Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|

Drastyczne podwyżki cen papieru toaletowego. Efekt wzrostu cen surowców i energii

88
Podziel się:

Nawet o jedną piątą wzrosną ceny papieru toaletowego, chusteczek do nosa i ręczników kuchennych. Poważne podwyżki zapowiedział m.in. duży niemiecki producent Essity. - To, co dzieje się w naszej branży w ciągu ostatnich kilku tygodni, wykracza poza normę - stwierdził Volker Zoeller, szef działu dóbr konsumenckich.

Drastyczne podwyżki cen papieru toaletowego. Efekt wzrostu cen surowców i energii
Papier toaletowy, chusteczki do nosa i ręczniki kuchenne stają się zauważalnie droższe (Flickr, Dr Nick, interestedbystandr CC BY 2.0. SA)

Papier toaletowy, chusteczki do nosa i ręczniki kuchenne stają się zauważalnie droższe - donosi niemiecki dziennik "Kronen Zeitung". Duży niemiecki producent Essity, do którego należą takie marki, jak: Zewa, Tempo i Tork - potwierdził zapowiadane drastyczne wzrosty cen.

- My jako Essity będziemy zmuszeni do podniesienia cen w sumie o 20 procent, aby zrekompensować wzrost kosztów – zapowiedział Volker Zoeller, szef działu dóbr konsumenckich w Essity.


"To, co dzieje się w naszej branży w ciągu ostatnich kilku tygodni, wykracza poza normę" - mówki Volker Zoeller, szef działu dóbr konsumenckich w Essity.

Firma tłumaczy podwyżki cen znaczącym wzrostem cen surowców i energii. "Szczególnie ceny pulpy celulozowej wystrzeliły w kosmos" – wyjaśnia Zoeller.

Do tego dochodzą wciąż aktualne problemy logistyczne. - Koszty logistyczne w niektórych przypadkach wzrosły czterokrotnie. To jeszcze oczywiście pogorszyło sytuację. Nie wygląda na to, by sytuacja miała ulec poprawie w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Wzrost cen jest zatem nieunikniony.

Zobacz także: Podpis elektroniczny. Wygodny dodatek czy konieczność? Webinar WP i Autenti

Producent rozpoczął już rozmowy z detalistami. - Z większością klientów mamy otwarte umowy, dzięki czemu możemy szybciej reagować. Ale umowy długoterminowe również wymagają pilnej adaptacji - podkreślił Zoeller.


- Raczej pewne jest, że rosnące koszty produkcji znajdą swoje odzwierciedlenie w cenach towarów na sklepowych półkach - zaznacza przedstawiciel koncernu Essity.

Jedna z fabryk koncernu zlokalizowana jest w Polsce.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(88)
~Michal
6 miesięcy temu
To mnie przeraża. Swiat wstrzymal oddech. Ide kupic 16 worków na zapas.
prawidłowo
6 miesięcy temu
ludzie sr ają bez opamiętania w czasach dobrobytu, w 19 wieku jak nie było co jeść, nie było problemu z papierem toaletowym.
Major
6 miesięcy temu
z wyborczej się nada
Ogonek
6 miesięcy temu
A ocet?
Stary_brzeg
6 miesięcy temu
SZWEDZKI producent!
...
Następna strona