Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|
aktualizacja

Chcesz być kontrolerem lotniczym? PAŻP wydłuża termin składania wniosków

8
Podziel się:

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej przedłużyła termin składania wniosków na kurs kontrolera lotniczego. Nie będzie łatwo: co roku o przyjęcie stara się około 2 tys. kandydatów.

Stalowe nerwy i opanowanie - to cechy kandydata do pracy na stanowisku kontrolera
Stalowe nerwy i opanowanie - to cechy kandydata do pracy na stanowisku kontrolera (PAŻP, PAŻP)

Termin składania wniosków na kurs kontrolera ruchu lotniczego został przedłużony do 25 listopada - dowiedział się serwis money.pl.

Kto może starać się o pracę kontrolera? Surowych ograniczeń na starcie nie ma: wystarczy matura i znajomość języka angielskiego na poziomie B2. Niezbędne jest też zaświadczenie o niekaralności oraz dobry stan zdrowia. Kandydaci muszą mieć również ponadprzeciętną odpornością na stres.

W procesie rekrutacji trzeba być lepszym od około 2 tysięcy innych kandydatów, bo tylu mniej więcej stara się o przyjęcie na kurs.

Jak już informowaliśmy, PAŻP zamierza do 2024 r. wyszkolić dodatkowych 139 specjalistów.Szkolenie trwa ok. dwóch lat i kończy je egzamin państwowy organizowany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Obecnie w Polsce pracuje około 570 kontrolerów ruchu lotniczego.

Zobacz także: Obejrzyj: Upadek Neckermann Polska. Już wzrosły ceny przelotów samolotowych

Praca wymaga umiejętności koncentracji, spokoju, opanowania i żelaznych nerwów.

- Dziennie kontrolerzy nadzorują 3,5 tys. samolotów. Przyjmując, że na pokładzie każdego podróżuje około 180 osób, można powiedzieć, że na barkach kontrolerów każdego dnia spoczywa bezpieczeństwo 630 tys. ludzi. To mniej więcej tyle, co mieszkańców Wrocławia - zaznacza Paweł Łukaszewicz, rzecznik Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.

"Zgłaszając się do nas masz pewność, że:
• otwierasz przed sobą drzwi do dobrze płatnej pracy i prestiżowego zawodu,
• zapewnimy Ci wszystko, czego potrzebujesz, aby uzyskać licencję kontrolera ruchu lotniczego,
• na czas trwania kursu zapewnimy Ci zakwaterowanie oraz umowę o pracę na czas określony,
• zapłacimy Ci za to, że będziesz uczestniczył w tym kursie,
• po uzyskaniu licencji Kontrolera Ruchu Lotniczego gwarantujemy zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę na czas nieokreślony"

A co z wynagrodzeniem? W ofercie nie ma o tym ani słowa, ale według serwisu wynagrodzenia.pl, ich mediana stanowi 4,9 tys. zł brutto. 25 proc. kontrolerów zarabia jednak ponad 9,7 tys. zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(8)
Chichot
3 lata temu
Ja sie nie dziwie ze przedluzaja nabory i maja braki kadrowe - Niemcy takze goraczkowo poszukuja kontrolerow ruchu lotniczego - inne kraje takze - ruch lotniczy rosnie. A w Polsce placa dalej jak w Bangladeszu
Elka
3 lata temu
Mało jak na taką ogromna odpowiedzialność i dlatego chętnych nie za wielu.u nas wogole da śmiesznie niskie płace w każdym sektorze niestety.lepiej sprzedawać ziemniaki na własnym warzywniaku.
Oho
3 lata temu
Az tylu chetnych ze przedluzono termin nono
wa233
3 lata temu
jeszcze te 9tys to rozumiem, ale... 4,9 brutto to jest około 3500zł na ręke, dziś to żande pieniądze tyle zarobisz na magazynie, na kasie w sklepie.... Ja pracuje w firmie serwisowej i na ręke dostaje 4,5 tys. bez zadnych 2 lat szkolen i egzaminow... taka płaca 10 lat temu to by była zachęcająca dziś to kpina.
mono
3 lata temu
Można to tak jak wygrać w totolotka . Można ? można ale tylko nieliczni mogą wygrać . Można to nie znaczy ze tyle dostanie .