Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Monika Rosmanowska
Monika Rosmanowska
|
Mecenasem akcji jest: Impact'21

Impact’21. Sklepy i kawiarnie z własnym bankiem? To możliwe!

19
Podziel się:

Niech każda firma stanie się fintechem… Myślenie życzeniowe? Niekoniecznie. – Wystarczy, że włączy do swojej oferty odpowiednie usługi finansowe – przekonuje Tom Bentley z Vodeno. Jednej z najbardziej innowacyjnych platform bankowych działających w chmurze.

Impact’21. Sklepy i kawiarnie z własnym bankiem? To możliwe!
Transformacja cyfrowa, która w czasie pandemii jeszcze bardziej przyspieszyła, sprawia, że zamiast bezpośrednich spotkań z doradcą w oddziale banku częściej korzystamy dziś z serwisów i aplikacji (Adobe Stock, ©joyfotoliakid - stock.adobe.com)

Bankowość wbudowana (embedded banking), a więc oparte na chmurze platformy, które ułatwiają bezpieczne transakcje online, to przyszłość. Bankig-as-a-service (BaaS) pozwala osadzić bankowość i finanse w codziennym życiu, dzięki czemu są one bardziej dostępne. A to właśnie potrzeby konsumentów i ich doświadczenia powinny być dziś w centrum zainteresowania firm.

Rachunek razem z kredytem

Transformacja cyfrowa, która w czasie pandemii jeszcze bardziej przyspieszyła, sprawia, że zamiast bezpośrednich spotkań z doradcą w oddziale banku częściej korzystamy dziś z serwisów i aplikacji. Do usług bankowych chcemy mieć dostęp w miejscu i czasie, który nam pasuje.

Przejście od tradycyjnej do nowoczesnej i rozproszonej bankowości stało się faktem. Co więcej, rozwój technologii doprowadził do pojawienia się nowej formy finansowania. Interfejsy programowania aplikacji (API) umożliwiają umieszczanie usług bankowych w aplikacjach innych firm.

Jak to działa? Jeśli chcemy mieć kilka kont bankowych w jednym miejscu, to wybrana aplikacja połączy się z interfejsami API różnych banków i zbierze niezbędne dane. Podobnie mogą działać sklepy, oferując możliwość uruchomienia kredytu już w momencie zakupu produktu czy usługi.

– Jako klienci chcemy bezpośrednio współpracować z różnymi markami, platformami czy sklepami internetowymi, a to oznacza konieczność wbudowania bankowości w cały ten proces, oczywiście przy zachowaniu wszystkich standardów bezpieczeństwa – zwraca uwagę Tom Bantley, członek zarządu odpowiedzialny za strategię komercyjną i marketingową w rozwoju Vodeno na świecie.

Vodeno ściśle współpracuje z Aion Bank, działającym w pełni cyfrowo polsko-belgijskim challenger bank. Jednym z twórców zarówno Aiona, jak i Vodeno jest Wojciech Sobieraj, były prezes Alior Banku.

Płatność bez użycia karty

Rewolucja trwa. Konsumenci szukają dziś inteligentnych serwisów i usług, które są w stanie, analizując np. ich sytuację finansową czy rodzaj zatrudnienia, podpowiedzieć im różne możliwości i rozwiązania. I na tym – zdaniem Toma Bantley’a – powinny opierać się nowoczesne finanse.

– Chcemy tworzyć inteligentne i ciekawe dla klientów platformy. Całe pakiety usług, które będą łączyły tradycyjną, regulowaną i ustrukturyzowaną bankowość z innowacją – zapowiada Bantley.

I tak, rezerwując pobyt na booking.com czy robiąc zakupy na Allegro, w sieci Zara czy sklepach Samsung, z którymi to markami współpracuje Vodeno, nie będziemy już musieli wyciągać karty czy odwiedzać serwisów oferujących płatności online. Cała transakcja odbędzie się bez konieczności podejmowania dodatkowej aktywności z naszej strony.

– Łączymy instytucje, które mają pewną strukturę i podlegają regulacjom z innymi firmami. Wspomniane marki nie tylko odnoszą większe sukcesy niż banki, z którymi współpracują, ale też – jak pokazują badania – cieszą się większym zaufaniem klientów – zwraca uwagę Tom Bantley.

API powala w bardzo prosty sposób wymieniać się danymi na temat klientów i łączyć różne doświadczenia. A wszystko po to, by móc przeprowadzać bezpieczne transakcje, ale też budować lojalność klientów, którzy takich właśnie rozwiązań oczekują dziś od firm.

Vodeno, który dysponuje ponad 300 publicznymi interfejsami API, oferuje wbudowane usługi bankowe (od kredytów i depozytów, po płatności międzynarodowe, karty płatnicze i rachunki) bankom oraz firmom niezależnie od ich wielkości i prowadzonej działalności. Dzięki technologii Vodeno każda organizacja może posługiwać się własnymi produktami finansowymi.

Vodeno współpracuje już z kilkudziesięcioma markami, m.in. z Mastercard.

– Klienci nie chcą dziś zbyt długo czekać na przyznanie karty kredytowej, a że wywodzimy się z chmury, to wszystkie realizowane przez nas procesy są przyspieszone – zapewnia Tom Bantley.

Wiceprezes Vodeno był jednym z prelegentów, trwającego w Poznaniu, kongresu Impact’21.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Mecenasem akcji jest: Impact'21

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(19)
Agnieszka
2 lata temu
Moje pieniądze zawieszone w chmurze. A jak zawieje wiatr i zwieje chmurę gdzieś do Rosji?
Marcon
2 lata temu
Ach ta inżynieria finasowa. I dane płatnicze klienta trzymane przez niewiadomo kogo w chmurze...
Jarek
2 lata temu
Reklama nazwana mecenatem.. Można i tak kłamać...
Voytek
2 lata temu
Pomysł ok. Kierunek decentralizacja, i tutaj jest problem, bo banki nie oddadzą władzy. Aby urealnić wizję, trzeba by faktycznie określić parytet waluty. Narazie to marzenia.
bsbs
2 lata temu
Pomysły na biznes (produkt) to rzecz powszechna, ale ich realizacja (sprzedaż) już nie. W naszych szkołach za mało stawia się na przedsiębiorczość i na finansową edukację. Produkuje się „niemyślących, mało twórczych pracowników”. Do tego rozdawnictwo pieniędzy wzmaga brak inicjatywy. Przeczytajcie sobie ksiazke pt. Emerytura nie jest Ci potzerbna . Jest o zarządzaniu pieniędzmi, by ludzie mogli zobaczyć, że można budować majątki, pomimo niewysokich zarobków.