Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Konrad Bagiński
|
aktualizacja

Budimex przekopie Mierzeję? Złożył ofertę: ponad pół miliarda złotych

134
Podziel się:

Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na drugą część budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej na Zalew Wiślany, złożył Budimex. Za swoje prace zaproponował kwotę 574 mln zł - poinformował we wtorek Urząd Morski w Gdyni.

Budimex przekopie Mierzeję? Złożył ofertę: ponad pół miliarda złotych
Koszty przekopu mierzei okazały się zdecydowanie niedoszacowane. (PAP, Adam Warżawa)

Wcześniej Urząd Morski informował, że 9 firm i konsorcjów było zainteresowanych budową drugiego etapu kanału przez Mierzeję. Urząd Morski w Gdyni chce przeznaczyć na tę inwestycję ponad 687,5 mln zł.

Po to, by nowa droga wodna łącząca Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską była funkcjonalna, oprócz budowy zasadniczego kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, trzeba przeprowadzić dodatkowe inwestycje.

Zobacz także: Przekop Mierzei. Koszt? Gróbarczyk: 1,5 mld zł to myślę kwota ostateczna

Chodzi m.in. o przebudowę toru wodnego na rzece Elbląg i budowę mostu obrotowego w Nowakowie. Na tę część projektu Urząd Morski w Gdyni ogłosił przetarg w maju.

Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni kpt. żeglugi wielkiej Wiesław Piotrzkowski poinformował we wtorek, że po zakończeniu postępowania, w tym po rozstrzygnięciu ewentualnych odwołań, podpisanie umowy możliwe będzie na początku przyszłego roku.

Od prawie roku w miejscu planowanego kanału żeglugowego na Mierzei trwały prace najpierw przygotowawcze, a obecnie budowlane. Powstają tam m.in. nabrzeża, prowadzone są wykopy, powstaje sztuczna wyspa.

Docelowo nowa droga wodna między Zatoką Gdańską a Zalewem Wiślanym ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości. Budowa kanału na Mierzei Wiślanej ma zakończyć się w 2022 r. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a wykonawcą przekopu (pierwszego etapu) - konsorcjum firm NDI i Besix.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(134)
Lukasz9900
3 lata temu
Całkiem sprytny plan. W dwa lata wybudować tyle, za tylko tyle? Jestem ciekaw efektów
Art
3 lata temu
Nie można było wykorzystać Wysokiego Chłopca że Świnoujścia do tej pracy na II etapie? Było by szybciej i taniej. .
Wolf
3 lata temu
A Rosja zgadza sie na ten przekop ???
oko
3 lata temu
Tak to sie wydaje publiczne pieniadze - niedoszacowane ?? Kogo Pisowcy zatrudnili przy szacowaniu - Ci ludzie winni stracic polskie obywatelstwo
Ignacy
3 lata temu
Kanał Augustowski ma ponad 101 km.Wybudowano go w latach 1824-1839 z przerwą na powstanie listopadowe.Nie dysponowano tak nowoczesnym sprzętem jak teraz.Porównanie 1,3km do 101,3km.Koszt ówczesny do dzisiejszego?Nie będę wspominał o celu jaki ma osiągnąć ta inwestycja.Za tą inwestycją "stał"Gen. Ignacy Prądzyński.Kto dzisiaj "podpisze"się z imienia i nazwiska pod "przekopem"?
...
Następna strona