1
Podziel się:

Warszawa, 03.11.2020 (ISBnews) - Pandemia znacznie przyspieszyła proces przechodzenia klientów Banku Pekao do bankowości online, szczególnie zaś do mobilnej. Z czasem kanał telefoniczny będzie zastępowany przez wideoczaty, klienci będą też oczekiwali dobrze spersonalizowanej bankowości mobilnej, uważa wiceprezes Banku Pekao Grzegorz Olszewski. 

Wiceprezes Pekao: Klienci będą oczekiwali spersonalizowanej bankowości mobilnej

"Widzimy przyspieszoną transformację - w przechodzeniu klientów na kanał mobilny w szczególności - jak i kupowania usług przez kanał mobilny. My już wcześniej mieliśmy proces zdalny i konto na selfie, co spowodowało, że statystyki w tym obszarze nam wystrzeliły w górę. Na początku to był mały proces liczby kont, a nagle w trakcie pandemii blisko 30% kont otwieranych było na selfie. Ponad 50% pożyczek było udzielonych przez kanał internetowy i ten trend w trzecim kwartale z nami został" - powiedział Olszewski podczas panelu w trakcie XIII Kongresu Inwestycyjnego Xeliona.

Według niego, im dłużej pandemia będzie trwała, tym bardziej - w szczególności banki i inne firmy, które mogą sobie pozwolić na inwestycje w obszarze technologii i budowania kanałów zdalnych - będą rozszerzać możliwości dla klientów.

"To jest też dla nas pożądana transformacja, bo - nie ukrywajmy - kanały zdalne dają nam zdecydowanie większe możliwości, możemy docierać do wszystkich klientów w Polsce, niezależnie od tego, czy mamy oddział bankowy, czy nie i czy klient pracuje poza miastem. Większość spraw już dzisiaj jesteśmy w stanie załatwić z bankiem zdalnie" - zaznaczył.

Dodał, że na początku pandemii bank obserwował wyraźny wzrost liczby połączeń telefonicznych.

"W niektórych kanałach sprzedażowych widzimy połączenie kanału mobilnego i internetowego, a również niezbędny później jest kanał telefoniczny, żeby wykonać pewną konsultację. Wydaje się, że z czasem ten kanał telefoniczny będzie wypierany przez wideoczaty, czy wideopołączenia bezpośrednio z bankowości elektronicznej, czy mobilnej, niemniej w pierwszym okresie pandemii widzieliśmy znaczący wzrost połączeń telefonicznych. Uważam, że bankowość mobilna będzie się rozwijać i klienci będą oczekiwać dobrze spersonalizowanej bankowości mobilnej" - podkreślił Olszewski.

Bank Pekao jest częścią grupy PZU - największej grupy finansowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1998 roku bank obecny jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Aktywa razem banku wyniosły 203,32 mld zł na koniec 2019 r.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
Tyle
4 lata temu
Pekao mam hipotekę u was. Prosiłem o kartę kredytową odsyłacze mnie do oddziału. Chciałem pożyczkę odsyłacze mnie do oddziału. Finał taki mam pożyczkę i karetę kredytową w Alior Banku. Załatwione zdalnie. Nie czailiscie że nie mam czasu na bzdurne wizyty w waszym oddziale. Mi był potrzeby bank gdzie telefonicznie i mailowo to zalatwie