Jest nowy ranking najczęściej wybieranych marek. Lider utrzymał pozycję
Znane są już wyniki corocznego raportu Brand Footprint, który został opublikowany przez agencję badawczą Kantar. Analiza dotyczy marek, które są najczęściej wybierane przez konsumentów na całym świecie. W najnowszej edycji brane pod uwagę były rynki w 53 krajach.
Agencja Kantar opublikowała najnowszą edycję raportu Brand Footprint. Autorzy zbadali 37 tys. marek na 53 rynkach na pięciu kontynentach. Wszystko po to, aby - jak czytamy na kantar.com - "odkryć sekrety odporności marek na rynku FMCG" (produkty szybkozbywalne, sprzedawane często i po względnie niskich cenach - przyp. red.).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Recesja konsumencka w Polsce pogłębia się. Członek RPP: polska gospodarka odporna
Coca-Cola znów najchętniej wybieraną marką na świecie
Według analizy Brand Footprint najczęściej wybieraną marką przez konsumentów na całym świecie jest Coca-Cola, która utrzymała pozycję lidera sprzed roku. Producent kultowych napojów z czerwoną etykietą może pochwalić się wskaźnikiem CRP (Consumer Reach Points uwzględnia liczbę sprzedanych produktów danej marki - przyp. red.) na poziomie 7162 mln.
W rankingu istotny jest także wskaźnik penetracji rynku, który w tym przypadku określa, jaki procent populacji kupuje dany produkt. Jeśli chodzi o Coca-Colę, wyniósł on 46,5, co czyni markę najczęściej wybieraną na świecie.
Na drugim miejscu w rankingu znalazła się marka Colgate, mając CRP na poziomie 4298 mln i współczynnik penetracji rynku wynoszący 57,5. Podium uzupełniła należąca do Nestlé Maggi z CRP sięgającym 3778 mln i wskaźnikiem penetracji 37,0.
Czwarte miejsce zajęła marka Lay's, zaś dopiero na piątej pozycji znalazła się marka Pepsi (CRP 2666 mln, penetracja rynku 26,1) - największy konkurent Coca-Coli na rynku napojów gazowanych. Całe zestawienia dostępne jest TUTAJ.