Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Tomasz Sąsiada
|
aktualizacja

Drogi w Polsce. Potrzebne dodatkowe prace przy wzmocnieniu trasy przez górę św. Justa

3
Podziel się:

Trzeba wykonać dodatkową żelbetową palisadę, aby zabezpieczyć fragment drogi krajowej nr 75. Odcinek przechodzący przez osuwiskową górę św. Justa wymaga wcześniej nieplanowanych prac - podają drogowcy.

Potrzebne dodatkowe prace przy wzmocnieniu fragmentu drogi krajowej nr 75.
Potrzebne dodatkowe prace przy wzmocnieniu fragmentu drogi krajowej nr 75. (GDDKiA)

Chodzi o odcinek głównej trasy z Nowego Sącza do Krakowa. Na górze św. Justa w Tęgoborzu dochodzi do osuwisk, więc drogę trzeba wzmocnić. Główna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaczęła już prace, ale w ich trakcie okazało się, że trzeba zrobić jeszcze więcej, by zabezpieczyć odcinek.

Po pierwsze drogowcy muszą wykonać betonową palisadę od strony zbocza. Będzie się na nią składać dwa tysiące żelbetowych pali o średnicy jednego metra, wkopanych maksymalnie na głębokość 20 metrów.

Oprócz tego, jak podaje GDDKiA, trzeba też wzmocnić konstrukcję drogi za pomocą 18 tys. pali przemieszczeniowych w nasypie pod trasą.

Zobacz także: Obejrzyj: Pomysł na Biznes: Takapara to coś więcej niż manufaktura skarpetek

"Pierwotnie nie były one przewidziane, jednak gdy zaczęto frezować nawierzchnię na odcinku miedzy serpentynami, okazało się, że ruchy osuwiskowe nie tylko przesuwały masy nawierzchni z gruntami, ale także je obracały. Ujawniły się głębokie na kilka metrów szczeliny, do których wpływały wody podziemne" - czytamy w komunikacie.

Prace trwają przy całkowicie wyłączonej z ruchu drodze. Ruch odbywa się objazdem i według przewidywań taki stan potrwa do 9 sierpnia 2019 r. Wszystkie prace maja zostać ukończone we wrześniu 2019 r.

Rozbudowę 1,7 km drogi krajowej nr 75 wraz z odwodnieniem osuwiska w obrębie drogi realizuje konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Inżynieryjne "IMB-Podbeskidzie" ze Skoczowa i Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowe LIMDROG z Limanowej. Umowa w tej sprawie została podpisana 4 kwietnia 2018 r.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

inwestycje
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(3)
Obywatele
5 lata temu
A można było tunel wybudować, ale u nas w kraju nie myśli się przyszłościowo, buduje się przestarzałe drogi które w momencie wybudowania sa nie efektywne bo były projektowane 20 lat temu dla ruchu 10 razy mniejszego.
As
5 lata temu
2tys pali o średnicy 1m... Przecież to kilka milionów będzie kosztować... nie mówiąc o dodatkowych 18tys pali.. to fortuna
drogowiec
5 lata temu
to sa b,trudne prace/powodzenia dla firm!!