Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. OPM
|
aktualizacja

Ekologiczna żywność najszybciej rosnącym segmentem rynku w Polsce

8
Podziel się:

Żywność ekologiczna to najszybciej rosnący segment rynku w Polsce, również w czasie pandemii - wskazuje ekspertka żywieniowa Sylwia Krupa.

Ekologiczna żywność najszybciej rosnącym segmentem rynku w Polsce
Rynek ekologicznej żywności w Polsce notuje spore wzrosty. Rozwija się najszybciej na rynku, nawet w pandemii (Photonews via Getty Images, Photonews)

Sylwia Krupa w oparciu o dane CMR poinformowała, że polski rynek produktów ekologicznych rozwija się znacznie szybciej niż na Zachodzie, gdzie notuje się wzrosty rzędu kilku proc.

Wartość całej sprzedaży bioproduktów w Polsce w III kw. 2020 r. w sklepach małoformatowych była o 25 proc. wyższa w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej, natomiast w supermarketach wzrosła ok. 13 proc.

- Pamiętajmy jednak, że w tym przypadku za ponad 50 proc. wartości sprzedaży odpowiadają alkohole, napoje gazowane i produkty tytoniowe - zaznaczyła Sylwia Krupa z portalu edukacjażywieniowa.pl.

Jak wskazała ekspertka, podobne tendencje występują w innych krajach Europy Wschodniej, gdzie baza wzrostów jest niższa.

Zobacz także: OZE w Polsce. W jakim kierunku zmierzamy?

Zdaniem Krupy, Polacy coraz częściej poszukują sposobów na to, aby kupować od lokalnych dostawców i chcą wybierać żywność o jak największym potencjale prozdrowotnym.

- Według różnych źródeł, do najczęściej kupowanych grup produktów BIO należą owoce i warzywa, jaja, a także kasze, mąki oraz oleje - podała.

W sklepach najczęściej dostępne są ekologiczne jogurty, mleka i inne produkty pochodzenia zwierzęcego, a także roślinne, jak np. zamienniki, hummusy czy pasztety sojowe.

Jak zaznaczyła Krupa, konsumenci coraz chętniej sięgają po produkty wegańskie i wegetariańskie, ale też po dobrej jakości ekologiczne mięsa.

Wskazując na dane CMR, że produkty z certyfikatem BIO są obecnie dostępne średnio w niemal połowie małych sklepów oraz w każdym supermarkecie, Krupa zaznaczyła, że wiele sklepów wprowadza nowości dostosowane do potrzeb swoich głównych klientów – w tym zestawieniu prowadzą dyskonty, które chcą budować wizerunek kojarzony ze zdrowiem i ekologią.

CMR jest niezależną agencją badawczą specjalizującą się w analizach danych transakcyjnych pozyskiwanych drogą elektroniczną z kas fiskalnych zainstalowanych w sklepach spożywczych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(8)
Nie tfu
3 lata temu
Jak zadzwonisz do sanepidu i zapytasz sie o test na zawartosc glifostu w warzywach to nie , nie ma nie wiedza itp .Ale plandemia i swirusem nasz strasza .Nawoluja naiwnych do szczepien ale lasuja ekologiczna niby zywnosc . Przeciez to wszystko to jedna wielka sciema . Jak sam nie wychodujesz na swoim wtedy bedzie eco ,eko a tak to kant D ... rozbic .
były i obecny
3 lata temu
Ta żywność ma tyle wspólnego z ekologią co ja z baletem. Z tym, że ja czasami po pijaku tańczyłem na weselach.
anna
3 lata temu
W lidlu są eko jabłka 12.99 zł za kilo smacznego....
no właśnie...
3 lata temu
ekologiczność tej żywności można porównać do skromności biskupów.......ha!ha!ha!
sołtys
3 lata temu
Ona tak ekologiczna jak ja biskup.... 30m od autostrady i opryski