Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|
aktualizacja

Boeing 737 MAX. Dwie maszyny, które się rozbiły, nie miały dodatkowych, płatnych systemów

78
Podziel się:

Dwa elementy bezpieczeństwa w oprogramowaniu Boeinga 737 MAX były sprzedawane przez producenta jako dodatkowe, nieobowiązkowe wyposażenie. Dopiero po katastrofie samolotu w Etiopii jedno z tych zabezpieczeń zostanie włączone do standardowego wyposażenia.

Wszystkie samoloty typu Boeing 737 MAX zostały uziemione po katastrofie w Etiopii.
Wszystkie samoloty typu Boeing 737 MAX zostały uziemione po katastrofie w Etiopii. (East News)

Samoloty Boeing 737 MAX zostały uziemione po katastrofie w Etiopii, gdzie zginęło 157 osób. Była to już druga podobna katastrofa, bowiem samolot tego samego typu rozbił się też w październiku ubiegłego roku w Indonezji.

Eksperci wciąż analizują przyczyny wypadku i analizują oprogramowanie tych samolotów. Choć przyczyna wciąż nie został wykryta, zauważono, że co najmniej dwa elementy bezpieczeństwa, pomagające wciągnąć samolot w powietrze, były sprzedawane przez Boeinga jako wyposażenie dodatkowe, ekstra płatne – podaje The New York Times.

Jako że były to dodatki do standardowej wersji oprogramowania, organy regulacyjne ich nie wymagały. Dlatego też, jak wskazuje NYT, wiele linii lotniczych - zwłaszcza tanich przewoźników - zdecydowało się ich nie dokupować. Nie miały ich również oba Boeingi, które rozbiły się w Etiopii i Indonezji.

Zobacz także: Katastrofa samolotu w Etiopii:

Boeing twierdzi, że od kilku miesięcy pracuje nad ulepszeniem oprogramowania systemu stabilizacji i kontroli lotu. Według źródeł Reutersama się ono pojawić we wszystkich maszynach 737 MAX 8 i MAX 9 w najbliższych 10 dniach.

Tymczasem, jak wskazuje NYT, jedno z dotychczas dodatkowo płatnych rozwiązań bezpieczeństwa ma zostać wdrożone do standardowej wersji samolotów 737 MAX. Chodzi o diodę ostrzegawczą, ktróra ma sygnalizować pilota o nieprawidłowym działaniu systemu stabilizacji tzw. MCAS. Ten osotatni ma zapobiegać utracie mocy nośnej samolotów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(78)
prawy
5 lata temu
co moc nośna?
www
5 lata temu
Jak zrobią to na szybko, to będzie miało więcej błędów niż ma
xxx
5 lata temu
pomysł dla salonów samochodowych - hamulce dodatkowo płatne - policzcie jakie zyski by były
Jenna
5 lata temu
Amerykańskie koncerny są zajęte robieniem pieniędzy. Nie jest to tylko przypadek Boeinga. Tłumaczenie jest po prostu żenujące. Ja sama walczę z laboratorium dentystycznym Nobel Biocare które ma przedstawicielstwo w Polsce. Nie tylko ze nie przedstawili CERTIFICATÓW AUTENTYCZNOŚCI Titanium ale nie było dopuszczone przez agencje FDA do wkładanych ludziom do buzi. TO SĄ RZECZY KTÓRE NIE MIESZCZĄ SIĘ W GLOWIE. ONI MYŚLĄ ŻE LUDZIE UWIERZĄ W ICH BZDURNE, TLUMACZENIA. 10 DNI I WSZYSTKO NAPRAWIA!!!!!!!!!!
adyd
5 lata temu
Chodzi o diodę ostrzegawczą, ktróra ma sygnalizować pilota o nieprawidłowym działaniu systemu stabilizacji tzw. MCAS. Ten osotatni ma zapobiegać utracie mocy nośnej samolotów. .................. to już bezczelne oszustwo i wyzysk
...
Następna strona