Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|

Budowa fabryki Izery. 250 mln zł od państwa dla ElectroMobility Poland

87
Podziel się:

Skarb Państwa dokapitalizuje ElectroMobility Poland. Umowa już podpisana. Środki pozwolą przeprowadzić m.in prace przygotowawcze związane z budową zakładu w Jaworznie.

Budowa fabryki Izery. 250 mln zł od państwa dla ElectroMobility Poland
Piotr Zaremba, Prezes Electromobility Poland oraz Łukasz Maliczenka, dyrektor do spraw rozwoju produktu technicznego EMP (Electromobility Poland, Electromobility Poland)

Państwo obejmie nowe akcje ElectroMobility o wartości 250 mln zł. "Podpisanie umowy i dokapitalizowanie EMP umożliwia realizację kolejnego etapu rozwoju projektu polskiej marki samochodów elektrycznych. Dotychczasowi udziałowcy spółki pozostają w mniejszościowym akcjonariacie" - poinformowała spółka.

Zobacz także: Jak bardzo Izera będzie polska? "Mówimy o ogromnym wyzwaniu"

Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland zaznaczył, że pieniądze z Funduszu Reprywatyzacji będą gwarantem kontynuowania prac nad polską Izerą.

- Środki, które pozyskamy w ramach umowy inwestycyjnej pozwolą na realizację absolutnie kluczowych celów projektowych, tj. finalizację rozmów biznesowych z kluczowymi partnerami czy rozpoczęcie współpracy z dostawcą platformy technologicznej - wyjaśniał.

Dodatkowo sfinansują kontynuowanie prac inżynieryjnych oraz działania przygotowawcze związane z budową fabryki w Jaworznie. Do tej pory na prace projektowe spółka wydała już ponad 53 mln zł.

Jak zwróciła uwagę "Rzeczpospolita", projekt polskiej marki ma kosztować w sumie ok. 5 mld zł, ale Izera miałaby wejść na rynek dopiero w połowie dekady. Wówczas już każdy z koncernów będzie oferował wybór "elektryków". Dziennik spytał, czy po uruchomieniu produkcji nie okaże się, że utopiliśmy te pieniądze z kieszeni podatników.

- Izera będzie wchodzić na rynek dojrzały, zwłaszcza jeśli chodzi o technologie. To ma dwa wymiary: z jednej strony nie będzie potrzeby edukowania klienta w zakresie nowej technologii, z drugiej jednak trzeba stawić czoło dużej konkurencji. Jest jednak wiele nowych marek, które na konkurencyjnych rynkach osiągały sukcesy, bo były konsekwentnie budowane. Ważne są zwłaszcza trzy elementy: oparcie się na jakości, co osiągamy we współpracy z doświadczonymi partnerami, na konsekwentnej budowie samej marki, pokazaniu, czym Izera się odróżnia. A także na przygotowaniu komfortowego dla klienta modelu sprzedaży, niekoniecznie za gotówkę - przekonywał na łamach "Rz" prezes ElectroMobility Poland.

Czym polska marka miałaby wyróżniać się spośród coraz bardziej dostępnych samochodów elektrycznych dostępnych na rynku? Zdaniem Zaremby, będzie to cena.

- Główna barierą zakupu elektryka jest wysoka cena, bo producenci wciąż muszą dbać o odpowiednie proporcje ceny aut elektrycznych do spalinowych, żeby tych drugich nie zabić. My nie mamy tego dziedzictwa tradycyjnej technologii. Drugim elementem naszej przewagi kosztowej będzie system sprzedaży bez kosztownej sieci dilerskiej, od samego początku zoptymalizowany pod samochody elektryczne - tłumaczył dziennikowi.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(87)
Bosman
3 lata temu
Gdy w 2016r Enea, Energa , PGE i Tauron tworzyło spółkę wkładając w nią po 10mln zł każda Morawiecki zapowiadał 1 mln aut elektrycznych do 2025r. Po 5 latach działalności czy ktoś słyszał o jakimś efekcie? Teraz do spółki wpompowano dodatkowe 250mln zł. Czyli razem to już 290mln zł. Będzie jak z promem w Szczecinie gdzie nie ma nawet stępki, bo to pod czym się lansowano nie jest stępką żadnego promu.
pokkoo
3 lata temu
to kpina z inteligencji ludzi , przeciez im cos sie polamalo pod sufitem , pelno zarzadow , pelno planow , pelno wyplat , a od janowa podlaskiego nic , calkowicie nic nie zrobili bez wykladania ogromnych sum na zarzady !!! pis to dno
KRUSZEK
3 lata temu
zwykła kradzież naszych pieniędzy to są bandyci budżetowi
senior
3 lata temu
dyrektorem jak zwykle ,zostanie jakiś pociotek
przecieź
3 lata temu
jaworzno się nie zgodziło
...
Następna strona