Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Gospodarcza szczepionka na wirusa? Przyspieszona cyfryzacja

Zdaniem ekspertów, zamrożona pandemią Polska gospodarka może i powinna budować cyfrowe fundamenty pod konkurencyjną globalnie gospodarkę. Autorzy raportu "Efekt zamrożenia - szansa na radykalną cyfryzację polskiej gospodarki", który ujrzy światło dzienne 3 czerwca podczas kongresu online Impact re:action oceniają, że właśnie teraz nadszedł na to czas.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Shutterstock)
9 na 10 prezesów dużych firm twierdzi, że ich firmy angażują się w cyfryzację, to jedynie 16 proc. firm zaaplikowało głębokie, strategiczne i stanowcze e-działania w czasach COVID-19

Artykuł powstał przy współpracy z ImpactCEE

Zdaniem wielu ekspertów jak i zarządzających największymi firmami, ekonomiczna szczepionka na koronawirusa istnieje. Odpowiedzią na epidemię w gospodarce ma być przede wszystkim przyspieszona transformacja poszczególnych branż w jednym, kluczowym kierunku: cyfrowym.

Niestety w tym trudnym czasie nie możemy Państwa gościć, dlatego otworzyliśmy lodziarnię online. Chcemy abyście mogli delektować się naszymi lodami, tortami lodowo-bezowymi, ciastkami oraz kawą w domowym zaciszu - czytamy w sklepie Grycana uruchomionym w ostatnim czasie na Allegro. Sieć lodziarni słynąca wcześniej ze sprzedaży stacjonarnej już po kilkunastu dniach przygotowań, była w stanie z przytupem przejść do cyfrowego świata.

Najlepsze firmy z takich branż jak handel i media, wytwórstwo czy telekomunikacja, które w trudnych czasach nie koncentrują się jedynie na przetrwaniu i cięciach a szukają impulsu rozwojowego w działaniach R&D i cyfryzacji, budują trampolinę pod 2-2,5 razy wyższe przychody od konkurencji – wskazują więc analitycy McKinseya w najnowszym raporcie z serii „Five Fifty”.

Przyspieszony kurs digitalizacji 2020

Ta zarysowana powyżej recepta dotyczy jednak nie tylko samych przedsiębiorstw, ale również całych państw. Tu kryzys wywołany pandemią także domaga się cyfrowej szczepionki. Zarówno w sferze publicznej jak i prywatnej – zdaniem ekspertów – warto rozmawiać o prawdziwej cyfryzacji a nie jedynie o strojeniu się w piórka. Bo choć według tegorocznych badań Deloitte, 9 na 10 prezesów dużych firm twierdzi, że ich firmy angażują się w cyfryzację, to jedynie 16 proc. firm zaaplikowało głębokie, strategiczne i stanowcze e-działania w czasach COVID-19 (analiza McKinsey’a).

W tym kontekście, Polska nie jest samotną wyspą: choć case lodziarni online wygląda smakowicie, to jednak struktura przychodów z e-handlu, zasięg telemedycyny czy niewielka liczba narzędzi do e-learningu pokazuje jak wiele jeszcze przed nami. Warto więc wykorzystać ten czas jak najlepiej.

- Można postrzegać obecne zamrożenie gospodarki jako…szansę. Patrząc z perspektywy zmian w gospodarce jak i w sferze publicznej, to szansa na radykalną cyfryzację. Przyspieszony – bo zarazem konieczny – kurs digitalizacji, która raz wprowadzona, zostanie z nami na lata, przynosząc Polsce widoczne przewagi rynkowe nad mniej zwrotnymi ekonomiami – głoszą autorzy obszernego raportu "Efekt zamrożenia - Szansa na radykalną cyfryzację polskiej gospodarki", mającego swoją premierę już podczas Impact re:action connected by Krakow, który odbędzie się 3 czerwca, po raz pierwszy w formule 100 proc. online.

Impact i kluczowi gracze. Bezpłatny udział i rejestracja

To właśnie ten raport ma stać się azymutem wskazującym kierunki zmian i rozwiązania prorozwojowe w czasach nowej rzeczywistości gospodarczej oraz społecznej.

W jego powstanie zaangażowali się kluczowi gracze po stronie państwa jak i biznesu w Polsce.

To m.in. nie tylko najważniejsze osoby ze sceny politycznej, ale również takie firmy oraz instytucje jak Mastercard, GovTech, Google, Allegro, PKO Bank Polski, Volkswagen, Roche czy Tauron.

- Raport pokrywać będzie wszystkie najważniejsze sektory polskiej gospodarki. Od usług publicznych, przez przemysł, logistykę i energetykę aż po finanse oraz edukację – wskazują jego autorzy.

Zdaniem ekspertów, zgromadzonych pod egidą Impact re:action connected by Krakow, Polska, wskazywana jako najodporniejsza na kryzys w całej Unii Europejskiej, w dobrym tempie zaczęła cyfrowy zryw.

Według analityków Quarticon, w pierwszych miesiącach 2020 r. sprzedaż online miała aż 16-proc. udział w całkowitej sprzedaży detalicznej. Pandemia koronawirusa podnieść ten odsetek nawet do 30 proc. w 2020 r. – pod warunkiem, że firmy (nawet te małe) będą rozwijać narzędzia cyfrowe. Jednym z elementów udanej, szybkiej cyfryzacji ma być również wsparcie rodzimych naukowców.

To także oni przynosić mają szybką odpowiedź na potrzeby społeczne i globalne wyzwania, a jednocześnie zyskać powinni przychylność Polaków, rozumiejących korzyści wynikające z inwestycji w procesy badawcze oraz technologiczne.

- Warto utrzymać osiągnięcia obecnej, przyspieszonej cyfryzacji. Przełamane zostały bariery mentalnościowe i technologiczne do dalszej digitalizacji i tym samym rozwoju Polski – konkludują autorzy raportu, którego pełną treść poznamy już 3 czerwca podczas Impact re:action connected by Krakow. Zarejestruj się bezpłatnie już dziś!

Artykuł powstał przy współpracy z ImpactCEE

komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
23-05-2020

Lublinciekawe, bo ja jestem analitykiem komunikacji sieciowej i nie mam pracy...no, ale to Lublin...tu bez znajomości nawet świeżego chleba nie kupisz

23-05-2020

ZK590dzięki komputerom przybyło nam /oby/100% urzędników.

24-05-2020

M4Co za bzdury !!! Przecież tylko niewielka ilość z istniejących w gospodarce firm, może tak funkcjonować ! Proszę przy pomocy cyfryzacji wyprodukować … Czytaj całość

Rozwiń komentarze (13)