Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|
aktualizacja

Inspekcja Handlowa wkroczyła do sklepów. W żywności znalazła pleśń, barwniki i konserwanty

76
Podziel się:

W ponad 80 proc. skontrolowanych sklepach oferujących produkty luzem wystąpiły nieprawidłowości. Inspekcja Handlowa zakwestionowała prawie dwie trzecie produktów.

Ponad 62 proc. produktów było niewłaściwie oznakowanych. Najgorzej pod tym względem wypadło pieczywo.
Ponad 62 proc. produktów było niewłaściwie oznakowanych. Najgorzej pod tym względem wypadło pieczywo. (123RF)

Ciasta i ciastka, cukierki pieczywo, ryby czy bakalie sprzedawane luzem pod okiem Inspekcji Handlowej. Kontrola przeprowadzona została w 164 sklepach: branżowych - cukierniach, piekarniach czy sklepach rybnych, spożywczych i marketach. W 132 z nich (80,5 proc.) wystąpiły nieprawidłowości.

Nieprawidłowości dotyczyły ponad 64 proc. skontrolowanych partii, w tym prawie 60 proc. ciastek i ciast, ponad 70 proc. ryb czy ponad trzech czwartych pieczywa. Zastrzeżenia wzbudziło zarówno oznakowanie, jak i jakość - podaje UOKiK

Przykład? Ciasta i ciastka miały niewłaściwą strukturę, były gumowate, zawierały strzępki pleśni, niezadeklarowane w składzie barwniki lub miały inną niż podana na opakowaniu zawartość składników odżywczych.

Ryby miały nieprzyjemny zapach, rozpadały się po ugotowaniu i miały niejednorodną strukturę. Bakalie zawierały konserwanty, które nie były podane w składzie, a słodycze miały inną niż deklarowana zawartość cukru lub soli.

W 7 sklepach inspektorzy znaleźli żywność przeterminowaną lub nie mogli ustalić terminów ważności, a w 34 były wagi bez aktualnej legalizacji.

Ponad 62 proc. produktów było niewłaściwie oznakowanych. Najgorzej pod tym względem wypadło pieczywo. Problem ten dotyczył 78 proc. skontrolowanych partii.

Zobacz także: Podatek cukrowy. GIS chce podnieść ceny słodkich produktów

Inspekcja Handlowa ukarała 45 osób mandatami, a w wyniku wszczętych postępowań administracyjnych UOKiK ukarał finansowo kilkudziesięciu przedsiębiorców. Ponadto Inspekcja Handlowa skierowała 21 informacji o nieprawidłowościach do wojewódzkich inspektoratów jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych, 6 do organów nadzoru sanitarnego i 24 do innych organów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(76)
Patryk
4 lata temu
Zła jakość żywności to ZAWSZE jest wina producenta od rolników zaczynając, którzy trują rośliny na polach i hodowlane zwierzęta po przetwórcach, którzy ładują co chcą do swoich finalnych produktów aby było więcej, kontroli żadnej, kar dla nich żadnych.
TakPytam
4 lata temu
A kiedy się wezmą za sprzedawanie PRZETERMINOWANEJ żywności sprzedawanej na otwartych stoiskach pod bazarami. ???!!!
POLAK MAŁY
4 lata temu
Winą za to co jemy leży po stronie dużych sieci. To oni wymuszają na producentach niską cenę i wydłużoną przydatność do spożycia. Przez to mamy żywność podobną do żywności i solidnie chemiczną. Marzę o żywności 100%. Nabiał , wędliny, pieczywo Zysk ważniejszy od zdrowia.
Ewelina
4 lata temu
Sklep przedewszystkim odpowiadają za jakość oferowanych towarów. Nich kontrolują dostawców a nie biorę tam gdzie taniej byle zwiększyć zysk.
Krab
4 lata temu
Producent dostał mandat. 500zł. Zapłaci za niego sklepowa, której potrąci z wypłaty hoł, hoł, hoł.
...
Następna strona