Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
SOK
|
aktualizacja

Firmy internetowe gotowe do walki z koronakryzysem. IAB apeluje do reklamodawców o niewstrzymywanie budżetów reklamowych

9
Podziel się:

"Ostatnie tygodnie wyraźnie pokazały, że żyjemy w złożonym systemie naczyń połączonych, gdzie destabilizacja jednego elementu prowadzi do perturbacji w innych jego częściach" - pisze Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Jak dodaje, metodą wychodzenia z kryzysu powinna być digitalizacja gospodarki. Ta nie może się jednak odbyć bez budżetów reklamowych.

Metodą wychodzenia z kryzysu powinna być digitalizacja gospodarki
Metodą wychodzenia z kryzysu powinna być digitalizacja gospodarki (East News)

"Epidemia przyniosła ze sobą reperkusje gospodarcze i polityczne, z którymi mierzą się rządy na całym świecie" – przekonuje Włodzimierz Schmidt prezes IAB Polska w gorącym apelu skierowanym do reklamodawców.

Organizacja zrzeszająca największe polskie firmy z branży cyfrowej przypomina, że obecnie pierwszymi ofiarami koronawirusa stała się branża turystyczna oraz eventowa, a zwolnienia tam mogą sięgnąć nawet 70 proc.

"Koronawirus zaczyna dusić kolejne gałęzie gospodarki, w tym cały ekosystem reklamowy" – dodaje prezes IAB Polska.

W jego ocenie obecny kryzys związany z pandemią wirusa wymusi na światowej gospodarce dalszą digitalizację, a w wielu dziedzinach to właśnie cyfryzacja pozwala ratować wiele przedsiębiorstw. Organizacja uważą, że to właśnie proces dalszego przestawiania się na sprzedaż czy operowanie w internecie pozwoli polskiemu biznesowi stanąć na nogi.

Widać to zresztą już dziś. Jak pisaliśmy, do internetu wchodzi już m.in. Żabka, która w ten sposób chce sprzedawać swoje produkty. Poza handlem do internetu przeniosły się też usługi czy wiele urzędów.

W apelu IAB Polska czytamy też, że organizacja posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie, by takie zmiany w gospodarce wdrażać.

"Niestety uderzenie kryzysu nie ominęło całego ekosystemu reklamowego. Już teraz wiemy, że wielu reklamodawców rozważa relokowanie budżetów reklamowych, bądź też rezygnację z zaplanowanych kampanii w ramach zabezpieczenia środków finansowych. Zagrozi to płynności finansowej wszystkich ogniw w łańcuchu reklamowym: od agencji, przez domy mediowe, firmy ad-tech, po wydawców" - pisze Włodzimierz Schmidt.

Organizacja apeluje, by nie ograniczać budżetów reklamowych, bo to pozwoli przetrwać branży, ale także przyśpieszy transformację cyfrową polskich firm. Jak dodano, pozwoli to zadbać także o wysoką jakość dziennikarstwa. A to w momencie pandemii ma kluczowe znaczenie.

"Redakcje od kilku tygodni pracują na pełnych obrotach, aby przekazywać społeczeństwu rzetelne informacje, jednocześnie walcząc z fake newsami, które eskalują obawy społeczne. Wolne, wysokiej jakości dziennikarstwo jest podstawą demokratycznego Państwa, dlatego apelujemy o jego wsparcie" – dodaje IAB.

Apel dotyczy też blokowania budżetów reklamowych przy treściach poświęconych pandemii COVID-19. Organizacja wyjaśnia, że wydawcy podejmują wszelkie możliwe starania, by dopasowywać kampanie do kontentu.

"Rekomendujemy zatem ponowną weryfikację ustawień kampanii, a w razie jakichkolwiek wątpliwości, prosimy o kontakt z wydawcami w celu ustalenia najbezpieczniejszej strategii działania dla obu stron. Pamiętajmy, że w czasie pandemii powstaje dużo wartościowych materiałów o charakterze poradnikowym, oferujących wsparcie, nakłaniających do pozytywnych zachowań i zawierających szereg inspiracji" – informuje IAB.

Organizacja zrzeszająca wydawców i firmy internetowe dodaje, że Polacy niemal całość swojej aktywności przenieśli do internetu. Powołując się na analizę marek "BrandZ" po kryzysie w 2008 roku, dużo szybciej ze spadku przychodów wychodziły firmy, które nie rezygnowały z komunikacji.

IAB Polska dodaje, że wychodząc naprzeciw potrzebom biznesu, zorganizowano cykl webinarów, podczas których eksperci opowiedzą o narzędziach digitalowych oraz innych gotowych rozwiązaniach, które pomogą usprawnić proces cyfryzacji w firmach oraz zminimalizować uderzenie kryzysu gospodarczego. Udział w webinarach jest bezpłatny. Szczegóły można znaleźć na stronie http://covid.iab.org.pl/.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(9)
Racjonalistka
4 lata temu
Co wy,widzieliscie jak sie zachowuje Kaczynski?On jest w grupie ryzyka.A jednak wie...fake news,nie ma zadnej choroby.
i ain't afrai...
4 lata temu
Tonący internetowy dinozaur chwyta się brzytwy. I tyle w temacie. Firmy korzystające z usług tych co są w iab wydają po kilkaset tysięcy miesięcznie, a Display to tylko jeden z kilku kanałów pozyskania klienta. Po prostu wycinany jest budżet na najmniej efektywny kanał i przenoszony na inne oraz do rezerw na utrzymanie pracowników w okresie spowolnienia gospodarczego.
optymista
4 lata temu
Gównobranża. Jaką wartość dodaną to wytwarza, poza wciskaniem kitu i kanalizowaniem zysków dla paru globalnych molochów? Żadną.
Primopol
4 lata temu
jedna konkluzja >>>>''DOBRY TOWAR NIE POTRZEBUJE REKLAMY !!!!
miłego dnia
4 lata temu
w najlepszym okresie PRL czyli za Gierka, za średnią pensje można było kupić mniej, niż 1000 świeżych jajek, bo były jeszcze chłodnicze i wapienne, a szynki można było kupić mniej, niż 30 kg, a benzyny mniej, niż 300 l, to nie narzekajcie