Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

Czesi mogą być rozczarowani. Ekspansja na polskie tory mocno ograniczona przez UTK

16
Podziel się:

Urząd Transportu Kolejowego wydał nowe decyzje ws. otwartego dostępu do torów w Polsce. "Rynek Kolejowy" informuje, że zgody na nowe połączenia otrzymały Koleje Małopolskie, ale też czescy przewoźnicy Leo Express oraz RegioJet. Ten ostatni jednak może czuć się mocno rozczarowany, bo dostał zielone światło jedynie na 16 proc. zaproponowanej oferty.

Czesi mogą być rozczarowani. Ekspansja na polskie tory mocno ograniczona przez UTK
Czeski przewoźnik kolejowy RegioJet uruchomi w Polsce 16 proc. z zaplanowanych połączeń (Adobe Stock, sikaraha)

Przewoźnicy, by uruchomić nowe połączenia, muszą wcześniej - z dużym wyprzedzeniem - otrzymać zgodę od Urzędu Transportu Kolejowego. Zielone światło zależy od tego, jakie będą miały wpływ na dotowane połączenia służby publicznej, m.in. tych realizowanych przez PKP Intercity.

UTK zatwierdził właśnie szereg wniosków od trzech przewoźników. Koleje Małopolskie będą mogły uruchomić połączenie z Krakowa do Częstochowy i z powrotem w piątki, weekendy i wybrane dni świąteczne. Urząd uznał, że to uzupełnienie obecnego rozkładu.

O zgodę na nowe połączenia wystąpili też czescy przewoźnicy Leo Express oraz RegioJet. "Rynek Kolejowy" informuje, że ten pierwszy uzyskał zgodę na realizację jednej pary pociągów dziennie z Pragi przez Pardubice, Ołomuniec, Ostrawę, Bohumin, Tychy, Katowice do Krakowa. To rozszerzenie weekendowych przewozów spółki z Czech.

Czesi z ograniczoną ekspansją na polskie tory

RegioJet może czuć się rozczarowany decyzją UTK. Przewoźnik uzyskał zgodę na uruchomienie 16 proc. kursów z zaproponowanej oferty.

Otwarty dostęp otrzymał na trasach Przemyśl Główny-Medyka-Mościska II-Medyka-Przemyśl Główny oraz Kraków Główny-Warszawa Wschodnia-Kraków Główny. Urząd przyznał RegioJet ograniczony dostęp na trasie Praga-Gdynia Główna-Praga.

Dwie decyzje odmowne dotyczą tras krajowych: Kraków Główny-Gdynia Główna-Kraków Główny oraz Wrocław Główny-Warszawa Wschodnia-Wrocław Główny. Powodem są obawy o rentowność dotowanych połączeń oraz przepustowość infrastruktury.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(16)
Chateaubriand
2 lata temu
Tak wygląda monopol państwa i działalność uokik - którego prezes jest całkowicie zależny od Pinokia /i Kaczora / Tak wygląda socjalistyczna władza PIS. Porównajcie sobie stawki PKP i czeskiego przewoźnika. Porównajcie sobie co oferują dodatkowego w ramach biletu
Leon
2 lata temu
Turystyczna relacja Sławno - Darłowo 6 par połączeń na dobę; podobne trasy w Czechach 10 - 20 kursów !!!
smref
2 lata temu
brak konkurencji dla PKP doprowadził do tego ze ludzie jeżdżą na stojaka, stłoczeni jak śledzie, z obsra,nymi kiblami ! brawo PKP, brawo UTK !
Zapytanie
2 lata temu
Czy w czeskich kolejach serwowane jest czeskie piwo? Bo jeśli nie, to jaki to ma sens???
adw
2 lata temu
a kto chciał kasę od Polski za Bogatynię i donosił do kołchozu .Teraz chcą u nas zarabiać . lepić knedle a nie jeździć w Polsce. Czesi to fałszywy naród