Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|
aktualizacja

Ekologiczny diesel "podbija Europę". W Polsce blokuje go luka prawna

16
Podziel się:

Grupa Unimot, niezależny dystrybutor paliw, wprowadza do swojej oferty olej napędowy HVO100, który pozwala obniżyć emisję spalin o ponad 90 proc. Dla firm transportowych to jeden ze sposobów na dostosowanie się do nowych norm klimatycznych. Ale prawo blokuje upowszechnienie ekologicznego diesla.

Ekologiczny diesel "podbija Europę". W Polsce blokuje go luka prawna
Są problemy, aby szerzej wprowadzić na rynek olej napędowy HVO100 (PAP, bw media / mauritius images �Photoshot. All rights reserved.)

HVO100 to syntetyczny odnawialny olej napędowy, który ma takie same właściwości chemiczne jak zwykły diesel, a pozwala na nawet 90-proc. redukcję emisji CO2 w transporcie - pisze portal wnp.pl. Od marca jest w ofercie spółki Unimot Paliwa.

Firma wyjaśnia, że biopaliwo "wpisuje się w realizację strategii dekarbonizacji firm korzystających z usług sektora transportowego". Pozwala obniżyć przedsiębiorstwom ślad węglowy, co nabiera szczególnego znaczenia w kontekście takich wymogów jak pakiet Fit for 55. I dlatego też zyskuje na popularności w Europie, np. w Belgii, Niemczech, Holandii czy krajach bałtyckich.

"Unimot będzie sprzedawać i bezpośrednio dostarczać paliwo HVO do klientów hurtowych. Wciąż jednak kierowcy nie mogą tankować tego ekologicznego paliwa na polskich stacjach, bo brakuje w kraju stosownych przepisów, dopuszczających HVO100 do bezpośredniej sprzedaży. Paliwo to można sprowadzać do kraju, ale tylko na własne potrzeby, na co zwraca uwagę organizacja Transport i Logistyka Polska" - pisze wnp.pl.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Polak stworzył potęgę - Panattoni to największy deweloper przemysłowy w Europie - Biznes Klasa #21

Biopaliwo wyłącznie "na własny użytek"

TLP wystąpił do rządu o zmianę sytuacji. Od Ministerstwa Klimatu i Środowiska organizacja usłyszała jednak, że paliwo można obecnie sprowadzać do Polski "wyłącznie na własny użytek".

- W tej chwili jesteśmy na etapie przygotowania kolejnego wystąpienia, tym razem do Urzędu Regulacji Energetyki, który przyznaje koncesje na obrót paliwami, z prośbą o wyjaśnienia, jak można na krajowym rynku wprowadzać ten rodzaj paliwa do obrotu - mówi wnp.pl Maciej Wroński, prezes organizacji TLP.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(16)
Diesel
2 miesiące temu
Diesel musi kopcić.:)) By nie kopcił z rury, kopci do kolektora ssącego. Genialne rozwiązanie z lat 70 ubiegłego stulecia, idealnie zabija motory. I tu nikt nie płacze i nie komentuje. Zakleja, zawala dolot, walą turbiny, odmy a w końcu wał korbowy. I wszystko ok. Syf malaria. Zalecenia BMW by dolot czyścić co 20 000km. Następny cudowny system oczyszczania spalin to mocznik. Również z ubiegłego stulecia, lata podobne. W zimę zamarza, w upał niema sensu, bo nie działa. Więc może te paliwo jest rozwiązaniem. Pytanie o ceny? Póki co wyższe od ON.
AdiWawa
2 miesiące temu
Czy to jest te paliwo które się nazywa też XTL? Bo XTL to jest dostępny... za 2.55€ / l
TAAAAAAAK
2 miesiące temu
im szybciej czerwoni ue psychopaci zostaną zutylizowani tym szybciej do Europy powróci dobrobyt i normalność !
gdzie
3 miesiące temu
w tym wszystkim jest jakiś instytut motoryzacji z opinią?
ekodizel też ...
3 miesiące temu
w polskich trumnach na kołach