Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kobiety wydają więcej na internetowe zakupy

0
Podziel się:

Po raz pierwszy od połowy lat dziewięćdziesiątych kobiety zyskały przewagę w dziedzinie zakupów przez internet – wynika z badania organizacji Pew Internet and American Life Project

.

Po raz pierwszy od połowy lat dziewięćdziesiątych kobiety zyskały przewagę w dziedzinie zakupów przez internet – wynika z badania organizacji Pew Internet and American Life Project.

W okresie pomiędzy Świętem Dziękczynienia a Bożym Narodzeniem 2001 r. 58% osób, dokonujących zakupy przez internet stanowiły kobiety. Zwiększyła się ponadto suma, jaką wydaje przeciętny internauta – z 330 USD w 2000 r. do 392 USD w roku ubiegłym.

Podobna analiza przeprowadzona przez firmę America Online także wykazała znaczący wzrost wydatków klientów. W 2001 r. użytkownicy AOL przeznaczyli na internetowe zakupy 33 mld USD, czyli o 67% więcej niż rok wcześniej, z czego 7,2 mld USD stanowiły wydatki w okresie świątecznym.

W ostatnim kwartale ubiegłego roku klienci dokonali zakupów o łącznej wartości 11 mld USD, co oznacza wzrost o 72% w porównaniu do analogicznego okresu 2000 r. Najlepszymi klientami okazały się kobiety oraz nastolatki.

Lee Rainie, dyrektor Pew Internet and American Life Project, nie jest zaskoczony faktem, iż mężczyźni stracili przewagę w dziedzinie internetowych wydatków. 'To kobiety dokonują większości zakupów w świecie offline, przeniesienie tej sytuacji online było więc tylko kwestią czasu' – dodał Rainie.

Dave Taylor, analityk Robert Frances Group, uważa, iż wzrost liczby kobiet kupujących przez internet nastąpił znacznie szybciej niż się spodziewano. 'Nie oczekiwaliśmy tak znaczących zmian przed 2003 r.' – powiedział Taylor.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)