Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|

GO Sport Polska może zmienić właściciela. Wniosek trafił już do UOKiK-u

Podziel się:

Szykuje się spora konsolidacja na rynku sklepów sportowych w Polsce. Sportdirect.com Poland planuje przejąć kontrolę nad siecią GO Sport Polska. Wniosek w tej sprawie trafił już do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - przekazał UOKiK we wtorek. Wcześniej pojawiły się informacje, że GO Sport ma kłopoty z funkcjonowaniem na naszym rynku.

GO Sport Polska może zmienić właściciela. Wniosek trafił już do UOKiK-u
GO Sport Polska trafi w ręce Sportdirect.com? Wniosek jest już na stole prezesa UOKiK-u (Adobe Stock, Tatsiana Yatsevich (Caftor))

Już jakiś czas temu pojawiły się informacje, że GO Sport Polska jest wystawiony na sprzedaż. Firma już wcześniej przeszła z rąk Francuzów do Sportmaster Operations. To singapurska spółka, której właścicielami są osoby pochodzenia rosyjskiego - bracia Nikołaj i Władimir Fartuszniakowie oraz Dmitrij Dojczen.

Konsolidacja rynku sklepów sportowych

Jeżeli UOKiK da zielone światło tej transakcji, to oznaczać to będzie konsolidację na rynku sklepów sportowych w Polsce. Obie firmy bowiem konkurowały o tych samych klientów.

GO Sport Polska, jak i Sports Direct, zajmują się sprzedażą detaliczną artykułów sportowych (czyli przede wszystkim odzieży sportowej, obuwia i sprzętu). GO Sport posiada 26 sklepów detalicznych w 15 miastach oraz sklep online. Sports Direct z kolei ma 13 sklepów stacjonarnych w 10 miastach.

Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo

Zobacz także: Wyścig na populizm. "To jest groźne"

Sports Direct należy do grupy kapitałowej Frasers Group plc. Grupa ta dział w ponad dwudziestu krajach oraz prowadzi sprzedaż w kanale online.

Bojkot GO Sport Polska

Fakt, że właścicielami GO Sport są Rosjanie, sprawił, że na polskim rynku od operatora sieci sklepów sportowych odwrócili się dostawcy i firmy współpracujące. Jak informował "Puls Biznesu", umowę o współpracy wypowiedział grupie m.in. InPost.

Na podobny krok zdecydowała się firma RL Media, zajmująca się m.in. pozycjonowaniem marek. 49 proc. udziałów w niej ma RL Investments, spółka Roberta Lewandowskiego.

Z początkiem marca z GO Sportem rozstała się również agencja PR Big Picture. Swoje usługi sieci sklepów sportowych przestała też świadczyć firma informatyczna NetFormers.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP