Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. WZ
|

Nie obsłużyła klientki bez maseczki. Jest wyrok

578
Podziel się:

Sąd Rejonowy w Suwałkach rozpatrzył sprawę ekspedientki, która odmówiła obsługi klientki bez maseczki. Została uniewinniona.

Nie obsłużyła klientki bez maseczki. Jest wyrok
Ekspedientka nie chciała obsłużyć klientki bez maseczki. (Unsplash.com, Mika Baumeister)

Sąd uniewinnił ekspedientkę, która odmówiła obsługi klientce odmawiającej założenia maseczki.

Poprzednio wyrokiem nakazowym sąd orzekł, że ekspedientka ma zapłacić 100 złotych grzywny. Kobieta zaskarżyła orzeczenie, dlatego sprawę skierowano na wokandę.

Wyrok uniewinniający, który zapadł w środę, nie jest prawomocny. Przysługuje od niego odwołanie do sądu II instancji.

Zobacz także: Wyprosiła klientkę bez maseczki, sąd ukarał. Wiceminister: absurdalny wyrok

Do zdarzenia doszło w połowie lipca. Do sklepu w centrum Suwałk weszła młoda kobieta, która nie miała zasłoniętych ust i nosa.

Ekspedientka kilkakrotnie prosiła klientkę o założenie maseczki. Prośby zostały jednak zlekceważone.

Gdy klientka podeszła do kasy, ekspedientka odmówiła jej obsłużenia.

Klienta złożyła zawiadomienie o wykroczeniu na policji. Funkcjonariusze skierowali do sądu wniosek o ukaranie ekspedientki.

– Obawiałam się o swoje i innych klientów zdrowie. Żyjemy w czasie pandemii, mamy nadzwyczajną sytuację. Działałam nie tylko w interesie własnym, ale też społecznym - powiedziała anonimowo ekspedientka suwalskiego sklepu, w rozmowie z portalem "Nasze Miasto".

Wyrok nakazowy, w którym ekspedientkę skazano na karę grzywny, skomentował w programie "Money. To się Liczy" wiceminister sprawiedliwości Marcin Warchoł.

- Uważam ten wyrok za absurdalny. Kłóci się on nie tylko ze zdrowym rozsądkiem, ale też literą prawa. Sąd powołał się na przepis, który mówi o tym, że można ukarać tego, kto odmawia obsługi bez uzasadnionej przyczyny. A przecież sprzedawczyni miała uzasadnioną przyczynę: właśnie ten brak maseczki - powiedział wiceminister.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(578)
be
4 lata temu
Jestem za ekspedientką .
Ola
4 lata temu
Ekspedientka miała rację że nie obsłużyła klientki z powodu braku maseczki zdrowie i życie jest najważniejsze w czasie pandemii wszyscy muszą sie stosować do zaleceń klientka powinna otrzymać dotkliwą karę
Tomasz
4 lata temu
więcej do tego sklepu nie chodzić. szybko będzie zmiana - dobra zmiana. a maseczki to niech nosie sobie ten kto ten cyrk wymyślił
AdaM
4 lata temu
w sądzie to jak w toto lotku jedno wielkie losowanie i wielka niewiadoma
Realista
4 lata temu
Też jakiś czas temu z powodu maseczki ekspedientka nie chciała mnie obsłużyć ale w sumie nie robiłem afery tak bardzo mi nie zależy, żeby akurat w tamtym sklepie zostawić pieniądze. Niech sobie z tarczy płacą zus.
...
Następna strona