Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|

Jeśli sklep chce mieć klientów, musi wyjść im naprzeciw

13
Podziel się:

Polacy lubią promocje, ale handlowcy nie mogą ustawać w staraniach, by klientów do siebie przyciągnąć i zatrzymać na dłużej.

Miejsc, w których można robić zakupy, jest coraz więcej. O klientów trzeba walczyć
Miejsc, w których można robić zakupy, jest coraz więcej. O klientów trzeba walczyć (WP.PL)

Przykładem dalekosiężnej strategii jest uruchomiony przez Allegro program Smart, który ograniczał się do opcji dostawy zakupów dla abonentów, zazwyczaj darmowej, oczywiście pod pewnym warunkami. Klienci chętnie robią zakupy, gdy wiedzą, że nie muszą martwić się doliczeniem kolejnych co najmniej 10 zł za dostawę.

Tym tropem idzie Empik, który wprowadził Empik Premium, czyli specjalny abonament dla klientów sieci, który pozwoli im nie tylko skorzystać z wielu rabatów czy darmowej dostawy, ale również kupowania tańszych biletów do kina, audio czy e-booków oraz – w przedsprzedaży – np. biletów na koncerty. Przy zakupie na rok abonament kosztuje nieco poniżej 6,7 zł miesięcznie – informuje "Rzeczpospolita".

Firma nie ukrywa, że celem oferty jest dotarcie do nowych klientów, ale nie mniej ważne jest ściślejsze przywiązanie tych, których już ma w bazie.

Zobacz także: Obejrzyj: Kanibalizacja centrów handlowych. Niektóre będą musiały zmienić funkcję

Sprzedawcy chcą też zachęcać klientów do odwiedzania sklepów stacjonarnych (nawet jeśli prowadza sklep internetowy) albo odbierania zakupów w sklepie. Dlaczego? Bo łatwiej zachęcić klienta do dokupienia czegoś jeszcze, gdy sprzedawca ma z nim osobisty kontakt.

Z badania GfK Polonia, które przywołuje "Rzeczpospolita" wynika, że 4,1 mln Polaków wyszukuje produkty online, ale kupuje offline, a 2,3 mln woli odwrotną strategię. Do tego 7,9 mln konsumentów stosuje wymiennie obie formy. Zatem w sumie ok. 14,3 mln konsumentów żongluje informacją zdobytą w sieci lub w handlu stacjonarnym, aby następnie podjąć decyzję zakupową w którymś z kanałów. Aby ich nie stracić, trzeba być wszędzie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(13)
stoopligh
5 lata temu
No i zrobili to po mistrzowsku, fajnie że sklepy w końcu robią coś by przekonać do siebie ludzi. Empik premium daje radę i polecam każdemu.
Mona
5 lata temu
podoba mi się ta nowa usługa tyle zniżek za 6,67 miesięcznie to ekstra sprawa. A widać że empik idzie z duchem czasu i się rozwija:)
Kolka
5 lata temu
Słuszne słowa, empik idealnie wstrzelił się w erę konsumenta
antrogoo
5 lata temu
no i właśnie o to chodzi, sam kiedyś miałem firmę, ale empik daje rade z tym premium wychodzi opłacalnie i tanio
slipin
5 lata temu
no dokładnie, wiem że w empiku akurat zawsze były idealne jakościowo rzeczy a dzięki premium moge mieć te rzeczy za o wiele niższą cenę :)