Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Paweł Orlikowski
|
aktualizacja

Kubica zwraca się Orlenowi. Spółka liczy zyski

12
Podziel się:

1316 razy w ciągu zaledwie trzech dni opublikowano informacje w mediach o przygotowaniach Roberta Kubicy do wyścigu F1. Kierowcę sponsoruje Orlen, spółka już liczy zyski z inwestycji.

Prezes Orlenu Daniel Obajtek i Robert Kubica. Koncern dobrze wyszedł na współpracy
Prezes Orlenu Daniel Obajtek i Robert Kubica. Koncern dobrze wyszedł na współpracy (East News)

Liczba 1316 publikacji znalazła się w raporcie Orlenu, który poznała "Rzeczpospolita". Narodowy koncern paliwowy od tego roku sponsoruje Roberta Kubicę, kierowcę Williams Racing. Zainteresowanie polskim kierowcą jest ogromne, co wymiernie przekłada się na wyniki Orlenu. Sponsor już liczy zyski z tej inwestycji.

Z wyliczeń PKN Orlen wynika, że od 28 do 31 stycznia - po wspólnej konferencji z Robertem Kubicą, który opowiadał w Warszawie o swoim powrocie na torf F1 - informacja ta dotarła do 102 mln osób. Z tego blisko połowa to telewidzowie, ponad 34 mln to słuchacze radia. Orlen oszacował, że na ekwiwalent reklamowy o takim zasięgu musiałby wydać 8,5 mln zł tylko w te dni.

Zobacz także: Zobacz też: Kubica: "Czuje się, jakbym debiutował raz jeszcze"

Jednak to nie wszystko. Ponad 8 mln zł trzeba pomnożyć kilkukrotnie, bo od listopada o powrocie Kubicy do F1 pod banderą Orlenu rozpisują się nie tylko sportowe redakcje. - Tylko w związku z komunikatem o współpracy z Williams Racing i konferencją prasową z udziałem Robera Kubicy w polskich mediach pojawiło się ponad 3 tys. przekazów, które wygenerowały ekwiwalent na poziomie ok. 17,8 mln zł i dotarcie na poziomie ok. 200 mln (dane z Instytutu Monitorowania Mediów) - wylicza Adam Burak, dyrektor wykonawczy ds. komunikacji korporacyjnej w PKN Orlen.

Orlen liczy na międzynarodowy odzew i zwrot ze sponsoringu. Spółka chce dotrzeć do zwykłych klientów, 60 proc. dochodów firmy pochodzi spoza Polski, tj. z Niemiec, Czech i Litwy, gdzie Orlen ma swoje stacje paliw. Umowa z Williams Racing obowiązuje w tym sezonie F1, ale PKN Orlen w sportowe przedsięwzięcia angażuje się długofalowo.

- Przykładem jest współpraca z Polskim Komitetem Olimpijskim czy Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki, która trwa już dziesięć lat. Jeśli więc współpraca z Williams Racing będzie przebiegała pomyślnie, nie wykluczamy jej długofalowego charakteru - podrkreśla Adam Burak.

Nieoficjalnie wiadomo, że Orlen wyda na reklamę Williamsa i Kubicy 100 mln zł. Koncern jednak tego nie zdradza. Logotyp spółki pojawi się na bolidach Williams Racing, m.in. na tylnym spoilerze, nosie, lusterkach bocznych oraz na kombinezonach kierowców i mechaników. Pierwszy wyścig startuje 17 marca w Melbourne.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(12)
kierowca
5 lata temu
ja tam nie tankuje na Orlenie to moga kase im dawac
Zenek śnieg n...
5 lata temu
Obajtek oddaj kasę on był dobry daj na niepełnosprawnych i dla niego
Rachel
5 lata temu
Oj tak kubicy miejsce nie zagrozone ostatni my lozymy wiliamsa a ropa drozeje co pan prezes ceny spadaja niedlugo szczaw i mirabelki i sex
Luki
5 lata temu
Za to klienci Orlenu żałują ,że orlen wziął się za sponsoring widać to po cenach na stacjach :(
agencja
5 lata temu
sporo zawyzone, brutto zamiast netto po rabatach, zapewne bez uwzglednienia ekspozycji logo. Ale wizerunek firmy i dzialaczy ociepla