Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|

Iga Świątek wypracowała dziesiątki milionów zł dla swojego sponsora. "To robi wrażenie"

9
Podziel się:

Iga Świątek wypracowała ponad 100 mln zł ekwiwalentu reklamowego swojemu sponsorowi PZU. – To robi wielkie wrażenie – ocenia ekspert w rozmowie z portalem Sport.pl. Dodaje, że dzięki takim wynikom kolejne podmioty są zainteresowane współpracą z tenisistką.

Iga Świątek wypracowała dziesiątki milionów zł dla swojego sponsora. "To robi wrażenie"
Iga Świątek wypracowała ponad 100 mln zł ekwiwalentu reklamowego PZU m.in. dzięki temu, że ma logo firmy na swoich ubraniach (GETTY, Robert Prange)

Iga Świątek współpracę z PZU nawiązała w lutym 2021 r. W minionym roku dzięki swoim wynikom sportowym i obecności w mediach wypracowała 115 mln zł ubezpieczycielowi z tytułu ekwiwalentu reklamowego. – To robi wielkie wrażenie. Takie kontrakty zdarzają się rzadko – nie ma wątpliwości w rozmowie ze Sport.pl Michał Gradzik ze Sponsoring Insight.

Czym jest ekwiwalent reklamowy?

To właśnie ta firma policzyła wartość ekwiwalentu reklamowego, jaki zapewniła tenisistka swojemu sponsorowi. Trzeba najpierw zrozumieć, czym w ogóle jest ów ekwiwalent.

Michał Gradzik w rozmowie z portalem podkreśla, że to "pula świadczeń" związanych z sygnowaniem strojów czy też obiektów sportowych logotypami i markami kojarzonymi ze sponsorem. Iga Świątek występuje publicznie z logiem PZU na swoich strojach, co potem widać np. w transmisjach telewizyjnych czy artykułach prasowych lub internetowych, gdzie znajduje się zdjęcie liderki rankingu WTA.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Technologia zastąpi pracowników? Trzeba być gotowym na zmiany

Tym samym ekwiwalent reklamowy to równowartość tego, ile musiałaby zapłacić firma za taką ekspozycję w mediach, gdyby próbowała z własnych pieniędzy zakupić reklamę. – Pracujemy na danych cennikowych, analizując dokładne koszty i tak obliczany zostaje ekwiwalent reklamowy – zapewnia Michał Gradzik, cytowany przez sport.pl.

Poprawa wyników

Rozmówca portalu zwraca też uwagę na znaczny wzrost wartości ekwiwalentu. W 2021 r. eksperci oszacowali go na 42 mln zł. To kwota trzykrotnie niższa niż w 2022 r.

Igę Świątek sponsorują również m.in. Xiaomi, Rolex oraz Oshee, z którym współpracę nawiązała w ostatnich dniach.

Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
reklama
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(9)
eEmeryt
rok temu
A ja oc płace w PZU już od trzech lat. Najtaniej ze wszystkich firm ubezpieczeniowych mi wyliczają.
podatnik
rok temu
To liczył ten sam co opowiada w czwartek o dobrobycie czyli specjalista od cudów niejaki Dyzma Nikodem Glapiński? A więc mamy kolejny cud - cud PZU! Po wynikach na WZA PZU poznacie Skarb Państwa tylko 34% a więc ci co mają pozostałość mogą zapytać czy to aby prawda. Bo jak mówi stare porzekadło może być tak,że w izwiesti niet prawdy w prawdie niet izwiesti!
Jaśko
rok temu
Pani Swiatek Wstyd reklamowac firme kogucik ktora oszukuje klientów. Wypadek w pracy złamana ręka, PZu nie przyzna nic bo reka sie zrosła, inny ubezpieczycie uznaje uszczerbek 2%. Tak działa PZU to ubezpieczenie nic nie daje.
Prezydent2025
rok temu
Gratuluję Pani Światek Sukcesów. Przytoczone w artykule wyliczenia są jednak mocno teoretyczne.
emeryt
rok temu
Bozia jej nie dała urody to chociaż niech kasy ma pod dostatkiem.