Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|

Elon Musk zdradził, co inni producenci samochodów elektrycznych robią źle

8
Podziel się:

Elon Musk przestrzega start-upy z branży motoryzacyjnej przed myśleniem, że skoro Tesli się udało, to innym też się powiedzie. Przyznał, że jego firma wiele razy stała nad przepaścią, a uratować się ją udawało w ostatniej chwili. - Założenie firmy samochodowej to ogromny ból. To nie są łatwe pieniądze - stwierdził.

Elon Musk zdradził, co inni producenci samochodów elektrycznych robią źle
Elon Musk opowiedział, co stoi za sukcesem Tesli (GETTY, Jeff Kravitz)

W rozmowie z "Financial Times" Elon Musk przyznał, że powtórzenie sukcesu Tesli na rynku samochodów elektrycznych jest niezwykle trudne. Jego zdaniem wielu początkujących przedsiębiorców cechuje niewłaściwe podejście w tym biznesie, gdyż samochody elektryczne nie są gwarancją dużych pieniędzy, po które wystarczy się schylić.

- Tesla o mało nie zbankrutowała tyle razy, że straciłem rachubę - powiedział na potwierdzenie tej tezy miliarder, cytowany przez brytyjski dziennik.

Założenie firmy samochodowej to ogromny ból. To nie są łatwe pieniądze. To najdalsza rzecz od łatwych pieniędzy, jaką można sobie wyobrazić - stwierdził Elon Musk.

Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo

Zobacz także: Niestabilny rynek paliw. "Te ceny zostaną z nami na dłużej"

To początkujący producenci robią źle

Dyrektor generalny Tesli przyznaje, że obserwuje, jak rozwijają się konkurencyjne start-upy. I podkreśla, że przyjmują one złą strategię od początku istnienia. Przede wszystkim błędem jest "skok na głęboką wodę" i próba stworzenia wysokonakładowego samochodu w momencie, gdy wcześniej nie produkowali żadnych pojazdów.

To tak, jakby nie trenować sportu, a potem jechać na olimpiadę. Nie ma szans na wygraną. To jest szaleństwo - porównał Elon Musk.

Zamiast tego początkującym przedsiębiorcom proponuje rozpoczynać od produkcji na małą skalę. Ewentualna "wpadka" na takim etapie nie pochłonie zbyt dużo kapitału początkującej firmy. Poza tym - zdaniem szefa Tesli - stworzenie samochodu jest możliwe dopiero po tym, jak popełni się masę błędów, gdyż tylko w ten sposób można się nauczyć je tworzyć i "z czasem być mniej głupim" w tej kwestii.

Trudny czas start-upów

Amerykański Business Insider zwraca uwagę na dwa najbardziej obiecujące start-upy samochodowe - Rivian i Lucid Motors. Obie firmy w ubiegłym roku rozpoczęły dostawy swoich pierwszych pojazdów. Pierwsza wprowadziła na rynek terenowy pickup, druga - luksusowy pojazd Air, warty 170 tys. dolarów.

Co jeszcze łączy obie firmy? Trudniejszy okres po wypuszczeniu pierwszych modeli. Problemem okazało się skalowanie produkcji. Start-upy były zmuszone do jej ograniczenia i podniesienia cen samochodów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(8)
ryjek
2 lata temu
Jak dla mnie to przyszłością motoryzacji jest mirai na wodór, czystszy napęd, kwestia czasu i rozbudowy stacji ładowania.
Emeryt
2 lata temu
Wyobraźcie sobie samochód którego po obcierce nie można naprawić i nie masz czym jeździć do pracy a akumulatory trzeba systematycznie ładować? Wyobraźcie sobie teraz samochód który po jakiejś średniej kolizji trzeba naprawić a to jest nienaprawialny. I teraz wyobraźcie sobie ubezpieczenie AC takiego samochodu jak przy stłuczce to będzie już szkoda całkowita!
Nauczycielka
2 lata temu
Kiedy zostanie naprawiony samochód Tesla naszej gfiazdy z TVN??
prawda
2 lata temu
Zwykłych obywateli się okrada poprzez zaplanowaną inflację, natomiast wielkie korporacje tym sterują i się niebotycznie bogacą. Jesteśmy zwykłymi niewolnikami nigdy się nie wzbogacicie.
noname
2 lata temu
Inni producenci robią źle to, że produkują samochody, na których zakup i utrzymanie stać średnią klasę, natomiast tesla produkuje samochody zabawki dla bogaczy, na które niewielu stać... Do tego przeciętny samochód może jeździć ok 10 lat bez konieczności wymiany połowy układów, baterie w tesli po 3 latach nadają się tylko do wymiany - koszt nowych to prawie koszt nowej tesli...