Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
OSK
|
aktualizacja

Jak złożyć reklamację w Biedronce?

4
Podziel się:

Nie zawsze po dokonaniu zakupów klienci są zadowoleni z wybranych produktów. Bywa tak, że towary posiadają wady, dlatego konsumentom przysługuje w takich sytuacjach prawo do reklamacji. Można ją składać na podstawie rękojmi lub gwarancji i żądać naprawy, wymiany, obniżenia lub zwrotu kwoty, którą zapłaciło się za wadliwy produkt. W przypadku dużych sieci sklepów procedury zazwyczaj są opisane w regulaminach. Jak złożyć reklamację w Biedronce i o czym warto pamiętać?

Jak złożyć reklamację w Biedronce?
Zgłoszenie reklamacji w Biedronce nie jest trudne. Wystarczy wypełnić odpowiedni formularz i mieć ze sobą dowód zakupu. (Getty Images, Jaap Arriens)

Reklamacja to nie zwrot

Najważniejszą kwestią, którą należy podkreślić na początku, jest to, że reklamacja nie jest tym samym co zwrot produktu. Wielu osobom mylą się te pojęcia. Zwrot towaru nie musi wynikać z wady produktu. Co do zasady, sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu niewadliwego produktu. Wyjątek stanowi sprzedaż na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa. Wtedy konsument może zwrócić produkt bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni. Wiele sklepów, walcząc o klienta, oferuje jednak wygodą politykę zwrotów nawet w przypadku zakupów w sklepach stacjonarnych. 

Reklamację można złożyć w sytuacji, gdy zakupiony towar ma wadę, a konsument może żądać naprawy, wymiany lub zwrotu wpłaconych środków. Jej podstawą może być rękojmia lub gwarancja. Co do zasady korzystniejsze dla konsumenta jest skorzystania z opcji rękojmi, ponieważ jest ona określona w przepisach prawa, których sprzedawca nie będzie mógł zmienić na niekorzyść konsumenta. W przypadku gwarancji uznanie reklamacji zależy od gwaranta, dlatego klienci często skarżą się na nieprzychylne dla nich decyzji. 

Reklamacja produktów w Biedronce

Jak wygląda składania reklamacji w sieci Biedronka? Cała procedura jest dość prosta i przebiega w standardowy sposób. Klienci sklepów Biedronka mogą reklamować towary w wybranym sklepie, niekoniecznie tam, gdzie dokonali zakupu. Wyjątek stanowią sklepy franczyzowe Biedronki, dlatego warto sprawdzić ich listę na stronie Biedronki lub sprawdzić paragon, na którym powinna widnieć taka informacja. 

Warto na formularzu reklamacyjnym zaznaczyć rękojmię jako podstawę składania reklamacji. Trzeba jednak pamiętać, że kupujący może z niej skorzystać w ciągu dwóch lat od momentu zakupu. Sprzedawca nie może także odmówić przyjęcia reklamacji, chyba że wynika to wprost z przepisów.

Jak złożyć reklamację w Biedronce?

Reklamacja w Biedronce powinna zostać spisana w formie formularza zgłoszenia reklamacji w sklepie, a następnie przyjęta. Klient może przyjść także z własnym formularzem, jednak lepiej skorzystać z przygotowanego przez sieć. Najłatwiej wybrać się do danego sklepu wraz z wadliwym produktem oraz dowodem zakupu (najlepiej paragonem) i tam wypełnić dokument. Można także skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta Biedronki telefonicznie, mailowo czy przez aplikację, jednak wizyta w sklepie i tak będzie konieczna, by dostarczyć zakupiony produkt. 

W formularzu trzeba wypełnić m.in. swoje dane, datę zakupu czy opisać wadę, ale także określić swoje żądanie. Można domagać się wymiany, naprawy, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, czyli zwrotu gotówki. O naprawdę lub wymianę można starać się przez okres roku od dnia stwierdzenia wady, a w przypadku obniżenia ceny lub zwrotu gotówki klient ma na to dwa lata od momentu zakupu

Jeżeli podstawą reklamacji ma być gwarancji, reklamację można składać zarówno w sklepie, jak i bezpośrednio u gwaranta. Trzeba pamiętać jednak, że obowiązuje wtedy określony czas gwarancji, a uznanie reklamacji zależy od gwaranta

Status złożonej reklamacji można śledzić na stronie www.biedronka.pl/pl/status-reklamacji lub kontaktować się z biurem obsługi. 

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
gospodarka
porady
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(4)
Aga
miesiąc temu
W piątek kupiliśmy gołąbki marki Pudliszki.. zatruliśmy się strasznie do mnie przyjechało pogotowie teraz chciała bym złożyć skargę ale nie wiem jak
jafaelo
6 miesięcy temu
kupiłem zestaw obiadowy de volay niestety w de wolaju nie było sera
Sprostowanie
2 lata temu
Jak złożyć reklamację w Brukseli.
victor
2 lata temu
W kraju filozofow, kierownikow i pisarzy sa takie kraje, w ktorym wystarczy podejsc do kasy z napisem: zwroty i bez stresu oddac to co kupilo pochopnie lub widzi sie ryske.