Trwa ładowanie...
Notowania

Impact – Wszystkie wiadomości

5 powodów, dla których warto zrobić event w Poznaniu
26.05.2022 12:10

IMPACT
 / 
5 powodów, dla których warto zrobić event w Poznaniu

Poznań to jedno z największych i najstarszych miast w Polsce. Zlokalizowany zaledwie 3 godz. drogi od Berlina łączy wyjątkowe dziedzictwo z bogatą ofertą kulturalną, energetyzującą atmosferą i biznesem. Dlaczego warto wybrać właśnie Poznań na miejsce następnego eventu?

Woda kranówka zdrowa stylówka. Poznajcie odpowiedzi na trudne pytania
26.05.2022 10:38

IMPACT
 / 
Woda kranówka zdrowa stylówka. Poznajcie odpowiedzi na trudne pytania

W trosce o środowisko i racjonalne korzystanie z zasobów wody pitnej Aquanet S.A. prowadzi wieloletnie działania edukacyjne, mające na celu zachęcanie do picia wody z kranu. Tegoroczna kampania promująca picie "kranówki" jest nastawiona na najmłodszych. Stąd nawiązanie do prowadzonej przez firmą Akcji Edukacyjnej Plusk.

BGK wspiera innowacje 3W. Powstaje platforma współpracy świata nauki i biznesu
24.05.2022 13:28

IMPACT
 / 
BGK wspiera innowacje 3W. Powstaje platforma współpracy świata nauki i biznesu

Woda, wodór i węgiel – to na odpowiednie wykorzystanie tych zasobów według Banku Gospodarstwa Krajowego powinna postawić Polska. Chodzi tu z jednej strony o kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem, a z drugiej o wzrost konkurencyjności naszej gospodarki.

Spadek konsumpcji w Polsce. MŚP w obliczu wyzwań
20.05.2022 10:28

IMPACT
 / 
Spadek konsumpcji w Polsce. MŚP w obliczu wyzwań

Dynamiczny wskaźnik konsumpcji (DIK) maleje trzeci kwartał z rzędu. Ostatnie badanie za I kwartał 2022 r. pokazało, że w Polsce konsumpcja spadła do 49,22 pkt i był to najsilniejszy regres od IV kwartału 2020 r., wywołanego wówczas obostrzeniami pandemicznymi.

Telewizja adresowana z reklamą w trybie tu i teraz
19.05.2022 13:43

IMPACT
 / 
Telewizja adresowana z reklamą w trybie tu i teraz

GPW tworzy przełomową Platformę TeO wykorzystującą Addressable TV, która umożliwi zakup powierzchni reklamowej w czasie rzeczywistym w telewizji linearnej.

Polski start-up tworzy opakowania, które ZNIKAją
19.05.2022 12:29

IMPACT
 / 
Polski start-up tworzy opakowania, które ZNIKAją

W minionych 70 latach ludzkość wyprodukowała 8,3 mld ton plastiku, z czego zaledwie 9% poddano recyklingowi – wskazują dane Programu Środowiskowego ONZ. Dynamiczny wzrost sektora e-commerce czy gastronomii z dostawą do domu, sprawiły, że liczba plastikowych opakowań wzrosła równie szybko. Rewolucji na rynku ma szansę dokonać polski startup ZNIKA, który opracowuje biodegradowalne opakowania.

Interdyscyplinarne Centrum Innowacji 3W. Nowy projekt w inicjatywie 3W
19.05.2022 12:10

IMPACT
 / 
Interdyscyplinarne Centrum Innowacji 3W. Nowy projekt w inicjatywie 3W

Na konferencji ImpactCEE’22 Bank Gospodarstwa Krajowego ogłosił nowy projekt w inicjatywie 3W: woda-wodór-węgiel, który będzie realizować z jedenastoma czołowymi polskimi uczelniami i Siecią Badawczą Łukasiewicz. Podczas warsztatów, które odbyły się po konferencji, przedstawiciele uczelni partnerskich dyskutowali o zadaniach, które stoją przed Interdyscyplinarnym Centrum Innowacji 3W (ICI 3W).

Grozi nam recesja. "Nastroje w przemyśle spadają"
82
17.05.2022 11:51

BIZNES
 / 
Grozi nam recesja. "Nastroje w przemyśle spadają"

- W naszych badaniach widzimy już, ze nastroje przedsiębiorców są słabsze, a skumulowane ryzyka, również geopolityczne, zaczynają być odczuwalne. Mam na myśli kwestie podażowe i zerwane łańcuchy dostaw - powiedział w programie "Money. To się Liczy" Andrzej Kubisiak, zastępca dyrektora Polskiego Instytutu Ekonomicznego. - Mamy embarga dwustronne, unijne sankcje i rosyjskie kontrsankcje, które hamują przepływ towarów. Przez to nastroje w przemyśle zaczynają spadać - dodał.

Żabka skupia się na technologii. "15 proc. zespołu zajmuje się wyłącznie tym"
1
16.05.2022 13:05

ŻABKA
 / 
Żabka skupia się na technologii. "15 proc. zespołu zajmuje się wyłącznie tym"

– Staramy się, aby Żabka nie była kojarzona jedynie przez pryzmat sklepu, ale całego ekosystemu, który sprawia, że życie codzienne jest łatwiejsze. Nasze akwizycje, jak np. Maczfit, czy Dietly, w których staramy się zapewnić klientom dostęp do zdrowszych diet. Staramy się zapewnić dostęp do zakupów także wtedy, gdy klienci nie są w stanie odwiedzić sklepów. – Mogę zdradzić, że już dzisiaj 15 proc. naszego zespołu koncentruje się wyłącznie na technologiach. W kolejnych latach pewnie będzie to jeszcze więcej – dodał.

Aplikacja zamiast kasjera. Wystarczy przyłożyć kartę
9
16.05.2022 10:54

ŻABKA
 / 
Aplikacja zamiast kasjera. Wystarczy przyłożyć kartę

Żabka wprowadziła w całym kraju 41 sklepów autonomicznych. – Na pewno to rozwiązanie sprawdza się z perspektywy klientów – powiedział w programie "Money. To się Liczy" Paweł Grabowski, dyrektor rozwiązań bezobsługowych w Żabka Future. – Założyliśmy, że sklep autonomiczny ma obsłużyć naszego klienta bez kas i bez kolejek. Dlatego żeby wejść do sklepu wystarczy aplikacja, albo karta bankowa. W ten sposób odbijamy się w sklepie, a całą resztę załatwia technologia. Aplikacja prowadzi klienta przez ścieżkę zakupową i rozpoznaje, z czym wychodzi ze sklepu. A cała transakcja, rachunki, odbywa się w tle – dodał. Żabka została laureatem tegorocznej nagrody money.pl w kategorii technologia roku.

Sklepy bez kasjerów. "Mamy kilkadziesiąt tys. klientów"
12
16.05.2022 10:51

ŻABKA
 / 
Sklepy bez kasjerów. "Mamy kilkadziesiąt tys. klientów"

– Mamy już kilkadziesiąt tysięcy unikatowych klientów, kilkadziesiąt tysięcy wizyt. Staramy się rozwijać ten koncept, nie tylko w miastach, w których już jesteśmy, czyli w Warszawie, Poznaniu, Trójmieście czy Katowicach, ale i w innych dużych miastach – powiedział w programie "Money. To się Liczy" Paweł Grabowski, dyrektor rozwiązań bezobsługowych w Żabka Future. – W najbliższym czasie będziemy chcieli zmienić branding tych sklepów, aby były jeszcze bardziej widoczne i będziemy pracowali nad kolejnymi lokalizacjami.

Impact’22 znów w stacjonarnym wydaniu. Dan Ram: Good to be back!
2
13.05.2022 18:40

IMPACT
 / 
Impact’22 znów w stacjonarnym wydaniu. Dan Ram: Good to be back!

Kolejna edycja konferencji Impact dobiegła końca. W spotkaniu wzięły udział tysiące uczestników i setki panelistów. Impreza po raz pierwszy od wybuchu pandemii odbyła się w całości stacjonarnie. - Jest mnóstwo magii w bezpośredniej interakcji - mówił Dan Ram, profesjonalny mówca, który moderował Impact’22.

E-commerce nie będzie rósł wiecznie. "Wpływ czynników koniunkturalnych"
3
13.05.2022 18:34

IMPACT
 / 
E-commerce nie będzie rósł wiecznie. "Wpływ czynników koniunkturalnych"

Napędzany pandemią boom na zakupy przez internet zaczyna się powoli uspokajać. Powód - podatność na czynniki, z którymi od dawna mierzy się handel tradycyjny. Prezes BLIK-a, Dariusz Mazurkiewicz, tłumaczy, co sektor powinien zrobić, aby ominąć spowolnienie i utrzymać wzrost.

Takiego spiętrzenia kryzysów nie było od dawna. Z pomocą nadchodzi biznes
4
13.05.2022 18:28

IMPACT2021
 / 
Takiego spiętrzenia kryzysów nie było od dawna. Z pomocą nadchodzi biznes

Kryzys klimatyczny, kryzys wywołany pandemią COVID-19, a ostatnia kryzys związany z wojną na Ukrainie. W ostatnim czasie ludzkość musi nieustannie odpierać skutki kolejnych klęsk. Jak w tym może pomóc biznes?

Zablokowane łańcuchy dostaw? Polska ma plan
13.05.2022 12:02

IMPACT2021
 / 
Zablokowane łańcuchy dostaw? Polska ma plan

Najpierw pandemia, a teraz wojna na Ukrainie. Do firm znów nie trafią na czas ważne komponenty. - Ostatecznie może się to przełożyć na wyższe ceny produktów, które będą musieli płacić konsumenci – ostrzega Krzysztof Drynda, prezes PAiH.

Zeroemisyjność to konieczność. Możemy co najwyżej dyskutować, jak ją osiągnąć
12.05.2022 17:52

IMPACT
 / 
Zeroemisyjność to konieczność. Możemy co najwyżej dyskutować, jak ją osiągnąć

– Wojna w Ukrainie sprawiła, że o bezpieczeństwie energetycznym kraju zaczęło się mówić powszechnie. Co do tego, że transformacja energetyczna musi przyśpieszyć, jesteśmy zgodni. Wątpliwości pozostają po stronie przyjęcia jak najlepszej strategii jej wdrożenia – mówi Barbara Zielińska z BNP Paribas.

Co dziś jest siłą napędową marki? "Długoterminowość i wyróżnialność"
12.05.2022 12:39

IMPACT
 / 
Co dziś jest siłą napędową marki? "Długoterminowość i wyróżnialność"

Jest takie stwierdzenie, że marka kreuje lojalnych klientów. Jak więc kreować markę? - Ważne, aby myśleć o marce w długim terminie - mówił podczas kongresu Impact’22 Darek Maciołek, dyrektor zarządzający Pionu Komunikacji, Marketingu i Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas.

Personalizacja usług i produktów. "W świecie cyfrowym to standard"
3
12.05.2022 12:25

IMPACT
 / 
Personalizacja usług i produktów. "W świecie cyfrowym to standard"

W świecie cyfrowym personalizacji nie da się zrobić bez sztucznej inteligencji. Mówimy o setkach milionów kontaktów z klientami, którzy oczekują personalizacji. Robienie tego bez AI nie jest możliwe - przekonywał podczas kongresu Impact’22 Robert Stanikowski, Managing Director and Partner, BCG & BCG Platinion