Google for Startups, jak sama nazwa wskazuje, to dział w technologicznej spółce odpowiedzialny za rozwój startupów. Firma swoje ośrodki wspierania, tzw. Campusy, otworzyła dotąd w siedmiu lokalizacjach, to: Tel Awiw, Sao Paulo, Madryt, Londyn, Seul, Tokio i Warszawa. I to właśnie stolica Polski, dzięki wyborowi Agnieszki Hryniewicz-Bieniek na dyrektor Google for Startups, staje się globalnym centrum rozwoju startupów.
- To wyróżnienie dla roli, jaką już teraz pełni Warszawa - stolicy, która może inspirować inne miejsca na świecie, w której powstają startupy o przełomowym potencjale. Jednak to także nowe możliwości dla lokalnego ekosystemu startupowego - rosnąć będzie nasz "know-how", globalna sieć powiązań i udział w światowej gospodarce cyfrowej - mówi Hryniewicz-Bieniek.
- Dla mnie zarządzanie tak wielokulturowym zespołem rozlokowanym na kilku kontynentach to unikatowa okazja do rozwoju własnych kompetencji oraz powód do satysfakcji, że ta różnorodna grupa ludzi, wspierająca startupy w ponad 125 krajach na świecie, będzie mogła jeszcze lepiej poznać Polskę, naszą przedsiębiorczość i kreatywność - dodaje nowo wybrana szefowa Google for Startups.
Agnieszka Hryniewicz-Bieniek w 2013 r. została dyrektor biznesową Google Polska, z firmą związana jest od 11 lat. Wcześniej była m.in. dyrektor marketingu G+J Poland, pracowała też w działach marketingu Deutsche Telekom czy The Walt Disney Company. Stanowisko szefa Google Polska po Hryniewicz-Bieniek zajął Artur Waliszewski, łącząc to z funkcją dyrektora biznesowego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Czytaj także: Microsoft idzie na rekord świata
Google for Startups swoim programem pomaga startupom m.in. w rozwoju biznesu i ekspansji międzynarodowej (również poprzez ściąganie mentorów czy przedsiębiorców), ale też dzieli się wiedzą o swoich technologiach.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl