Pandemia zmieniła to jak robimy zakupy. Liczba transakcji online oraz zakupów z dostawą do domu cały czas rośnie. Według danych Tpay, tylko w czasie pierwszej fali pandemii branża spożywcza odnotowała wzrost liczby transakcji online aż o 128 proc. i wartość obrotu – o 276 proc.
Polacy chcą dziś kupować wygodnie i bezpiecznie, a po zakupy w internecie sięgają także osoby starsze. Konsumenci 60+ stanowią już 5 proc. wszystkich korzystających z e-płatności.
Sieci spożywcze muszą więc pilnie odpowiadać na zmieniające się potrzeby, łącząc zakupy online z tymi w sklepach tradycyjnych, a także inwestować w nowe technologie.
W Carrefour wiedzą o tym doskonale. Sieć z powodzeniem łączy ofertę ponad 900 sklepów stacjonarnych z usługami e-commerce.
W sklepach sieci przybywa kas samoobsługowych. Do końca roku pojawi się kolejnych sto urządzeń. Równocześnie Carrefour rozwija sklep internetowy. Na e-półkach dostępnych jest już ponad 20 tys. produktów spożywczych i przemysłowych. Sieć jest obecna również na Allegro.
Carrefour stale usprawnia też usługę dostaw do domu pod wskazany adres. Kierowcy działają na terenie Krakowa, Olsztyna czy Katowic.
Dodatkowo na terenie całego kraju sieć wysyła paczki kurierskie z produktami, które nie wymagają chłodzenia – usługa CarFura. Przy dostawach artykułów w kilkudziesięciu miastach współpracuje także z partnerami zewnętrznymi – Glavo i Everli.
Odbierz gotowe zakupy
Carrefour nie boi się również nowych technologii i stąd pomysł na usługę Click&Collect. Jak to działa? Klienci składają zamówienie na carrefour.pl i zaznaczają sklep, w którym chcą odebrać, skompletowane przez pracowników sieci, zakupy. Usługa dostępna jest we wszystkich hiper- i supermarketach sieci, łącznie w ponad 200 sklepach w całym kraju.
Click&Clollect to druga po dostawach do domu ulubiona forma odbioru zakupów przez klientów Carrefour.
Po pierwszej fali pandemii, kiedy to e-sklepy spożywcze przeżywały prawdziwy szturm, co przełożyło się na znaczne wydłużenie czasu oczekiwania na dostawę, na bazie Click&Collect w Carrefour powstała także usługa Carrefour Sprint.
Z ekspresową dostawą
Jak skorzystać z Carrefour Sprint? W promieniu kilku kilometrów od wybranych sklepów Carrefour dowóz, zamówionych na carrefour.pl lub w aplikacji "Mój Carrefour" oraz skompletowanych przez pracowników sieci, zakupów odbywa się nawet w ciągu trzech godzin.
Usługa błyskawicznej dostawy do domu dostępna jest w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie, Trójmieście, Wrocławiu, Katowicach, Lublinie, Białymstoku, Bielsko-Białej, Gliwicach, Radomiu i Bytomiu.
Chcąc sprawdzić, czy nasz adres znajduje się w zasięgu Carrefour Sprint wystarczy w panelu klienta na stronie carrefour.pl w części "sposób dostawy" wpisać kod pocztowy.
Skanuj i nie wyjmuj produktów z koszyka
W aplikacji "Mój Carrefour" zakupy można zrobić także ze Scan&Go. Jak to działa? To proste.
Przed włożeniem produktu do koszyka wystarczy go zeskanować za pomocą smartfona. Po zakończeniu zakupów aplikacja generuje kod, który pokazujemy kasjerowi. Nie musimy wyciągać produktów z koszyka. Co więcej, możemy za nie zapłacić w aplikacji. Scan&Go to oszczędność czasu i kontrola rachunków.
Usługa działa już w ponad 150 sklepach, a kolejnym jej wariantem jest Tank&Go, również dostępne w aplikacji "Mój Carrefour". Tank&Go to wygodne, bezgotówkowe płatności za paliwo na stacjach Carrefour i bezpośrednio przy dystrybutorze.
Bez wysiadania z samochodu
Obecnie sieć rozwija również usługę Carrefour Drive. W pierwszych dwunastu miastach w kraju, m.in. Warszawie, Krakowie, Łodzi, Bydgoszczy, Gdańsku czy Inowrocławiu, powstały specjalne punkty, do których można podjechać samochodem.
Skompletowane wcześniej zakupy – zamówione na carrefour.pl lub w aplikacji "Mój Carrefour" - pracownik sieci wkłada wprost do naszego bagażnika. Szybko, wygodnie i bez konieczności wysiadania z auta.
Informacja prasowa: Carrefour