Bliżej ważnej inwestycji kolejowej. Linia nr 223 znowu połączy Warmię z Mazurami
Ponad 10 lat temu zlikwidowano jedną z najładniejszych linii kolejowych w Polsce. Wraz z jej likwidacją takie miasteczka jak Mrągowo zostały odcięte od komunikacji kolejowej. Samorząd województwa warmińsko-mazurskiego podpisał umowę na przygotowanie studium koniecznego do reaktywacji.
Marszałek województwa warmińsko-mazurskiego Gustaw Marek Brzezin podpisał umowę na opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego trasy Czerwonka – Biskupiec – Mrągowo – Mikołajki – Orzysz, informuje "Wyborcza Olsztyn". Opracowaniem studium a zająć się firma Koltech.
Kolej ma znowu połączyć Warmię z Mazurami. Zamknięta ponad dekadę temu linia kolejowa 223 coraz bliżej ponownego otwarcia.
Dokumentacja zostanie wykorzystana do realizacji projektu, który zakwalifikował się do programu Kolej Plus. Koszt dokumentacji to 858 tys. zł. Reaktywacja linii kolejowej nr 223 ma kosztować ponad 500 mln zł. Wkład własny samorządu to 15 proc.
Rząd rozpada się przez Polski Ład. Szef PFR: Jestem zdziwiony
Linię kolejową łączącą Czerwonkę z Orzyszem wesprze także spółka Centralny Port Komunikacyjny. Z budżetu CPK na powrót kolei do Biskupca i Mrągowa przeznaczone zostanie 20 mln zł.
Samorząd musi także zapewnić i uruchomić cztery pociągi kursujące na tej linii. Koszt taboru szacowany jest na 13 mln.