Ordynarne zachowania bogaczy nad Bałtykiem. Kelnerzy mówią, co słyszą

Kelnerzy pracujący w ekskluzywnych restauracjach Sopotu opowiedzieli w rozmowie z "Gazetą Wyborczą" o tym, jak zachowują się wobec nich zamożni klienci. Wskazują na nieodpowiednie zachowania, które odbijają się szczególnie na pracownicach. Mówią o dwuznacznych propozycjach i poczuciu bezkarności.

Molo w Sopocie jest najbardziej popularnym miejscem w mieście Zachowania klientów restauracji frustrują i oburzają pracowników
Źródło zdjęć: © Adobe Stock
Robert Kędzierski

Ewa, pracownica jednej z drogich sopockich restauracji, w rozmowie z "Wyborczą" zastrzega, że niektórzy klienci są wspaniali. Największe problemy, jak mówi, sprawiają często bogaci goście. "Uważają, że wszystko im wolno, bo mają pieniądze. Nie szanują nas, w ogóle się z nami nie liczą" - opowiada kelnerka.

Kuba, pracujący w restauracji prestiżowego sopockiego hotelu, potwierdza jej słowa. Mężczyzna zaznacza, że nie chce generalizować, ale wielu zamożnych klientów uważa, że ich pieniądze dają im prawo do obcesowego zachowania.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nawet 50 proc. marży brutto na sprzedaży farb - Piotr Mikrut, prezes Grupy Śnieżka w Biznes Klasie

Seksistowskie zachowania

Kelnerzy ujawniają, że szczególnie trudną sytuację mają kelnerki, które często padają ofiarami niestosownych zaczepek i propozycji ze strony klientów. Ewa przytacza przykład takiego zachowania: "Potrafią rzucić tekst: czy to będzie nieodpowiedni komentarz, jakbym ci powiedział, że masz ładny tyłeczek?". Kelnerka dodaje, że jedynym sposobem radzenia sobie z takimi sytuacjami jest odejście i unikanie dyskusji.

Damian, pracownik innej luksusowej restauracji w Sopocie, w rozmowie z "GW" mówi, że problem molestowania kelnerek jest powszechny. Relacjonuje, że kelnerki są zaczepiane, padają seksistowskie komentarze i propozycje seksualne. Dodaje, że zdarzają się nawet przypadki, gdy goście po alkoholu próbują dotykać kelnerki.

Damian podkreśla, że takie sytuacje mają bardzo negatywny wpływ na pracownice: "Dziewczyny fatalnie się z tym czują, przeżywają, zamykają się w sobie" - mówi.

Pobłażliwość wobec VIP-ów

Kelnerzy, z którymi rozmawiała "Gazeta Wyborcza", zwracają uwagę na problem braku reakcji ze strony kierownictwa na niewłaściwe zachowania gości. Damian twierdzi, że szef widzi te sytuacje, ale nie reaguje. Mężczyzna dodaje, że "przyjaciołom restauracji" pozwala się na więcej, co sprawia, że czują się bezkarni.

Pracownicy restauracji oceniają, że tolerancja wobec zachowania klientów rośnie proporcjonalnie do wysokości rachunku. Damian przytacza przykład: "Mogą palić w ogródku, nie zważając, że obok jedzą obiad dziadkowie z małymi wnukami. I wiadomo, że prędzej o zmianę stolika poproszona będzie ta rodzina, niż biznesmen z papierosem" - opowiada.

Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta
Nowelizacja ustawy górniczej. Sejm przegłosował odprawy dla górników
Nowelizacja ustawy górniczej. Sejm przegłosował odprawy dla górników
Sejm za ujednoliceniem sposobu obliczania powierzchni użytkowej mieszkania
Sejm za ujednoliceniem sposobu obliczania powierzchni użytkowej mieszkania
Ambasador USA: Polska to jeden z cudów tego świata
Ambasador USA: Polska to jeden z cudów tego świata
Zapłacą ludziom za wymianę okien. Lotnisko rusza z akcją
Zapłacą ludziom za wymianę okien. Lotnisko rusza z akcją
Nagły zwrot Amerykanów. Zmieniają decyzję ws. rosyjskiego giganta
Nagły zwrot Amerykanów. Zmieniają decyzję ws. rosyjskiego giganta
Szybka kolej połączy Londyn i Niemcy. Podpisano memorandum
Szybka kolej połączy Londyn i Niemcy. Podpisano memorandum
Ważna umowa dla tysięcy Polaków. Poczta zdobyła gigakontrakt na obsługę sądów
Ważna umowa dla tysięcy Polaków. Poczta zdobyła gigakontrakt na obsługę sądów
Orange Polska zawarł nową umowę społeczną. Zakłada dobrowolne odejścia
Orange Polska zawarł nową umowę społeczną. Zakłada dobrowolne odejścia
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 4.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 4.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 4.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 4.12.2025