Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Tomasz Sąsiada
|
aktualizacja

Drogi w Polsce. Salini wraca na budowy, ale nadal są problemy z pieniędzmi

16
Podziel się:

Włoski koncern wznowił prace na większości zakontraktowanych odcinków, choć nie dostał od GDDKiA żądanych dodatkowych pieniędzy. Na place budowy wracają podwykonawcy, choć mają poważny problem. Nie dostali jeszcze zaległych wypłat.

Marzec 2019. Przestój na budowie drogi ekspresowej S3.
Marzec 2019. Przestój na budowie drogi ekspresowej S3. (East News, PIOTR DZIURMAN/REPORTER)

O sprawie pisze RMF FM. Salini realizuje obecnie pięć kontraktów o wartości ponad 3,5 mld zł, między innymi obwodnicę Częstochowy (fragment autostrady A1), zakopiankę i ekspresówkę S3. Na dwóch pierwszych trasach roboty miały już zostać wznowione.

Stało się tak mimo wcześniejszych żądań koncernu, który chciał od GDDKiA dodatkowych 449 mln zł za wykonanie prac. Salini i druga włoska firma, Impresa Pizzarotti, argumetnowały to tym, że ceny materiałów podrożały od czasu, gdy podpisywały umowy, już o 30 procent.

Groziły, że jeśli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie dosypie im pieniędzy, nie będą kontynuować robót. Razem chciały ponad 1,2 mld zł.

Zobacz także: Obejrzyj też: Zastanawiasz się, dlaczego polskie budowy dróg stoją w weekend? Ekspert wyjaśnia

GDDKiA stanowczo zapowiedziała, że nie da więcej i firmy mają zbudować drogi za takie pieniądze, za jakie zadeklarowały podczas przetargów. Dała im ultimatum do 15 kwietnia. Groziła, że jeśli nie wrócą do pracy, zerwie z nimi kontrakty.

Salini wróciła do prac na większości odcinków, ale - jak podaje RMF FM - są jeszcze problemy z jej podwykonawcami. W czasie, kiedy roboty były wstrzymane, oni także mieli zablokowane płatności. Teraz mają wracać na place budowy, ale nadal nie mają jeszcze zaległych pieniędzy. A bez tego trudno im znaleźć środki na bieżącą działalność.

GDDKiA zapewnia, że uruchomiona została procedura wypłat bezpośrednich dla podwykonawców, realizowanych z pominięciem koncernów blokujących wcześniej prace.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(16)
tumi
5 lata temu
zgadzam się z Szanownymi przedmówcami że to prymitywna metoda oszukania kogoś metodą "na jarka"...materiały faktycznie drastycznie podrożały ale takie rzeczy trzeba zastrzec przy podpisywaniu umowy...
.pl
5 lata temu
Dzbanom przypomnę, że z Impresa Pizzarotti kontrakt podpisali: Prezydent Rafał Bruski (PO) i Paweł Olszewski (PO)
to_ja
5 lata temu
Przecież oni nawet u siebie uczciwie budować nie potrafią. Kto zna choć trochę historię budowy autostrady A3 we Włoszech, ten zrozumie skąd te próby wyłudzenia dodatkowej kasy.
Jan
5 lata temu
Ktos wymieni Poska firme ktura buduje drogi ?
ona
5 lata temu
Och..ech...ci wlosi...a robota stoi w miejscu...