Impact – Wszystkie wiadomości
IMPACT / 5 powodów, dla których warto zrobić event w Poznaniu
Poznań to jedno z największych i najstarszych miast w Polsce. Zlokalizowany zaledwie 3 godz. drogi od Berlina łączy wyjątkowe dziedzictwo z bogatą ofertą kulturalną, energetyzującą atmosferą i biznesem. Dlaczego warto wybrać właśnie Poznań na miejsce następnego eventu?
IMPACT / Woda kranówka zdrowa stylówka. Poznajcie odpowiedzi na trudne pytania
W trosce o środowisko i racjonalne korzystanie z zasobów wody pitnej Aquanet S.A. prowadzi wieloletnie działania edukacyjne, mające na celu zachęcanie do picia wody z kranu. Tegoroczna kampania promująca picie "kranówki" jest nastawiona na najmłodszych. Stąd nawiązanie do prowadzonej przez firmą Akcji Edukacyjnej Plusk.
IMPACT / BGK wspiera innowacje 3W. Powstaje platforma współpracy świata nauki i biznesu
Woda, wodór i węgiel – to na odpowiednie wykorzystanie tych zasobów według Banku Gospodarstwa Krajowego powinna postawić Polska. Chodzi tu z jednej strony o kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem, a z drugiej o wzrost konkurencyjności naszej gospodarki.
IMPACT / Spadek konsumpcji w Polsce. MŚP w obliczu wyzwań
Dynamiczny wskaźnik konsumpcji (DIK) maleje trzeci kwartał z rzędu. Ostatnie badanie za I kwartał 2022 r. pokazało, że w Polsce konsumpcja spadła do 49,22 pkt i był to najsilniejszy regres od IV kwartału 2020 r., wywołanego wówczas obostrzeniami pandemicznymi.
IMPACT / Telewizja adresowana z reklamą w trybie tu i teraz
GPW tworzy przełomową Platformę TeO wykorzystującą Addressable TV, która umożliwi zakup powierzchni reklamowej w czasie rzeczywistym w telewizji linearnej.
IMPACT / Polski start-up tworzy opakowania, które ZNIKAją
W minionych 70 latach ludzkość wyprodukowała 8,3 mld ton plastiku, z czego zaledwie 9% poddano recyklingowi – wskazują dane Programu Środowiskowego ONZ. Dynamiczny wzrost sektora e-commerce czy gastronomii z dostawą do domu, sprawiły, że liczba plastikowych opakowań wzrosła równie szybko. Rewolucji na rynku ma szansę dokonać polski startup ZNIKA, który opracowuje biodegradowalne opakowania.
IMPACT / Interdyscyplinarne Centrum Innowacji 3W. Nowy projekt w inicjatywie 3W
Na konferencji ImpactCEE’22 Bank Gospodarstwa Krajowego ogłosił nowy projekt w inicjatywie 3W: woda-wodór-węgiel, który będzie realizować z jedenastoma czołowymi polskimi uczelniami i Siecią Badawczą Łukasiewicz. Podczas warsztatów, które odbyły się po konferencji, przedstawiciele uczelni partnerskich dyskutowali o zadaniach, które stoją przed Interdyscyplinarnym Centrum Innowacji 3W (ICI 3W).
BIZNES / Grozi nam recesja. "Nastroje w przemyśle spadają"
- W naszych badaniach widzimy już, ze nastroje przedsiębiorców są słabsze, a skumulowane ryzyka, również geopolityczne, zaczynają być odczuwalne. Mam na myśli kwestie podażowe i zerwane łańcuchy dostaw - powiedział w programie "Money. To się Liczy" Andrzej Kubisiak, zastępca dyrektora Polskiego Instytutu Ekonomicznego. - Mamy embarga dwustronne, unijne sankcje i rosyjskie kontrsankcje, które hamują przepływ towarów. Przez to nastroje w przemyśle zaczynają spadać - dodał.
ŻABKA / Żabka skupia się na technologii. "15 proc. zespołu zajmuje się wyłącznie tym"
– Staramy się, aby Żabka nie była kojarzona jedynie przez pryzmat sklepu, ale całego ekosystemu, który sprawia, że życie codzienne jest łatwiejsze. Nasze akwizycje, jak np. Maczfit, czy Dietly, w których staramy się zapewnić klientom dostęp do zdrowszych diet. Staramy się zapewnić dostęp do zakupów także wtedy, gdy klienci nie są w stanie odwiedzić sklepów. – Mogę zdradzić, że już dzisiaj 15 proc. naszego zespołu koncentruje się wyłącznie na technologiach. W kolejnych latach pewnie będzie to jeszcze więcej – dodał.
ŻABKA / Aplikacja zamiast kasjera. Wystarczy przyłożyć kartę
Żabka wprowadziła w całym kraju 41 sklepów autonomicznych. – Na pewno to rozwiązanie sprawdza się z perspektywy klientów – powiedział w programie "Money. To się Liczy" Paweł Grabowski, dyrektor rozwiązań bezobsługowych w Żabka Future. – Założyliśmy, że sklep autonomiczny ma obsłużyć naszego klienta bez kas i bez kolejek. Dlatego żeby wejść do sklepu wystarczy aplikacja, albo karta bankowa. W ten sposób odbijamy się w sklepie, a całą resztę załatwia technologia. Aplikacja prowadzi klienta przez ścieżkę zakupową i rozpoznaje, z czym wychodzi ze sklepu. A cała transakcja, rachunki, odbywa się w tle – dodał. Żabka została laureatem tegorocznej nagrody money.pl w kategorii technologia roku.
ŻABKA / Sklepy bez kasjerów. "Mamy kilkadziesiąt tys. klientów"
– Mamy już kilkadziesiąt tysięcy unikatowych klientów, kilkadziesiąt tysięcy wizyt. Staramy się rozwijać ten koncept, nie tylko w miastach, w których już jesteśmy, czyli w Warszawie, Poznaniu, Trójmieście czy Katowicach, ale i w innych dużych miastach – powiedział w programie "Money. To się Liczy" Paweł Grabowski, dyrektor rozwiązań bezobsługowych w Żabka Future. – W najbliższym czasie będziemy chcieli zmienić branding tych sklepów, aby były jeszcze bardziej widoczne i będziemy pracowali nad kolejnymi lokalizacjami.
IMPACT / Impact’22 znów w stacjonarnym wydaniu. Dan Ram: Good to be back!
Kolejna edycja konferencji Impact dobiegła końca. W spotkaniu wzięły udział tysiące uczestników i setki panelistów. Impreza po raz pierwszy od wybuchu pandemii odbyła się w całości stacjonarnie. - Jest mnóstwo magii w bezpośredniej interakcji - mówił Dan Ram, profesjonalny mówca, który moderował Impact’22.
IMPACT / E-commerce nie będzie rósł wiecznie. "Wpływ czynników koniunkturalnych"
Napędzany pandemią boom na zakupy przez internet zaczyna się powoli uspokajać. Powód - podatność na czynniki, z którymi od dawna mierzy się handel tradycyjny. Prezes BLIK-a, Dariusz Mazurkiewicz, tłumaczy, co sektor powinien zrobić, aby ominąć spowolnienie i utrzymać wzrost.
IMPACT2021 / Takiego spiętrzenia kryzysów nie było od dawna. Z pomocą nadchodzi biznes
Kryzys klimatyczny, kryzys wywołany pandemią COVID-19, a ostatnia kryzys związany z wojną na Ukrainie. W ostatnim czasie ludzkość musi nieustannie odpierać skutki kolejnych klęsk. Jak w tym może pomóc biznes?
IMPACT2021 / Zablokowane łańcuchy dostaw? Polska ma plan
Najpierw pandemia, a teraz wojna na Ukrainie. Do firm znów nie trafią na czas ważne komponenty. - Ostatecznie może się to przełożyć na wyższe ceny produktów, które będą musieli płacić konsumenci – ostrzega Krzysztof Drynda, prezes PAiH.
IMPACT / Zeroemisyjność to konieczność. Możemy co najwyżej dyskutować, jak ją osiągnąć
– Wojna w Ukrainie sprawiła, że o bezpieczeństwie energetycznym kraju zaczęło się mówić powszechnie. Co do tego, że transformacja energetyczna musi przyśpieszyć, jesteśmy zgodni. Wątpliwości pozostają po stronie przyjęcia jak najlepszej strategii jej wdrożenia – mówi Barbara Zielińska z BNP Paribas.
IMPACT / Co dziś jest siłą napędową marki? "Długoterminowość i wyróżnialność"
Jest takie stwierdzenie, że marka kreuje lojalnych klientów. Jak więc kreować markę? - Ważne, aby myśleć o marce w długim terminie - mówił podczas kongresu Impact’22 Darek Maciołek, dyrektor zarządzający Pionu Komunikacji, Marketingu i Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas.
IMPACT / Personalizacja usług i produktów. "W świecie cyfrowym to standard"
W świecie cyfrowym personalizacji nie da się zrobić bez sztucznej inteligencji. Mówimy o setkach milionów kontaktów z klientami, którzy oczekują personalizacji. Robienie tego bez AI nie jest możliwe - przekonywał podczas kongresu Impact’22 Robert Stanikowski, Managing Director and Partner, BCG & BCG Platinion