Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KBB
|

"Dywersja, skok na kasę, głupota". Burzliwa dyskusja o budowie CPK w Sejmie

110
Podziel się:

W Sejmie posypały się gromy na pomysł budowy lotniska w Baranowie i planowany system prowadzących do niego linii kolejowych. Opozycja nie przebierała w słowach, wytykając wysokie pensje zarządu, opóźnienia i sens tej inwestycji.

"Dywersja, skok na kasę, głupota". Burzliwa dyskusja o budowie CPK w Sejmie
Za budowę ze strony rządu odpowiada Marcin Horała. W Sejmie musiał się zmierzyć z ostrą krytyką swojej pracy. (CPK)

W sejmowej komisji infrastruktury odbyło się spotkanie poświęcone budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego w Baranowie koło Warszawy – czytamy w "Gazecie Wyborczej". Uczestniczyli w nim pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała i Prezes Zarządu CPK Mikołaj Wild.

Opozycja od lewicy do prawicy krytykuje sens kosztownych inwestycji i stan przygotowań po czterech latach zapowiedzi – pisze "Wyborcza". Dziennikarze dodają, że tak ostrych wystąpień posłów w sprawie Centralnego Portu Komunikacyjnego w Baranowie koło Warszawy jak we wtorek (8 czerwca) jeszcze w Sejmie nie było. Zauważają też, że powodów do krytyki faktycznie jest coraz więcej.

Na co zwracali uwagę posłowie?

Przede wszystkim na brak tzw. masterplanu – miał być gotowy w 2020 roku, nie ma go do dziś. Nie ma nawet zakontraktowanego wykonawcy tego planu.

Zobacz także: CPK. Czy jest potrzebny? Ekspert wymienia trzy kluczowe elementy

- Jak długo będziemy karmieni takimi bajkami PR-owymi? Czy w CPK istnieje realny harmonogram? - pytał poseł Franek Sterczewski.

Drugą sprawą jest sens budowy – bo pandemia mocno namieszała w podróżach i na rynku lotniczym. W odpowiedzi na pytania o rynek, Wild zapewnił, że jeszcze w tym roku spółka planująca budowę ma dostać dane.

Na zarzuty o przerost zatrudnienia, wysokie pensje oraz brak efektów po 4 latach od ogłoszenia inwestycji Horała odpowiadał, że "zatrudnienie rośnie adekwatnie do potrzeb".

- Mrzonka niepoparta niczym tylko chciejstwem, że w Polsce może powstać duży hub lotniczy. Nikt nie będzie chciał lądować w polu kapusty - przekonywał poseł Dobromir Sośnierz. Ocenił inwestycję jako "gigantomanię i skok na kasę".

- Dla kogo budujecie ten monument narodowo-populistycznej władzy? Ludzie tego nie chcą ani samorządy. Chcecie wydać dziesiątki miliardów, które wypracowali Polacy. (…) Tu już nie można mówić o głupocie, ale o dywersji – nie przebierał w słowach poseł Andrzej Rozenek.

Jednak politycy PiS z wiceministrem Horałą na czele zapewniają niezmiennie, że budowę CPK zaczną w 2023 r., a lotnisko oddadzą cztery lata później.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(110)
Anty KDP
3 lata temu
Co z szumnie zapowiadanym w kampanii przed wyborami prezydenckimi i podPiSanym na nieczynnym dworcu w Końskich programem odbudowy kolei pod chwytliwym tytułem Kolej+ firmowanym przez miłościwie nam urzędującego prezydenta? Nie lepiej wydać te pieniądze na modernizację kolei i ułatwić ludziom dojazdy niż doprowadzić to co zostało z lokalnych linii do ruiny i napchać kabzy kilku cwaniakom???
Awator
3 lata temu
Super CPK jest Polsce potrzebny a jak nie to zawsze można przekształcić w kosmodrom :)
edek
3 lata temu
Za ogromne pieniądze wypracowane przez nas Kaczyński tworzy nowe "elity". "Ciemny lud" za garść złotówek daje się golić na łyso, a oni w kuluarach rechoczą z naiwnych
babcia_emeryt...
3 lata temu
Tak nam ten CPK potrzebny, jak świni siodło. W pandemii zmieniła się diametralnie sytuacja w lotnictwie cywilnym, ale nie ma komu wyciągać wniosków i podejmować decyzji. Grunt że zatrudnieni są sowicie opłacani...
Bratek1
3 lata temu
Czy te istniejące małe lotniska w Polsce "duszą" się od nadmiaru pasażerów. Wszystkie są ekonomiczne, przynoszą dochody ? Kto będzie latał z CPK. Czy to lotnisko dla małej gromadki pacanowiczów?
...
Następna strona