Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MWL
|

Mieszkańcy bloków chcą ładowarek do aut elektrycznych. Prądu nie wystarczy dla wszystkich

214
Podziel się:

W podziemnych garażach pojawiają się ładowarki do samochodów elektrycznych, ale prądu nie wystarczy dla wszystkich - pisze "Puls Biznesu". W nowym budownictwie to nie problem i staje się coraz popularniejsze. Ale auta elektryczne parkują też na starszych osiedlach.

Mieszkańcy bloków chcą ładowarek do aut elektrycznych. Prądu nie wystarczy dla wszystkich
"Elektryki" coraz częściej parkują w naszych garażach. Ich właściciele chcą mieć gdzie je ładować (Adobe Stock, viktorcap@gmail.com)

We wtorek Rada Unii Europejskiej przegłosowała tzw. zakaz rejestracji aut spalinowych po 2035 r. Polskie prawo już teraz przewiduje, że na nowo budowanych osiedlach deweloperzy na etapie projektowania muszą zagwarantować pakiet przyłączeniowy energii elektrycznej, zapewniający możliwość ładowania z mocą 3,7 kW dla połowy miejsc parkingowych. Dotyczy to budynków wielorodzinnych w gminach powyżej 100 tys. mieszkańców, dla których uzyskano pozwolenie na budowę po 28 maja 2021 r.

"Auta elektryczne kupują jednak także lokatorzy starszych budynków - i też chcą mieć możliwość podłączenia ich do gniazdka" - pisze dziennik.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Zmieni się model konsumpcji podróży". Co nas czeka w transporcie po 2035 r.?

"Elektryki" wjeżdżają do bloków. Gdzie je ładować?

Mariusz Łubiński, prezes firmy Admus, zarządzającej nieruchomościami ponad 100 dużych wspólnot w Warszawie i okolicach, uważa, że w starszych budynkach przydzielona przez operatorów moc nie pozwoli na ładowanie aut elektrycznych na połowie miejsc postojowych.

Gdyby samochody elektryczne miały bardziej się upowszechnić, to w największych wspólnotach, liczących 500-700 mieszkań, moc przyłączeniowa prądu wystarczy na kilka czy kilkanaście ładowarek - powiedział "Pulsowi Biznesu".

Łubiński dodaje, że obserwuje pojedyncze przypadki wnioskowania o instalację ładowarki auta elektrycznego w garażu podziemnym. Ale użytkowników takich aut przybywa. Licznik Elektromobilności wylicza, że na koniec lutego zarejestrowanych było ponad 66 tys. osobowych aut elektrycznych i hybrydowych plug-in. W całym kraju jest zaledwie 2680 ładowarek.

"Według Polskiego Związku Firm Deweloperskich zapewnienie mocy do ładowarek dla połowy mieszkań dostarczanych przed kryzysem przez deweloperów odpowiada jednej czwartej energii zużywanej w Warszawie" - czytamy dalej.

Sebastian Bieńkowski z Eiffage Immobilier Polska wylicza, że wśród klientów kupujących nowe mieszkania około 5 proc. chce mieć przydzielone miejsce z możliwością ładowania "elektryka".

Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(214)
Sebek
2 miesiące temu
Nie czas gadac o tym tylko trzeba wziac sie do roboty! Bo będą kolejne kary
strażacy
2 miesiące temu
zakaz wjazdu elektryków do garaży podziemnych bo nie da się ich ugasić
Mmm
2 miesiące temu
Mieszkam w woj pomorskim w 40 tys mieście. Jest 1 pojedyncza stacja ładowania na ścianie prywatnego budynku. Tak podaje strona z mapą stacji ładowania.
Trapp
2 miesiące temu
Zakazać wjazdu elektryków do budynku. A jeszcze je tam ładować? Niedoczekanie.
Miki
2 miesiące temu
Najbardziej niebezpieczne samochody które wybuchają i gasi się je 20 godzin. Nieekologiczny badziewi który wmuszają ludzią
...
Następna strona