Impact’25. W przyszłości nie będzie firm, które nie korzystają z AI
Na jubileuszowym, dziesiątym już kongresie Impact’25 w Poznaniu pojawiło się wielu znaczących gości ze świata polityki i biznesu. Międzynarodowy i globalny charakter spotkania sprawił, że poruszano wiele istotnych tematów z dziedziny polityki, gospodarki, kultury i technologii.
Prawdopodobnie najważniejszym z nich była kwestia trwającej rewolucji Sztucznej Inteligencji, o której mieliśmy przyjemność porozmawiać z Mohammedem Aminem, szefem Dell Technologies na Europę Środkową, Bliski Wschód, Turcję i Afrykę, który już po raz trzeci przybył do Poznania na kongres Impact.
- Rozwój AI to fantastyczna sprawa. Budzisz się rano i już wydarzyło się coś nowego – śmieje się Mohammed Amin. - Ludzie, którzy dziś nie wierzą w AI, to ci sami ludzie, którzy nie wierzyli 25 lat temu w Internet.
Dell Technologies to oczywiście jeden z wielkich graczy na gwałtownie rozwijającym się rynku tej technologii. Firma to jeden z kluczowych dostawców zarówno rozwiązań, jak i samego sprzętu. I dlatego właśnie nie tylko rozumie rewolucję AI, ale także się jej poddaje, chcąc pozostać w czołówce w obliczu historycznych zmian.
- W tym momencie dokonujemy wewnętrznych przekształceń naszej firmy właśnie w oparciu o AI – mówi szef Dell Technologies na rynki CEEMETA. - To będzie obowiązkowe dla każdej firmy, jak przekształcić HR, jak zmienić dział prawny, jak AI wpłynie na łańcuchy dostaw i logistykę.
Narzędzia bazujące na Sztucznej Inteligencji nie zapewnią firmie przewagi, ponieważ ich wykorzystanie będzie absolutnym wymogiem dla wszystkich przedsiębiorstw, tak samo jak to miało miejsce w przypadku Internetu. Jak będzie wyglądała ta transformacja? Jak się przygotować i pozwolić skorzystać na niej nie tylko własnej firmie, ale też swoim klientom? Właśnie te tematy porusza Adam Janczewski w naszym wywiadzie z Mohammedem Aminem, przeprowadzonym w trakcie kongresu Impact’25.