Fabryka Tesli pod Berlinem może zrewolucjonizować montaż aut. To duże wyzwanie dla Volkswagena

Tesla w swojej fabryce pod Berlinem może być w stanie wyprodukować auto elektryczne w 10 godzin, tymczasem Volkswagen w fabryce w Zwickau potrzebuje na to ponad 30 godzin — pisze Forsal.pl.

VW potrzebuje 30 godzin na złożenie jednego samochodu. Tesla chce skrócić ten czas trzykrotnie. VW potrzebuje 30 godzin na złożenie jednego samochodu. Tesla chce skrócić ten czas trzykrotnie. (Zdj. ilustracyjne)
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | TRAIMAK.BY
oprac.  MWL

Jak pisze portal, dyrektor wykonawczy Volkswagena wyraził obawę, że takie przyspieszenie tempa prac na linii montażowej Tesli w fabryce pod Berlinem może zagrozić miejscom pracy w koncernie z Wolfsburga.

Sekret usprawnienia procesu produkcji samochodów ma tkwić w wykorzystaniu specjalnych maszyn — o długości naczepy i wysokości piętrowego domu — do wytwarzania przednich i tylnych części nadwozia pojazdu z pojedynczych kawałków metali. "Zrealizowanie tego celu pozwoliłoby na oszczędność czasu i pieniędzy, zmniejszenie wagi pojazdu, a dzięki temu wydłużenie dystansu, który mógłby pokonywać elektryczny samochód" - czytamy.

Zasnął za kierownicą pędzącej Tesli. Nagranie z akcji amerykańskiej policji

Produkcja samochodów. W fabryce Tesli pod Berlinem szykuje się rewolucja

"Tesla ma możliwość całkowitego przeprojektowania procesu produkcji samochodów oraz funkcjonowania fabryk" – ocenił Adam Jonas, czołowy analityk ds. motoryzacji z Banku Morgan Stanley, cytowany w artykule.

Na początku roku Elon Musk napisał na Twitterze, tłumacząc innowacyjny charakter nowych rozwiązań w fabryce Tesli:

Dzięki naszym potężnym maszynom odlewniczym jesteśmy w stanie dosłownie wytwarzać pełnowymiarowe samochodowy w taki sam sposób, jak dziś tworzy się samochody-zabawki.

W fabryce Tesli pod Berlinem ma się zmieścić osiem takich urządzeń. Posłużą do wytwarzania dwóch największych elementów Modelu Y — przedniej i tylnej części nadwozia. "Każda z nich będzie składała się tylko z jednego kawałka metalu. Dla odmiany obecny Model 3, jeśli chodzi o tylne podwozie, składa się z 70 części metalu" - pisze forsal.pl. Portal podkreśla, że maszyny te nie są wynalazkiem Tesli. Firma Elona Muska kupiła je od włoskiego producenta Idra Group.

Fabryki Tesli w Szanghaju oraz we Fremont w Kalifornii mają przejść te same zmiany technologiczne za około dwa lata, gdy nowa technologia zostanie już sprawdzona – napisał w październiku ub.r. Elon Musk.

Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują