Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
DSŁ
|

Wirtualna Polska rośnie szybciej niż światowi giganci. Liczy na mocne półrocze

5
Podziel się:

Polskie portale rzuciły rękawice gigantom takim jak Google i Facebook. Rekordowym wzrostem zysku operacyjnego chwali się Wirtualna Polska. Prezes Jacek Świderski wierzy, że na rynku reklamy pierwsze półrocze będzie bardzo mocne. Mówi też o boomie w turystyce.

Wirtualna Polska rośnie szybciej niż światowi giganci. Liczy na mocne półrocze
Wirtualna Polska podsumowała wyniki za pierwszy kwartał 2021 roku. (Wirtualna Polska)

Wirtualna Polska dołączyła do spółek, które podsumowały finanse za pierwsze trzy miesiące 2021 roku. Może się pochwalić m.in. rekordowym wzrostem zysku operacyjnego EBITDA.

WP jest jednym z głównych beneficjentów wyjątkowego zjawiska, które miało miejsce w ostatnich miesiącach.

- Wszystkie polskie portale razem wzięte rosły szybciej niż Google i Facebook. Od wielu lat nie było takiej sytuacji - zauważa prezes WP Holding Jacek Świderski.

- Wynika to m.in. z kampanii wizerunkowych, na które wzrósł popyt ostatnio w związku z pandemią. To zjawisko ma jednak raczej jednorazowy charakter. W drugim kwartale może już tak nie być - wskazuje prezes.

Zobacz także: Pensja płatna pod stołem. "Solidarność" chce "policji pracy"

Rosną przychody

Pytany o przewidywania dotyczące rynku reklamy i e-commerce w kolejnych kwartałach wskazał, że całe pierwsze półrocze będzie mocne. Mały znak zapytania jest w odniesieniu do drugiej połowy roku.

- Cokolwiek by się nie działo na rynku reklamy, nadrobimy to z nawiązką w turystyce. Widzimy, że ten boom turystyczny jest ogromny i eksplodował w kwietniu, a szczególnie w maju. Jesteśmy spokojni o wyniki. Jesteśmy większymi optymistami niż kwartał wcześniej - przyznaje Jacek Świderski.

Mediowa część Wirtualnej Polski może się pochwalić ponadprzeciętnym wzrostem przychodów. Jest to możliwe dzięki m.in. rozwijanemu narzędziu reklamowemu WP Sales Booster. Już 13 proc. powierzchni reklamowej, która była wcześniej sprzedawana przez pośredników, teraz jest sprzedawana bezpośrednio przez WP.

Sales Booster najpierw był wdrażany w spółkach e-commerce z kategorii modowej i powoli jest wdrażany także dla klientów z innych branż. W ten sposób spółka nie musi płacić za pośrednictwo globalnym platformom reklamowym.

Grupa WP działa na różnych polach w ramach e-commerce. Przez COVID-19 mocno ucierpiał segment związany ze sprzedażą wycieczek.

- Wakacje.pl ewidentnie wychodzą nieco mocniejsze po koronakryzysie niż główny konkurent. Ten sezon będzie na pewno dużym wyzwaniem, przede wszystkim pod względem zderzenia głodu turystów z możliwościami branży - wskazuje prezes Świderski.

Kwitnie za to handel ubraniami, w którym swój udział ma WP. Wyniki poprawiają i zwiększają udziały w rynku także spółki Homebook i Extradom.

Inwestycje, dywidenda i akcje

Wirtualna Polska zapowiada też inwestycje. Mocno stawia na "zieloną energię". Od początku 2021 roku kupuje wyłącznie energię z zielonymi certyfikatami, czyli pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Docelowo od 2023 roku wszystkie centra danych WP będą zeroemisyjne, a ich działanie będzie neutralne dla klimatu.

- Mam też silne nastawienie inwestycyjne wobec naszych mediów. Na sam produkt mediowy WP zwiększamy nakłady w tym roku o 13 mln zł. Z tego 10 mln zł pójdzie w koszty pracy. Sama redakcja WP może liczyć na wzrost budżetu o 7 mln zł - wskazuje prezes.

Spółka podkreśla, że od dłuższego czasu generuje sporo gotówki, dzięki czemu udaje się systematycznie zmniejszać zadłużenie. A na udział w zyskach mogą liczyć też inwestorzy.

Zarząd Wirtualnej Polski chce przeznaczyć na wypłatę dywidendy kwotę 45,3 mln zł, pochodzącą z zysków z lat ubiegłych, co daje 1,55 zł na akcję. Prezes podkreśla, że w teorii dywidenda mogłaby być większa, ale WP chce być spółką przede wszystkim wzrostową. I to widać po kursie akcji, które osiągają rekordowe wartości.

Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl.

W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (wakacje.pl, nocowanie.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w kwietniu 2021 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,9 mln Polaków.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(5)
aqq
3 lata temu
Ktoś się tu mocno odkleił od rzeczywistości.
zbych
3 lata temu
A może tak autor podałby liczby bezwzględne?
zbych
3 lata temu
Rosną przychody, a jakość leci na łeb na szyję. Wystarczy popatrzeć i poczytać Sportowe Fakty i twórczość niektórych "redaktorów" WP. Wątpliwy powód do chwały.
polak
3 lata temu
śmiechu warte
nckj
3 lata temu
Szkoda jedynie, że WP ma Polskę jedynie w nazwie. Niestety jak wejdzie się na tą stronę to jedynie jest "antypis". O wiele lepiej by się to prezentowało gdyby również występowały konserwatywne poglądy.