Duda chwali przejęcie Condora. "Kto nie ma odwagi, ten nie wygrywa"

"Brawo! Kto nie ma odwagi, ten nie wygrywa" - tak prezydent Andrzej Duda skomentował transakcję przejęcia przez Polską Grupę Lotniczą niemieckiej linii Condor Airlines.

Prezydent Andrzej Duda odniósł się do zakupu linii Condor Airlines na Twitterze.
Źródło zdjęć: © Jacek Domiński/REPORTER | Jacek Domiński/Reporter
Jakub Ceglarz
oprac.  Jakub Ceglarz

Duda w sobotę na Twitterze dał wyraz poparcia dla takiej transakcji.

Podobnie jak pozostali przedstawiciele jego obozu politycznego, traktują tę transakcję bardzo symbolicznie. Wcześniej Mateusz Morawiecki czy Jacek Sasin podkreślali, że to przejęcie niemieckiego przewoźnika, a przecież "jeszcze niedawno LOT miał być sprywatyzowany".

Przypomnijmy, że o przejęciu Condora poinformował oficjalnie w piątek prezes PLL LOT Rafał Milczarski. Tym samym potwierdzają się wcześniejsze doniesienia money.pl. O planowanej transakcji pisaliśmy w połowie stycznia.

Obejrzyj: Podatek handlowy? Nie łudźmy się: będzie drożej

Milczarski przekonywał podczas konferencji prasowej, że do przejęcia Condor Airlines przyczyniła się Strategia Zrównoważonego Rozwoju, czyli jedno ze sztandarowych haseł Mateusza Morawieckiego.

- Ekspansja LOT-u jest symboliczna i napawa nas dumą - chwalił się podczas konferencji Morawiecki. - Skuteczne zdobywanie rynków zagranicznych jest jednym z najważniejszych ogniw Planu na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Dziś polska gospodarka i firmy nie mają kompleksów. Podbijamy zachodnie rynki naszymi produktami - przekonywał.

Według kancelarii premiera przejęcie linii Condor zapewni liczne synergie operacyjne i kosztowe, których wartość przekroczy 60 mln euro rocznie, a w perspektywie kilku lat może sięgnąć nawet 100 milionów euro.

PGL to właściciel PLL LOT i kilku spółek obsługujących nasze narodowe linie. Z kolei Condor Airlines to spore linie czarterowe – mają ok. 50 samolotów, przewożących 7 mln pasażerów rocznie. To firma niemiecka, dysponująca całkiem sporą flotą. W jej barwach latają głównie samoloty Airbus (A320-200 i A321-200) oraz Boeing (757-300 w wersji 1 i 2 i 767-300ER).

Obie strony nie podały kwoty transakcji, ale niemieckie media podają kwotę 250 mln euro. Do tego trzeba jeszcze doliczyć 380 mln euro na spłatę kredytu pomostowego od niemieckiego rządu. Dzięki tym pieniądzom Condor nie upadł po ogłoszeniu bankructwa przez Thomasa Cooka. Łącznie może więc chodzić o 630 mln euro - czyli 2,678 miliarda złotych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują