Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MLG
|

Lasek: nie stać nas na CPK w takim kształcie

53
Podziel się:

- Nie stać nas na CPK w takim kształcie, jak chciał rząd PiS - powiedział Maciej Lasek, pełnomocnik rządu ds. CPK w rozmowie z oko.press. I dodał, że koszty całej inwestycji to 70-80 mld zł.

Lasek: nie stać nas na CPK w takim kształcie
Maciej Lasek pełnomocnik rządu ds. CPK (East News, Adam Burakowski)

- Nasi poprzednicy mówili, że lotnisko ma kosztować 44 mld zł. Ale nie dodawali inwestycji stowarzyszonych, kolei, sieci dróg itd. A sama tylko kolej – aby doprowadzić ją do CPK – to co najmniej 30 mld zł. Musimy się zmierzyć z dużymi kosztami, rzędu 70-80 mld zł - przekonuje Maciej Lasek, pełnomocnik rządu ds. CPK w rozmowie z oko.press.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Fundusze unijne źródłem finansowania przedsiębiorców

- Zasadniczo potrzebujemy rozbudowy systemu transportowego kraju. Ale nie stać nas na to, by wydać do 2030 roku 155 mld na drugi etap CPK, który nie jest nawet końcowy. Konkurujemy równocześnie z 200 mld złotych, które trzeba wydać na elektrownię atomową i olbrzymimi wydatkami na uzbrojenie – bo żyjemy w trudnych czasach - dodał w rozmowie z portalem Lasek.

- Jeśli więc spojrzymy na to rozsądnie, to wszystkie te projekty są potrzebne. Tylko trzeba się zastanowić, jak je fazować. Mówię tak dla inwestycji w nową infrastrukturę transportową, ale nie opartych na dogmatach i wizjach, tylko mądrze zaprojektowanych i dostosowanych do potrzeb podróżnych oraz możliwości finansowych państwa - podsumował pełnomocnik rządu.

Polacy zabrali głos ws. CPK

Na stronie głównej Wirtualnej Polski zapytaliśmy, czy użytkownicy WP popierają budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego. Z odpowiedzi wynika, że "za" powstaniem CPK była większość, bo 58 procent głosujących.

Spór dotyczący zasadności realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego pogłębił się po pierwszych deklaracjach przedstawicieli rządu Donalda Tuska w tej sprawie. Zwolennicy CPK oczekiwali od władzy stanowczego zapewnienia o zamiarze budowy portu. Do tej pory takiego nie uzyskali. W zamian pojawiła się m.in. koncepcja rozbudowy Lotniska Chopina w Warszawie.

Centralny Port Komunikacyjny ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów ma być wybudowany port lotniczy.

W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które mają umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(53)
Paco
2 miesiące temu
Mam wrażenie że po prostu lasek razem z innymi wam coś odpalił żebyście tak pisali
Dziury drogow...
2 miesiące temu
Polaków nie stać na mieszkania a co dopiero na jazdę z Białego stoku strefą tempo 30 do CPK?
Konsument
2 miesiące temu
Jak będzie przychód z tej inwestycji z cargo? Jak dzięki wydatek się zwróci u zacznie zarabiać? Tego już nie mówi…
chłop
2 miesiące temu
Wojna się zbliża ? , a My , jak głupki , chcemy budować CPK . Pieniądze są potrzebne na uzbrojenie , schrony dla Ludzi , na małe szpitale itp. , a nie na CPK , który w czasie wojny ? będzie głównym celem wroga . Trzeba drogi szybkiego ruchu i autostrady przygotować na możliwość lądowania samolotów wojskowych , i dlatego kaźdą taką drogę trzeba wyposażyć np. w kilka tajnych odcinków , o długości ok. 4 km do lądowania i startu samolotów . CPK to największa głupota ekonomiczna w tych niebezpiecznych i nieprzewidywalnych czasach . Pozdrowienia zza obory .
ponieszczesci...
2 miesiące temu
No to się rozumie jest po poCPK poporcie kontenerowym poregulacji Odry po kolejach poarmii wszystko po nawet tabletka po po
...
Następna strona