Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Marcin Walków
Marcin Walków
|
aktualizacja

Lufthansa w barwach Air Dolomiti. Tak wygląda latanie po pandemii

4
Podziel się:

Niektórzy mogą się zdziwić, że kupiwszy bilet Lufthansy do Monachium, w Warszawie wsiadają do samolotu włoskich linii lotniczych. Air Dolomiti to część tej samej grupy i włoskie samoloty wraz z włoską załogą realizują dla Lufthansy część połączeń. Bardziej zdziwią się ci, którzy z usług Lufthansy ostatni raz korzystali przed pandemią COVID-19.

Lufthansa w barwach Air Dolomiti. Tak wygląda latanie po pandemii
Air Dolomiti to włoskie linie lotnicze, które należą do Lufthansa Group (Getty Images, SOPA Images)

Air Dolomiti to raczej mało znana linia lotnicza na polskim rynku. Zupełnie inaczej jest we Włoszech i w Niemczech. Historia tego przewoźnika sięga 1989 r. Jej siedzibą jest Werona, a drugą z baz port lotniczy w Trieście. W 1999 r. Lufthansa kupiła 35 proc. udziałów w Air Dolomiti, a w 2003 r. przejęła ją w całości.

Od tamtej pory Air Dolomiti, podobnie jak Deutsche Lufthansa, Austrian Airlines, Swiss International Airlines, Brussels Airlines, Eurowings, jest częścią Lufthansa Group. Według danych ch-aviation.com linie lotnicze Air Dolomiti obsługują połączenia do czterech krajów, na 21 kierunkach i 25 trasach. Latają głównie między lotniskami we Włoszech, Austrii oraz do dwóch hubów Lufthansy w Niemczech.

Flota Air Dolomiti liczy piętnaście samolotów Embraer ERJ 190-200LR. Ich średni wiek to 11 lat. W przeszłości przewoźnik wykorzystywał turbośmigłowe Dashe 8-300 oraz ATR-y.

Zobacz także: Antonow An-225 w Rzeszowie. Nagranie z lądowania największego samolot świata

Lufthansa Group. Co się zmieniło po pandemii?

Nawet jeśli ktoś ostatni raz leciał samolotem przed pandemią, po wejściu na lotnisko nie powinien przeżyć szoku. W porównaniu ze szczytowym okresem pandemii COVID-19, pewne zasady reżimu sanitarnego na lotniskach uległy rozluźnieniu. Dostęp do terminala portu lotniczego jest swobodny, po wejściu nie jest sprawdzana temperatura.

Obostrzenia wewnątrz terminala Lotniska Chopina można porównać do tych w centrach handlowych. Wciąż jeszcze obowiązuje wymóg noszenia maseczek, zalecenie zachowywania dystansu społecznego, dezynfekcję rąk umożliwiają dozwoniki z płynem zamontowane w różnych miejscach w terminalu i w toaletach. Punkty gastronomiczne i sklepy są otwarte.

Warto pamiętać, że posiadaczom srebrnej karty Miles&More, czyli statusu Frequent Traveller, z biletem lotniczym Lufthansy na Lotnisku Chopina nie przysługuje tzw. fast-track. Oznacza to, że - inaczej niż w przypadku podróży PLL LOT, należących do tego samego programu lojalnościowego - nie mogą oni skorzystać z szybszej kontroli bezpieczeństwa. Warto to uwzględnić, gdy wylot wypada w godzinach szczytu.

Nadal jednak można korzystać ze stanowisk check-in Lufthansy dla klasy biznes oraz wstępu do saloniku biznesowego PLL LOT.

Wejście na pokład samolotów Lufthansy odbywa się zgodnie z zasadami boardingu strefowego. Każdy pasażer, w zależności od wybranego miejsca, jest przypisany do jednej z pięciu grup. Ma to usprawnić proces zajmowania miejsc - najpierw wchodzą pasażerowie klasy biznes, a potem z rzędów od tyłu w kierunku przodu kabiny.

Podczas rejsu obowiązuje nakaz zakrywania ust i nosa maseczką, z wyjątkiem czasu spożywania posiłku. Przy wejściu do samolotu pasażerowie mogą skorzystać z chusteczek odkażających.

Największa zmiana podczas rejsów Lufthansy do Monachium i Frankfurtu to uproszczenie produktu pokładowego. Można zapomnieć o wliczonych w cenę biletu w klasie ekonomicznej napojach, wliczając w to piwo i wino, kanapce czy przekąsce, do których Lufthansa przyzwyczaiła już pasażerów przed pandemią.

Obecnie pasażerom rejsów Lufthansy trwających do 60 minut w cenie biletu przysługuje mała butelka wody.

Przekąski i napoje w klasie ekonomicznej Lufthansy są odpłatne. Oto przykładowe pozycje z menu w rejsie Air Dolomiti z Warszawy do Monachium:

  • orzeszki ziemne (30 g) - 2,00 euro
  • focaccia z pomidorkami cherry (100 g) - 5,00 euro
  • woda gazowana (400 ml) - 3,00 euro
  • piwo pils (330 ml) - 3,00 euro
  • wino białe lub czerwone (250 ml) - 6,00 euro

Fotele w samolotach Embraer E195 mają układ 2+2. Oznacza to, że w każdym z rzędów jest fotel przy oknie i przy korytarzu. Nie ma trzeciego, środkowego rzędu, najmniej popularnego wśród pasażerów.

Pod fotelami znajdują się porty USB do ładowania urządzeń elektronicznych.

W ramach rozrywki pokładowej, po odprawie on-line każdy pasażer z biletem Lufthansy w klasie ekonomicznej może pobrać jeden tytuł aktualnej prasy w formacie PDF na komputer, tablet lub smartfon.

Na zakończenie rejsu personel pokładowy częstuje też włoskimi ciasteczkami.

Wychodzenie z pokładu samolotu odbywa się w kolejności od rzędów najbliżej drzwi do końca samolotu.

Po wylądowaniu na lotnisku w Monachium przeprowadzane były wyrywkowe kontrole paszportów lub dowodów osobistych. Na stanowiskach tuż przy wyjściu z gate'u funkcjonariusze pytali o cel podróży i sprawdzali obywatelstwo.

Niemcy wymagają od przyjeżdżających z zagranicy, aby posiadali negatywny wynik testu antygenowego na COVID-19 (najpóźniej 48 godz. przed lądowaniem) albo testu PCR (do 48 godz. przed startem z pierwszego lotniska). Zwalnia z tego obowiązku certyfikat covidowy. W przypadku osób, które przyjęły jednodawkową szczepionkę Johnson&Johnson, wymagany jest też booster - szczepionką Moderny lub Pfizer-BioNTech. Certyfikat lub wynik testu można wprowadzić on-line na etapie odprawy przez internet.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(4)
Jurek
2 lata temu
Lufthansa. 1,5 miesiąca brak odpowiedzi i brak zainteresowania odpowiedzią na złożony wniosek o odszkodowanie. I wszystko pięknie wygląda nadal na zdjęciu, a w rzeczywistości ja już się przekonałem.
bez urazy
2 lata temu
latać niemieckimi liniami i jeździć niemieckimi autami,to zbydlenie
żaden hejt
2 lata temu
w zeszłym tygodniu ani razu nie byłam w niemieckim aldim i lidlu,ani we francuskim auchanie,co od lat, mi się nie zdarzyło, a w innych sklepach nie kupię już nestle danone bonduelle i kilku innych firm i tak już zawsze będzie
Cięcie kosztó...
2 lata temu
Od kiedy jest za darmo, co najwyżej w cenie biletu