Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
aktualizacja

Boeing 737 MAX. Dwie maszyny, które się rozbiły, nie miały dodatkowych, płatnych systemów

78
Podziel się

Dwa elementy bezpieczeństwa w oprogramowaniu Boeinga 737 MAX były sprzedawane przez producenta jako dodatkowe, nieobowiązkowe wyposażenie. Dopiero po katastrofie samolotu w Etiopii jedno z tych zabezpieczeń zostanie włączone do standardowego wyposażenia.

Wszystkie samoloty typu Boeing 737 MAX zostały uziemione po katastrofie w Etiopii.
Wszystkie samoloty typu Boeing 737 MAX zostały uziemione po katastrofie w Etiopii. (East News)
bDTbtTOZ

Samoloty Boeing 737 MAX zostały uziemione po katastrofie w Etiopii, gdzie zginęło 157 osób. Była to już druga podobna katastrofa, bowiem samolot tego samego typu rozbił się też w październiku ubiegłego roku w Indonezji.

Eksperci wciąż analizują przyczyny wypadku i analizują oprogramowanie tych samolotów. Choć przyczyna wciąż nie został wykryta, zauważono, że co najmniej dwa elementy bezpieczeństwa, pomagające wciągnąć samolot w powietrze, były sprzedawane przez Boeinga jako wyposażenie dodatkowe, ekstra płatne – podaje The New York Times.

bDTbtTPb

Jako że były to dodatki do standardowej wersji oprogramowania, organy regulacyjne ich nie wymagały. Dlatego też, jak wskazuje NYT, wiele linii lotniczych - zwłaszcza tanich przewoźników - zdecydowało się ich nie dokupować. Nie miały ich również oba Boeingi, które rozbiły się w Etiopii i Indonezji.

Zobacz także: Katastrofa samolotu w Etiopii:
bDTbtTPh

Boeing twierdzi, że od kilku miesięcy pracuje nad ulepszeniem oprogramowania systemu stabilizacji i kontroli lotu. Według źródeł Reutersama się ono pojawić we wszystkich maszynach 737 MAX 8 i MAX 9 w najbliższych 10 dniach.

Tymczasem, jak wskazuje NYT, jedno z dotychczas dodatkowo płatnych rozwiązań bezpieczeństwa ma zostać wdrożone do standardowej wersji samolotów 737 MAX. Chodzi o diodę ostrzegawczą, ktróra ma sygnalizować pilota o nieprawidłowym działaniu systemu stabilizacji tzw. MCAS. Ten osotatni ma zapobiegać utracie mocy nośnej samolotów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

bDTbtTPC
KOMENTARZE
(78)
luk
2 lata temu
to jakiś słaby żart wszystkie dostępne systemy bezpieczeństwa powinny być standardem, zginęło 157 osób
lak
2 lata temu
autobus bez hamulców także będzie tańszy
gadyrepoluki
2 lata temu
Czyli świadomie zabili tyle osób
bDTbtTPD
Xyz
2 lata temu
Gdyby Airbus z takiego samego powodu rozbił się w USA to żydo... hm amerykańskie sądy puściłyby europejską firmę z torbami.
jarema
2 lata temu
Jak rozumiem geniusze marketingu w Boeingu wymyślili segmentację oferty tego producenta na B737-800 MAX na segment STANDARD - powodzenie startu oraz segment PREMIUM - powodzenie startu z lądowaniem...
...
Następna strona