Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
PGO
|
aktualizacja

Jest nowy ranking najczęściej wybieranych marek. Lider utrzymał pozycję

7
Podziel się:

Znane są już wyniki corocznego raportu Brand Footprint, który został opublikowany przez agencję badawczą Kantar. Analiza dotyczy marek, które są najczęściej wybierane przez konsumentów na całym świecie. W najnowszej edycji brane pod uwagę były rynki w 53 krajach.

Jest nowy ranking najczęściej wybieranych marek. Lider utrzymał pozycję
Coca-Cola pozostaje marką najczęściej wybieraną przez konsumentów (Getty Images, © 2022 Bloomberg Finance LP)

Agencja Kantar opublikowała najnowszą edycję raportu Brand Footprint. Autorzy zbadali 37 tys. marek na 53 rynkach na pięciu kontynentach. Wszystko po to, aby - jak czytamy na kantar.com - "odkryć sekrety odporności marek na rynku FMCG" (produkty szybkozbywalne, sprzedawane często i po względnie niskich cenach - przyp. red.).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Krynica Forum 2023: Piotr Chęciński, Dyrektor Komunikacji KGHM Polska Miedź

Coca-Cola znów najchętniej wybieraną marką na świecie

Według analizy Brand Footprint najczęściej wybieraną marką przez konsumentów na całym świecie jest Coca-Cola, która utrzymała pozycję lidera sprzed roku. Producent kultowych napojów z czerwoną etykietą może pochwalić się wskaźnikiem CRP (Consumer Reach Points uwzględnia liczbę sprzedanych produktów danej marki - przyp. red.) na poziomie 7162 mln.

W rankingu istotny jest także wskaźnik penetracji rynku, który w tym przypadku określa, jaki procent populacji kupuje dany produkt. Jeśli chodzi o Coca-Colę, wyniósł on 46,5, co czyni markę najczęściej wybieraną na świecie.

Na drugim miejscu w rankingu znalazła się marka Colgate, mając CRP na poziomie 4298 mln i współczynnik penetracji rynku wynoszący 57,5. Podium uzupełniła należąca do Nestlé Maggi z CRP sięgającym 3778 mln i wskaźnikiem penetracji 37,0.

Czwarte miejsce zajęła marka Lay's, zaś dopiero na piątej pozycji znalazła się marka Pepsi (CRP 2666 mln, penetracja rynku 26,1) - największy konkurent Coca-Coli na rynku napojów gazowanych. Całe zestawienia dostępne jest TUTAJ.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(7)
Dr Bożena Bla...
4 miesiące temu
Mówiłam ci tyle razy, nie pij bąbli bo po bąblach są gazy.
Basia
4 miesiące temu
Zawsze wolałam pić pepsi. Już za czasów PRL pepsi w butelkach była smaczniejsza, zawsze była w sklepiku szkolnym.
Linka187
4 miesiące temu
Przecież coca cola i pepsi ma jednego właściciela 😄
Adan
4 miesiące temu
Jak nie kupuję wyrobów tej popularnej piątki to mam się spodziewać jakichś reperkusji?
Goska
4 miesiące temu
Za sukcesem Coca-Coli stoi korupcja, zanieczyszczenie srodowiska i marnotractwo wody. Pieniądze tak duze, ze nikomu sie nie snily, mogą wszystko!