Jest praca w elektromobilności. Można zarobić od 4,5 do 9 tys. zł brutto

Firmy z branży elektromobilności mają braki kadrowe. W ciągu dwóch lat zapotrzebowanie na pracowników wzrosło o 200 proc. Potrzeba zarówno inżynierów, jak i techników montażu. Pensje, na jakie można liczyć, wynoszą od 4,5 do 9 tys. zł brutto.

Pracownicy poszukwani. Duże braki kadrowe w elektromobilności.Pracownicy poszukwani. Duże braki kadrowe w elektromobilności.
Źródło zdjęć: © Bergman Engineering | Bergman Engineering
Marcin Łukasik

Kogo brakuje? Rynek wypatruje specjalistów z doświadczeniem w testowaniu urządzeń elektrycznych, np. inżynierów testów baterii elektrycznych. Potrzebni są także technicy ds. baterii, którzy są odpowiedzialni za analizę baterii w trakcie procesu montażu. Mało dostępni są także specjaliści z obszaru elektryki i elektrotechniki.

Istotną rolę w samym procesie produkcji baterii elektrycznych mają także technicy czy inżynierowie ds. jakości baterii, którzy przygotowują baterie do testów oraz wykonują audyty baterii. Poza tym poszukiwani są ludzie na stanowiska produkcyjne związane z samym montażem baterii elektrycznej.

Na przestrzeni ostatnich dwóch lat zapotrzebowanie na specjalistów z zakresu elektromobilności wzrosło o ponad 200 proc. i – według ekspertów – wciąż będzie rosło.

Koronawirus w Polsce. Ekspert podpowiada rządowi

- Sytuacja jest specyficzna. O ile w np. sektorze IT jest znacznie łatwiej znaleźć pracownika z uwagi na dużą konkurencyjność, o tyle na rynku e-mobility takiej konkurencyjności nie ma albo jest znikoma. Dla każdej nowej inwestycji będzie to spory problem - komentuje Tomasz Szpikowski, prezes Bergman Engineering.

Zajrzyjmy do portfeli specjalistów od elektromobilności. Ile można zarobić? Przeciętna pensja inżyniera testu z 3-letnim doświadczeniem zawodowym waha się w zależności od lokalizacji miejsca pracy, znajomości języków obcych i złożoności przeprowadzanych testów, od 7 do 9 tys. zł brutto. Jednakże oczekiwania finansowe kandydatów przy zmianie pracy są wyższe i wynoszą ok. 10 tys. zł brutto.

Na mniejsze zarobki mogą liczyć inżynierowie jakości (6,5 - 8,5 tys. zł brutto), technicy jakości (4,5 - 6,5 tys. zł), a także osoby zajmujące się montażem baterii (4,5-6,5 tys. zł brutto).

Tymczasem ze statystyk Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów nie wynika, aby Polacy mieli tłumnie przesiąść się do aut elektrycznych. W pierwszym kwartale 2020 roku w Polsce zarejestrowanych zostało 587 samochodów elektrycznych i 691 hybryd. Dla porównaniu w Niemczech jest ich 26 tys., a we Francji 25 tys.

Wybrane dla Ciebie
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Oto na jakie pieniądze mogła liczyć
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Oto na jakie pieniądze mogła liczyć
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
170 tys. zł odprawy i urlop. Sejm przyjął ustawę
170 tys. zł odprawy i urlop. Sejm przyjął ustawę
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE