Koniec zbędnej makulatury. Aldi rezygnuje z papierowych gazetek
Aldi w Luksemburgu planuje odejście od papierowych ulotek. Popularną reklamę promocji mają zastąpić wiadomości wysyłane za pośrednictwem apki WhatsApp. Jest to odpowiedź na oczekiwania władz Wielkiego Księstwa, które dąży do ograniczenia tradycyjnych ulotek na swoim terytorium.
Dyskont Aldi planuje wprowadzić dystrybucję swoich ulotek w Luksemburgu za pośrednictwem aplikacji WhatsApp, w odpowiedzi na działania podejmowane przez ten kraj mające na celu ograniczenie wydawania tradycyjnych ulotek papierowych — informuje portal retaildetail.eu.
Luksemburg walczy z papierowymi ulotkami
Jak zauważa portal, Aldi Luxembourg od pewnego czasu promuje swoje cyfrowe ulotki poprzez umieszczanie kodów QR na opakowaniach mleka, torbach z chlebem oraz na odwrocie dowodów rejestracyjnych. Teraz dyskont podejmuje kolejny krok w procesie cyfryzacji, umożliwiając klientom zamówienie ulotki za pośrednictwem komunikatora WhatsApp, informuje serwis Paperjam. Klienci otrzymają wiadomość z linkiem do nowej ulotki każdego poniedziałku. Według sprzedawcy jest to pierwsza tego typu inicjatywa w Wielkim Księstwie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Rekordowa inflacja na Węgrzech. Ostrzeżenie dla Polski? Członek RPP o danych: sam jestem zaskoczony
Decyzję o wprowadzeniu tej usługi Aldi podejmuje w związku z przyjęciem przez Luksemburg ustawy dotyczącej odpadów, która wymaga od konsumentów wyraźnego zgłoszenia chęci otrzymywania materiałów reklamowych w tradycyjnej formie drukowanej do ich fizycznych skrzynek pocztowych.
Nowe przepisy wejdą w życie od 1 stycznia 2024 roku, co zmusza detaliczne firmy do digitalizacji swoich ulotek i dystrybucji za pośrednictwem własnych stron internetowych oraz innych aplikacji mobilnych — informuje retaildetail.eu