Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

EQV – największa gwiazda wśród elektryków

32
Podziel się:

Mercedes-Benz EQV to największe – dosłownie! – osobowe auto na prąd na rynku. W pakiecie z czystym napędem otrzymujemy też nareszcie duży zasięg – aż 356 km. Od lipca EQV można kupić w Polsce!

EQV – największa gwiazda wśród elektryków
EQV – największa gwiazda wśród elektryków (materiały partnera)

Artykuł sponsorowany

Elektromobilność rozwija się coraz bardziej dynamicznie – z jednej strony za sprawą udoskonalania technologii, z drugiej dzięki wsparciu w postaci dopłat państwowych ( https://nfosigw.gov.pl/oferta-finansowania/srodki-krajowe/programy-priorytetowe/zielony-samochod/nabor-wnioskow/) Oba te czynniki decydują o tym, że także w Polsce coraz więcej klientów zarówno prywatnych, jak i biznesowych rozważa zakup elektryka. Dotychczas jednak dostępne były przede wszystkim nieduże, kompaktowe miejskie samochody o niewielkim zasięgu – lub pojazdy dostawcze, takie jak eVito czy eSprinter, o zastosowaniach komercyjnych. Mercedes-Benz EQV (https://www.mercedes-benz.pl/eqv ) całkowicie odmienia ten sektor motoryzacji – to największy osobowy samochód na prąd na rynku. Klienci prywatni wreszcie mają do dyspozycji przestronnego, elektrycznego vana, który spełni oczekiwania zarówno rodzin, jak i miłośników aktywnej rekreacji, którzy przewożą więcej sprzętu, a także firm oferujących luksusowe usługi przewozu pasażerów. EQV nie tylko zapewnia komfortową przestrzeń, ale przede wszystkim funkcjonalny zasięg 356 km oraz możliwość uzupełnienia energii na stacji szybkiego ładowania do 80 proc. w ciągu zaledwie 45 minut – czyli tyle, ile zwykle zajmuje przerwa w podróży na obiad. Przed miłośnikami pojazdów elektrycznych otwierają się zatem zupełnie nowe perspektywy.

Elektryczny van Mercedesa debiutuje z długim rozstawem osi i dopuszczalną masą całkowitą 3500 kg. Silnik o maksymalnej mocy 150 kW (204 KM) pozwala rozwinąć prędkość do 160 km/h, co umożliwia żwawe poruszanie się po trasach poza miastem. Maksymalny moment obrotowy wynosi do 362 Nm. Od lipca EQV jest dostępne w Polsce – w cenie już 343 219 zł (w tym 23% VAT) z kablem do ładowania w standardzie, a w ramach promocji specjalnej pierwsi klienci wraz z samochodem otrzymają ładowarkę MB Wallbox Home za 1 zł. EQV można oczywiście naładować też za pomocą zwykłego gniazdka – jednak dzięki ładowarce naściennej odzyska energię trzy razy szybciej.

EQV 300 to już drugi model Mercedesa oferowany pod marką technologiczną EQ – jako pierwszy w tej rodzinie pojawił się EQC. W EQV już na pierwszy rzut oka widać bliskie pokrewieństwo ze starszym bratem – awangardowy, oryginalny design, z charakterystycznym czarnym grillem z chromowanymi żebrami to znak rozpoznawczy rodziny EQ. Wnętrze utrzymane jest w podobnej stylistyce.

Na zasięg pojazdu 356 km spory wpływ ma też kierowca, bo EQV to samochód inteligentny i potrafi odzyskiwać utraconą energię w trakcie jazdy. Jest to możliwe dzięki temu, że podczas wytracania prędkości lub hamowania mechaniczny ruch obrotowy zamieniany jest w energię elektryczną – która zasila akumulator. O poziomie tej rekuperacji decyduje właśnie kierowca, wybierając odpowiedni tryb jazdy za pomocą manetek za kierownicą. Szczególnie cenna jest pod tym względem nowa funkcja D AUTO – w trybie tym nawigacja i kamera współpracują ze sobą, dostosowując siłę rekuperacji do sytuacji na drodze – w czasie rzeczywistym. Oprócz tego dostępne są cztery programy jazdy, które umożliwiają kierowcy indywidualny wybór między maksymalnym komfortem a maksymalnym zasięgiem.

Co więcej, o to by podróżującym zawsze wystarczyło energii, żeby dotrzeć do celu, dba także Inteligentna nawigacja EQ. Łączy ona dane o aktualnym stanie naładowania akumulatora, informacje pogodowe oraz o infrastrukturze ładowania, automatycznie obliczając najlepszą trasę, z małą liczbą przystanków na ładowanie i krótkimi czasami ładowania. Aby podróż była wygodniejsza, system podpowiada przede wszystkim stacje szybkiego ładowania.

Wnętrze EQV** stanowi połączenie komfortu, oryginalnego designu i funkcjonalności. Ponieważ akumulator litowo-jonowy został zainstalowany pod podłogą pojazdu, w żaden sposób nie ogranicza przestrzeni w kabinie. W zależności od potrzeb, siedzenia można skonfigurować albo na potrzeby rodzinnej wycieczki, albo ustawić tak, by goście hotelowi mogli wygodnie dojechać na lotnisko. Na pokładzie **EQV może podróżować maksymalnie aż 8 osób.

W tym doskonale cichym i nowoczesnym wnętrzu tym większe pole do popisu ma też system multimedialny MBUX ze sterowaniem głosowym, które można uruchomić, wypowiadając hasło: Hej, Mercedes. System świetnie rozpoznaje zwroty potoczne i np. bez trudu znajdzie głodnym pasażerom najbliższą restaurację, a zmarzniętym – podgrzeje temperaturę w kabinie. Umieszczona w menu głównym 10,25-calowego wyświetlacza o wysokiej rozdzielczości ikonka EQ to serce systemu. Stąd kierowca ma dostęp do określonych sekcji i ustawień. Obejmują one m.in.: aktualny poziom ładowania, ustawienie czasu wyjazdu oraz wyświetlanie historii przepływu i zużycia energii. MBUX wykorzystuje także swoje zalety poza pojazdem w połączeniu z aplikacją Mercedes me. Z salonu lub biura kierowcy EQV mogą planować swoje miejsca docelowe, wprowadzić godzinę odjazdu i ustawić pożądaną temperaturę we wnętrzu.

Mercedes-Benz EQV dzięki swej funkcjonalności i imponującemu zasięgowi wnosi nowy standard w segmencie pojazdów elektrycznych – zapewnia codzienną mobilność klasy premium, bez ograniczeń. A także bez hałasu i spalin, co z pewnością docenią przyszłe pokolenia.

Podstawowe dane

Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(32)
ok
4 lata temu
melex to nie jest samochód to imitacja i to słaba
OB PL
4 lata temu
za wózek akumulatorowy prawie 350000 TO ZŁODZIEJSTWO
Joana1355
4 lata temu
jaki piękny... a jak się nim dobrze zdalnie steruje....
Polak
4 lata temu
Cena już od 340tys.? Poważnie wy tak na serio? w tym kraju ludziom ciężko znieść inflację i cenę jedzenia, połowa polaków żyje za minimalna kwotę a Wy piszecie już. Co tam każdy kupi;)
Marcin
4 lata temu
356 km, a czemu nie 357. Jak szaleć to szaleć. A ile czasu trzeba go potem ładować, by znów przejechał te 356km. A jak będzie po 5 latach używania. Nadal akumulatory wytrzymają tyle samo? A przy 15 stopniach mrozu z włączonym ogrzewaniem i pełnym obciążeniem też będzie 356? Współczesne elektryki to żenada. Ani praktyczne, ani ekologiczne bo zanieczyszczenie przy produkcji akumulatorów jest gigantyczne. Jak czytałem przez pierwsze 3 do 5 lat eksploatacji mają dodatni bilans CO2 w stosunku do samochodów spalinowych. A w Polsce gdzie prąd jest z węgla to już zupełna porażka.
...
Następna strona