Amerykański gigant sportowy Nike stoi przed poważnymi wyzwaniami finansowymi. Jak informuje "Fakt" firma odnotowała 11,5-procentowy spadek przychodów w trzecim kwartale, co jest największym spadkiem od czasów pandemii COVID-19. Przychody wyniosły 11,01 mld dolarów, co pokazuje trudności w przyciąganiu klientów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dziennik dodaje, że problemy Nike nie ograniczają się tylko do spadku przychodów. Liczba pobrań aplikacji mobilnych zmniejszyła się o 35 proc., a odwiedziny w sklepach stacjonarnych spadły o 11 proc. Firma zmuszona jest do obniżania cen, co negatywnie wpływa na zyski. Nowy CEO, Elliott Hill, stara się wprowadzać zmiany, ale akcje firmy spadły o 19 proc. od jego nominacji.
Nike próbuje odbudować swoją pozycję, wprowadzając nowe modele butów i współpracując z marką Skims.
Powrót weterana Nike
Elliot Hill wrócił w 2024 roku do aktywnej pracy w Nike po zaledwie czterech latach emerytury. Jego kariera w firmie jest imponująca - od stażysty w 1988 roku piął się po szczeblach kariery, pełniąc funkcje kierownicze zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Europie. Hill jest postrzegany jako osoba, która "jest Nike do kości", jak opisuje go agencja Reuters.
Sam Hill podkreśla swoje zaangażowanie w przyszłość firmy.
Nike, Inc. to amerykańska firma założona w 1964 roku przez Billa Bowermana i Phila Knighta jako Blue Ribbon Sports. W 1971 roku zmieniła nazwę na Nike, inspirowaną grecką boginią zwycięstwa. Firma jest znana z produkcji odzieży, obuwia i sprzętu sportowego. Logo Nike, znane jako "Swoosh", zostało zaprojektowane przez studentkę grafiki Carolyn Davidson za 35 dolarów. Nike jest jednym z największych producentów odzieży sportowej na świecie, a jej hasło "Just Do It" stało się jednym z najbardziej rozpoznawalnych sloganów reklamowych.