Kultowe opakowanie Toblerone się zmieni. Powód może się wydać kuriozalny
Szczyt Matterhorn niedługo zniknie z opakowań batonów Toblerone. Powodem jest przeniesienie części produkcji poza Szwajcarię. Tamtejsze przepisy stanowią, że symbole narodowe nie mogą być używane do promowania produktów, które nie są wytwarzane wyłącznie na terenie tego kraju.
Przeprowadzka do nowej fabryki spowodowała problem dla Mondelēza. W w drugiej połowie 2022 roku amerykański gigant ogłosił przeniesienie części produkcji tego produktu do Bratysławy.
Okazało się, że w myśl przepisów, które obowiązują w Szwajcarii od 2017 roku, na batonie Toblerone nie może znajdować się szczyt Matterhorn, który uchodzi za symbol narodowy Szwajcarii – donosi "The Guardian".
Wspomniane regulacje nakładają wymóg, aby produkty spożywcze, na których znajdują się szwajcarskie symbole lub zawierają dopisek "made in Switzerland", posiadały w składzie co najmniej 80 proc. surowców pochodzących z tego kraju lub 100 proc. w przypadku mleka i produktów mlecznych.
Nowe opakowanie Toblerone
Amerykański właściciel marki przekazał, że góra Matterhorn, której symetryczny, piramidalny szczyt odzwierciedla kształt batonika, zostanie zastąpiona "bardziej ogólnym alpejskim szczytem".
– Zmiana opakowania wprowadza zmodernizowane i opływowe logo górskie, które jest zgodne z geometryczną i trójkątną estetyką – powiedział gazecie "Aargauer Zeitung" rzecznik Mondelēza.
Na opakowaniach Toblerone będzie teraz widniał napis "z siedzibą w Szwajcarii", a nie "ze Szwajcarii".
Opakowanie z charakterystycznym rysunkiem góry pojawiło się w sklepach po raz pierwszy w 1970 r. Marka szwajcarskiej czekolady powstała natomiast w 1908 roku.