Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|

Dodatkowe wsparcie dla kolei. UE się zgodza

4
Podziel się:

UE umożliwi państwom członkowskim zwolnienie przedsiębiorstw kolejowych z niektórych opłat za korzystanie z infrastruktury.

Dodatkowe wsparcie dla kolei. UE się zgodza
(money.pl, Rafał Parczewski)

Tymczasowe przepisy o zwolnieniu z opłat za korzystanie z infrastruktury będą obowiązywać za czas od 1 marca 2020 r. do 31 grudnia 2020 r. W razie potrzeby okres ich obowiązywania będzie mógł zostać wydłużony. Obejmują złagodzenie obowiązków w odniesieniu do opłat dostępu do infrastruktury, opłat rezerwacyjnych i podwyżek.

- Te ukierunkowane przepisy nadzwyczajne mają zapewnić ciągłość działania transportu kolejowego – zmniejszą ryzyko spowodowanych przez COVID-19 upadłości w sektorze, na który bardzo mocno wpłynął czasowy brak popytu na usługi kolejowe. Aby zapewnić sprawiedliwe traktowanie podmiotów gospodarczych, zwolnienia stosowane będą w sposób całkowicie neutralny, gospodarczo zasadny i przejrzysty – powiedział niemiecki minister transportu i infrastruktury cyfrowej Andreas Scheuer.

Zobacz także: Kolej w martwym punkcie. "Problemem są prywatne grunty"

W uzasadnionych przypadkach państwa członkowskie mogą zastosować odstępstwo dotyczące opłat za dostęp do infrastruktury w zależności od segmentu rynku, np. transportu pasażerskiego lub towarowego, w przejrzysty, obiektywny i niedyskryminujący sposób.

Państwa członkowskie same będą mogły podjąć decyzję, czy wprowadzić którekolwiek z tych odstępstw. Dodatkowo Rada zobowiązała państwa członkowskie do informowania Komisji o wszelkich podejmowanych przez nie środkach, a Komisję zobowiązała do publikowania tych informacji.

W razie potrzeby obowiązywanie odstępstw można przedłużyć w drodze aktów delegowanych Komisji - zgodnie z mandatem Rady - każdorazowo o maksymalnie 6 miesięcy i łącznie nie więcej niż o 18 miesięcy po wejściu w życie rozporządzenia.

Rozporządzenie w tej sprawie wejdzie w życie dzień po jego publikacji w Dzienniku Urzędowym UE. Trwają negocjacje między Radą i Parlamentem Europejskim nad finalną wersją projektu rozporządzenia.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(4)
fedsg
4 lata temu
problemem kolei w Polsce jest to że są tylko w wielkich miastach.a w małych miastach nie
Grzegorz
4 lata temu
Będzie na kolejne etaty. Państwowy moloch źle zarządzany z kamieniem u nogi czyli bandą rad nadzorczych spółek i związkowcami.
Marian B.
4 lata temu
super,wozić pasażerów,wizytówka kolei..lecz cała infrastruktura pozostaje sama sobie..znane było hasło ,tiry na tory'..może w tym kierunku..tu zarabia transport,tu dzieją się główne założenia kolejowego istnienia...po likwidacji a czasem idiotycznym wycinaniu linii gdzie zatem szansa.mnóstwo spółek,idiotycznych związków zawodowych np. maszynistów lub dyżurnych ruchu sprzed ,po przemianie super Solidarnośći...ludzie,trzeba super menadżerów dogadujących się razem..wtedy ruszy i zniknie wstyd ,narzekanie ..automatycznie wzrośnie zadowolenie pasażerów z przewozów..wzrośnie prędkość linii,jakość wagonów pasażerskich...no chyba,że nadal będzie koalicyjna zmiana POPIS..którego efektem jest stan dzisiejszy...
ben1
4 lata temu
Antoni Duda kolej wyciągnie z kłopotów już niepotrzebna pomoc